is mijn paard nagefelijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:40

Weet ik niet bambietje.. als je je handen naar voren geeft wat doet je pony dan..?
Hij ziet er namelijk uit alsof hij zijn neus naar voren zou duwen en zijn hoofd op zou tillen..
niet alsof hij met zijn neus meer omlaag zou gaan en zijn hals langer maakt.. maargoed..
het is een foto..

De achterhand zou meer onder de massa mogen.. meer van achter naar voren, je houdt hem
nu terug van voren.. Ik geef altijd mee.. en het paard moet dan naar de hals zoeken..

even voorbeeldje zoeken:

Afbeelding
Ik geef mijn handen naar voren voor de lengte.. helaas was ze hier wat moe en zakte ze wat te diep,
had liever gehad dat ze op de loodlijn bleef met de neus.. maar ze volgt wel de hand en zet goed onder,
omdat ze de buikspieren aanspant buigt ze mooi in en wordt ze "rond"

Afbeelding
Hier volgt ze de hand dus even NIET.. en dat is duidelijk te zien.. ook de pas van haar achterbeen
blijft korter.. ze gebruikt de buikspieren bijna niet en ze kan dus niet goed inbuigen, ook al heeft
ze haar neusje recht..

Hier volgt ze de hand weer wel (iets achter loodlijn weer helaas, ze heeft ook een vrij lange hals), zo
te zien stapte ze ook een beetje langzaam.
Afbeelding

Als je terugkijkt.. en logisch nadenkt.. wat denk je dan zelf? Een fotomoment is altijd of positief of negatief..
en de snelheid van de gang is van een foto niet te bepalen.. als jij heel langzaam rijd.. of heel hard..
zijn de passen ook vaak wat korter. Als ze de rug correct gebruikt zou hij wat rechter moeten zijn,
meer ondergezet.. en minder druk op jouw handen.. :)

XNienke_

Re: is mijn paard nagefelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:11

@svdijk86, de foto is niet van mijzelf maar wel van mijn verzorg.
ik zal binnenkort een filmpje maken, dan kan ik zelf ook goed kijken. :D

ik haal nu trouwens wel de foto weg, omdat het niet mijn foto is (ondanks dat er geen hoofd op staat)

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:39

Ik krijg dit namate ik haar wat langere teugel geef
Afbeelding

en dit minder.
Afbeelding
maar heb het gevoel dat ik haar dan actiever kan krijgen maar dan wil ze totaal niet echt nageeflijk doen,
hoe kun je heir wel goed voor zorgen?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:50

mijn bericht kan niet meer weg??
en ook niet wijzigen.. -O-

hoe kan dit? ik heb al een melding gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:58

@dmii95:
Op de 2e foto loopt je paardje beter dan op de 1e. Op de 1e loopt ze namelijk op de voorhand, op de 2e foto niet.
Vanuit dit actieve achterhandgebruik op foto 2 kun je verder werken. Dus éerst de achterhand, dan komt de voorkant vanzelf.
Ik denk dat je nu nog te veel met de voorkant bezig bent, jij tè graag die krul wilt, en daarmee je paard dus tegenhoudt en je paard niet anders kàn dan op de voorbenen te vallen en 'braaf' met z'n nek in te knikken.
Begrijp je wat ik bedoel?

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:16

JoviBan schreef:
@dmii95:
Op de 2e foto loopt je paardje beter dan op de 1e. Op de 1e loopt ze namelijk op de voorhand, op de 2e foto niet.
Vanuit dit actieve achterhandgebruik op foto 2 kun je verder werken. Dus éerst de achterhand, dan komt de voorkant vanzelf.
Ik denk dat je nu nog te veel met de voorkant bezig bent, jij tè graag die krul wilt, en daarmee je paard dus tegenhoudt en je paard niet anders kàn dan op de voorbenen te vallen en 'braaf' met z'n nek in te knikken.
Begrijp je wat ik bedoel?

die 1e foto is al een half jaar oud, nu ben ik ook erg bezig met de achterhand enzo.
dus die 2e foto klopt dat die beter is, ik ben hier nu al een paar maand mee bezig:)
en nee ik ben niet bezig met de 'krul'' maar echt de achterhand, ik was benieuwd hoelang dit ongeveer duurt voordat ik daar meer naar toe kan werken.

hier werkt ze ook veel beter met haar achterhand en hier ben ik dus echt heel erg mee bezig, niet zo zeer in een krul lopen maar echt de achterhand, was egt meer uit nieuwschierigheid.
ze is nog jong en moet veel leren.

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:11

Sommige barokke fjorden willen het wel vaker moeilijk vinden om (goed) na te geven.
Ik weet het niet zeker, ik heb niet zoveel ervaring met Fjorden.. maar ik denk dat het
deels ook met anatomie te maken heeft.

Sjolvir heeft een fjord.. die heeft er Z mee gereden.. was ook best een fors type.. die
zal hetzelfde probleem misschien ook wel gehad hebben.. misschien kun je haar om tips vragen?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=32096
Onderin foto's.

Fjordlief heeft wel een puppyhoofdje nog zeg :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:36

Moderatoropmerking:
Ik heb wat foto's verwijderd. Als je foto's plaatst ter illustratie dan graag wel foto's van jezelf, danwel foto's waarvan je toestemming hebt om ze te plaatsen.