Roy 4 jarige welsh || L1 dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: Roy 4 jarige welsh || L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:45

Hé, alweer een Roy topic!
Hij lijkt nog heel veel spanning te hebben, je noemt het zelf ook al. Ik vind em ook erg kort draven, zal door combinatie van ondergrond, onbalans en stress komen. Heel bekend, in die 8 maanden dat ik em reed was het ook vaak een trainingspunt. Hij wil graag boven zn tempo gaan lopen omdat ie het dan spannend vind, maar maakt daardoor zn passen niet af. Ach, veel meenemen op reis, die lossigheid en swung die hij op vertrouwd terrein wel kan laten zien komt dan vanzelf ook op wedstrijd.
En hij mag nog weer meer gaan zitten en wat meer lengte in de hals, hij gaat nu soms wat op de kop. Ook dat doet ie thuis veel beter dan op vreemd terrein, dus sja, enige oplossing is kilometers maken ;)
En of dat nou in de B of L1 is, spannend vind ie het toch dus lekker doorrijden. De oefeningen opzich maken hem niet zoveel uit.
Tot zaterdag, leuk om Roy dan weer eens te zien.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:32

he anneloes :D
ja klopt, hij vond het erg spannend :j thuis springt hij ook gewoon goed aan en gaat het wijken ook al steeds beter. ik heb echt zin in zaterdag :) verwacht er niet veel van, maar is wel leuk voor de ervaring. ben benieuwd of hij je herkent :) vast wel

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:39

ik vind het er inderdaad een beetje krabbelig uit zien, maar wat wil je ook met zo'n jonge pony.
vind het juist goed dat hij wat ervaring kan opdoen, is in mijn ogen nooit verkeerd.
veel succes nog met deze prachtige pony!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:00

themuisje schreef:
he anneloes :D
ja klopt, hij vond het erg spannend :j thuis springt hij ook gewoon goed aan en gaat het wijken ook al steeds beter. ik heb echt zin in zaterdag :) verwacht er niet veel van, maar is wel leuk voor de ervaring. ben benieuwd of hij je herkent :) vast wel

Roy zal wel denken, Oh god heb je háár weer!! _O- :D
En ik verwacht minimaal 2 winstpunten en doorverwijzing naar de finale, dat snap je natuurlijk wel ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 13:05

Tuurlijk snap ik dat :z

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:32

Ik vind het er goed uitzien hoor voor de 1e keer! Tuurlijk zijn er verbeterpunten, en de stress is gewoon kilometers maken!
Soms mag hij nog ietsjes meer lengte hebben! Nog heel veel succes met deze knapperd!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:12

dankje wel :)

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:26

Leuke combinatie!!
Mijn vorige pony was ook een Jonkers :D
Ik denk dat je zelf heel goed je verbeterpunten weet aan te geven.
Als ik het filmpje zo bekijk dan mag hij nog wel ruimer in zijn bewegingen. (Weet niet of het veld heel erg slecht was)
Probeer thuis in de training hieraan te denken en veel overgangen te rijden.

cinn93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 00:39

Erg mooie pony, en ik vind t er top uit zien. En erg netjes hoe je m in korte tijd zo hebt lopen, en dan al op wedstrijd! Je mag zeker niet klagen wat hij daar gepresteert heeft op de wedstrijd! :) Heel veel succes nog!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 01:03

Eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd hoe deze pony loopt op een fatsoenlijke bodem. Want ik zie nu een diertje wat krabbelend de baan door gaat en bijna niet durft te bewegen.
Ik snap ook wel dat je daar weinig invloed op hebt maar ik snap ook wel dat je geen winstpunten gereden hebt met deze proef.

Zo op het eerste gezicht vind ik het wel een mooie pony en lijkt me dit geen representatief filmpje.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:22

bedankt :)
ik heb nog niet echt filmpjes van thuis. vanavond heb ik weer training bij mijn instructrice. mischien dat mama even wil filmen. hij beweegt op goede bodem idd veel beter :j

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:01

Nou die filmpjes van toen je em net een week reed die tonen ook al anders!
En onderin mn profiel staat het fotobewijs nog wel dat hij over genoeg kwaliteiten beschikt!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:26

mama is helaas vergeten te filmen gister, jammer want het ging heel fijn. mischien kan ik voor zaterdag iemand strikken :D

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:42

Probeer hem ruimte te geven van voren, vooral in je overgangen terug. Voor het wijken heb ik de tip om in de training te wijken en dan meteen in een flinke gallop aan te springen. Na een paar keer zal hij dat snappen en dan het wijken sneller doorlopen om in gallop te mogen. In je proef laat je dit natuurlijk niet toe maar heb je wel een lekker geactiveerd paard in het wijken.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:22

Leuke pony, je rijd netjes en vriendelijk, probeer alleen niet te voorzichtig te zitten. je leunt naar voren en het lijkt wel alsof je je pony zo min mogelijk wil belasten ofzo, daarom heb ik ook het idee dat hij soms iets terugkomt op je zit. blijf gewoon mooi rechtop zitten en maak je lang, dan kun je hem beter met je been naar je hand rijden.

Alleen dat verhaal van: ik heb nu al een paar keer B gereden en dat vind ik nu niet meer leuk dus ik ben maar meteen L1 gestart snap ik niet! Ik snap wel dat je gewoon L1 wil starten, vind ik ook best een goede keuze, want de proef is niet veel moeilijker, er wordt alleen wat meer gevraagd en de jury is wat strenger, maar daar kom je wel overheen. Maar je kan toch niet zomaar zeggen als ruiter ik sla de B over? daar moet je toch gewoon winstpunten voor hebben? of ben ik nou de enige die dat opvalt? Of ben je al een keer Z geweest ofzo? want naar mijn idee mag je met een pony die nog nooit gestart heeft niet zomaar L1 starten als je zelf al een paar keer B bent geweest.

Succes, jullie komen er vast wel als de spanning er iets uit is.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:27

Ziet er in mijn ogen heel goed uit voor zo'n jong paardje! Je rijdt hem vriendelijk en oprecht, hij weet wat hij aan je heeft :)
Inderdaad bij het halsstrekken nog wat meer die neus eruit, op de andere dingen geef ik geen commentaar want het is veel te mooi gereden met zo'n jonge spriet :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 21:34

maaike_lotte bedankt :) ik zit inderdaad wat voorzichtig. ik kantel mijn bekken over het algemeen sowieso al niet genoeg. maar omdat hij 1 brok spanning was ben ik inderdaad onbewust wat voorzichtig gaan zitten ivm met eventuele uitbarstingen. maar hij gedroeg zich super!

ik ben idd Z geweest dus mag gelijk L1 starten :)

Saars bedankt :) leuk om te horen! neusje moet er idd meer uit met halsstrekken :j hij was niet genoeg van achter naar voor waardoor hij mijn hand niet voldoende volgde. een punt om aan te werken :)

we hebben trouwens zaterdag onze eerste 2 puntjes gereden :) proeven met veel 3en en 4en maar ook veel 7ens en 8en :) hadden 180 en 181. nu is hij een weekje met vakantie :D

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:38

gefeliciteerd met de winstpuntjes,

oke dan is dat een puntje om aan te werken, denk dat de pony daar zelf ook meer ontspannen van wordt als jij ontspannen gaat zitten.

Oke dan snap ik het :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 21:41

bedankt :)
ja dat is idd altijd al een aandachtspunt geweest. het is een wisselwerking. doordat hij gespannen is ga ik voorzichtig zitten, doordat ik voorzichtig zit word hij ook voorzichtig. maar dat komt denk ik wel :)

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:11

Heb het hele topic een beetje door gelezen, zitten aardig wat opmerkingen tussen waar ik (en de jury blijkbaar ook) absoluut niet mee eens ben. hij is heus wel klaar voor wat wedstrijd ervaring opbouwen. Hij schiet niet weg, laat geen onbehouwen gedrag zien en blijft (dan wel met wat moeite als ik jou moet geloven) tussen de bordjes. Ik kijk wel vaker rond op het wedstrijdterrein, en daar lopen heel wat minderen tussen. En ik geloof niet dat dit alleen maar jonge paarden zijn. KNHS heeft prima regels betreft de minimum leeftijd in de klassen. Mooie punten toch? voor de eerste keer!

En wat betreft je vorige wedstrijd, gefelciteerd, laat toch ook wel een beetje zien dat roy er al klaar voor begint te worden! Knappe kerel vind ik het! heb hem op hyves ook al eens voorbij zien komen, mooi man! Komt vast helemaal goed, heb ik helemaal alle vertrouwen in!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 22:19

wauw wat een opsteker! :):)
dankje wel. hier word ik helemaal bij van zo op de avond :D

hij is inderdaad erg leuk! zo braaf ook. kan met wassen zijn hoofd ook gewoon doen. en hij kan kusjes geven haha _O-

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:28

Hé wat ontzettend leuk , even in het boekje van de hengstenkeuring gekeken, en ja ik weet het zeker , dit is 'm haha :+ in 2009 op de hengstenkeuring stonden wij op 't punt 'm te kopen , uiteindelijk toch niet gedaan hihi :))
Maar wat is 't een knappe pony zeg! Heb al eens ooit eerder foto's gezien van 'm, kan dat kloppen ? Hij blijft leuk, misschien toch een beetje spijt haha maar dat blijf je houden, twijfel twijfel haha :o
Het is natuurlijk allemaal nog niet goed genoeg om te knallen maar ik ben ervan overtuigd dat als je zo doorgaat het helemaal goed komt :j ga 'm zeker volgen !

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 22:43

oh wat leuk! heb je mischien foto's van toen?
ja dat kan kloppen. royaltjuh hier op bokt heeft hem beleerd en die heeft ook foto's in haar profiel. knallen doen we zeker nog niet, maar dat hoeft van mij ook niet. daar heeft hij nog alle tijd voor :) laat ze maar een beetje dat het niet zo veel is. is alleen maar handig :D de stukken die hij thuis af en toen laat zien ga je van watertanden :D

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:12

Uhm ik heb daar geen foto's van, alleen ik weet wel dat JW-Fotografie toen foto's had gemaakt, misschien kun je die even een berichtje sturen? Ik weet wel dat zij toen foto's van 'm had gemaakt :)
Ja superleuk! Komt helemaal goed met 'm, en ben weer benieuwd naar 't volgende filmpje! (of foto's :D )

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:01

Jody heeft indd wel foto's, ik heb ze thuis ook nog wel ergens op de pc. Hij liep goed toen! Maar het was vorig jaar, niet 2009. Als 2jarige mogen ze nog niet naar de HK.