Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maaike_lotte schreef:Yamcha, deze reactie vind ik jammer, ik kan er niks mee omdat ik al heb uitgelegd hoe ik hem losrijd en hoe hij dan loopt, dus hier kan ik verder geen reactie op geven.
maaike_lotte schreef:Je punt is duidelijk nu, ik heb er ook al meerdere malen op gereageerd en dat lijkt me nu ook duidelijk.
'met een goede instructie had je dit probleem niet' schrijf je, beetje asociaal want wat weet jij nou van mijn instructie? terug naar de basis kan niet, want de basis is goed, en de basis is waar ik 3kwart of meer van de training mee bezig ben.

maaike_lotte schreef:Yamcha, oke in jouw ogen ben ik niet klaar voor de M1, maar ik ben nu wel M1+9 dus kan niet terug naar de L... Ik snap heel goed wat jullie bedoelen hoor, maar geloof me, ik ken hem al zo lang, ik weet precies wat hij kan. en als ik hem dus met lange teugel rijd (wel met contact) dan is hij zowieso zuiver en een heel stuk ruimer, hij is volledig op mijn zit te rijden. Ik begrijp je uitleg heel goed, en ik begrijp ook waarom je zo denkt, maar jullie zullen het wel niet geloven maar zo gaat het gewoon met inrijden, Ik ben bezig met een nette stap, correcte draf en alles wat je opnoemt, maar voor de M1 kan ik hem niet rijden zoals ik hem losrijd, en dat hij zich zo vastzet is daarin het probleem.

maaike_lotte schreef:ik zal eens kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken van hem als hij met zijn neus eruit loopt,
ik weet dat dat er veel beter uitziet, dat hij dan zijn passen beter afmaakt en heel makkelijk in te buigen is, maar zoals ik al zei, het oprichten is juist het probleem waar we tegenaan lopen omdat hij zich dan vasthoudt, dus het lijkt me wel nodig om daar dan ook elke training eventjes tijd aan te besteden.
ik rijd hem echt maar een klein deel van de training op deze manier en in de rest van de tijd heeft hij gewoon minder spanning. dat kun je hier bij het halsstrekken al wel zien, hij begint meteen ruimer te lopen zonder dat hij veel versnelt, hij volgt mijn hand en ik heb hem niet helemaal los,
ik heb les en er word aan gewerkt hoor!
wel bedankt voor de reacties

DlovesC schreef:zou het niet eens een idee zijn om hem eens lekker met langere teugels te rijden ( tuurlijk niet je contact verliezen ) dan gaat hij misschien wat sneller, maar dan moet je heb terug rijden op je zit. en zoals anderen al zeiden, je hebt een mooie zit, maar je zit indd boven je paard, inplaats van in en dat valt te zien aan het stuiteren ( waardoor je paard steeds neigd met z'n hoofd omhoog te komen ) je moet eig. proberen je kont in het zadel te duwen zonder spieren aan te spannen en dan lekker alles ontspannen ( ikzelf vind het erg moeilijk allemaal, maar het helpt wel echt. ) ik ben dat doorzitten ook aan het oefenen, en als ik teveel stuiter dan komt z'n hoofd meteen omhoog.
je hebt wel een erg leuk paardje!
en is alleen goed bedoeld he! hoop dat je er wat mee kunt