Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Elise95 schreef:Wat een mutsen zitten er op bokt. Een beetje water gaat dat paard niet dood aan hoor.
Maar even over de foto's, wat een leuk paard heb je onder je kont. Hij houd zich alleen wat vast, dus komen alle oefeningentjes er niet zo goed uit. Probeer hem eerst wat losser te maken. Beetje stelling naar buiten, dan recht maken, en weer wat naar binnen. Lekker achtjes rijden en met springen een hele rij inuitjes achter elkaar.
Veel succes!
anneliesdj schreef:Ik vind het een erg mooi paard maar vind de foto's wat twijfelachtig, hij kantelt het hoofd, heeft hier en daar zijn mond wat open, hij is wat zwaar in de hand (wat minder te zien is vanwege de bitringen) en wat jij een appuyement noemt is meer wijken met te weinig stelling.
Zelf moet je meer rechtop en niet zo naar beneden kijken, je handen mogen ook iets hoger.
Waarom rijd je in deze bak? Heb je geen andere mogelijkheid? (misschien weiland?)En als het toch moet, waarom rijd je niet om de plassen heen? Om een SB te vragen terwijl je juist zo'n plas inrijd lijkt me een beetje vragen om problemen![]()
Maar ik denk dat het best een leuk paard is om verder mee te komen, vind hem erg gaaf om te zien.
Ik zou de tandarts eens laten komen voor dat kantelen
X_Audrey schreef:anneliesdj schreef:Ik vind het een erg mooi paard maar vind de foto's wat twijfelachtig, hij kantelt het hoofd, heeft hier en daar zijn mond wat open, hij is wat zwaar in de hand (wat minder te zien is vanwege de bitringen) en wat jij een appuyement noemt is meer wijken met te weinig stelling.
Zelf moet je meer rechtop en niet zo naar beneden kijken, je handen mogen ook iets hoger.
Waarom rijd je in deze bak? Heb je geen andere mogelijkheid? (misschien weiland?)En als het toch moet, waarom rijd je niet om de plassen heen? Om een SB te vragen terwijl je juist zo'n plas inrijd lijkt me een beetje vragen om problemen![]()
Maar ik denk dat het best een leuk paard is om verder mee te komen, vind hem erg gaaf om te zien.
Ik zou de tandarts eens laten komen voor dat kantelen
Juist in het weiland ga je met dit weer om problemen vragen, zelfs met schroeven op langgras.
bak ziet er prima uit naar omstandigheden.
en aangezien jou paarden zoals je zegt in weer een wind buiten staan zou je zit niet erg moeten vinden
X_Audrey schreef:ik herken het daar..?
stond daar vorig jaar zomer een vos merrie te koop?
onttopic
blijf naar voren kijken
karijn schreef:Rijtechnisch zijn er al veel tips gegeven. Het enige dat mij verder opvalt, is het zadel. Ik heb het idee dat hij voor jou een maatje te groot is. Gezien het type zadel, zou je meer opgesloten mogen zitten in het zadel. Ik zie best veel ruimte achter je billen.
X_Audrey schreef:en aangezien jou paarden zoals je zegt in weer een wind buiten staan zou je zit niet erg moeten vinden
Elco schreef:Sorry, maar ik vind het ook geen fijn beeld om naar te kijken..
Het paard loopt op de voorhand en houdt zijn rug erg strak, geen lengtebuiging en totaal geen ontspanning.. En waarom rijden met een mexicaanse neusriem.?
Pashon schreef:als hij onder je weg wil lopen, moet je hem "streng" terug zetten. dus b.v. als jij in arbeidsdraf zit en hij loopt onder je vandaag dan schakel je direct terug het tempo lager als arbeidsdraf.
Probeer je training wel afwisselend te houden, als je dagelijks hetzelfde doet is de grap er gauw af natuurlijk. gewoon een keer een training met enkel cavalleti's lopen erbij werkt ook super om ze los te krijgen, houd de aandacht erbij doordat ze op moeten letten en het is afwisselend. dus niet springen maar simpelweg balkjes draven. op een buitenrit kan je ook erg goed een dressuurmatige training mee nemen, kom je ergens een veld(je) tegen pak daar eens 10 min een lichte training mee en hups verder met de ontspannen buitenrit.
Houd het werk spannend, ook voor jezelf dan hebben jullie als combinatie er veel meer lol aan en zul je zien dat de vooruitgang ook veel sneller komt.
Pashon schreef:dan neem je hem enkel aan het hoofdstel mee naar buiten. Als hij dingen niet leerd gaat hij het nooit normaal doen natuurlijk. Dus hoofdstel, touw eraan en zelf ernaast lopen dat geeft meer vertrouwen voor het paard en zo leerd hij het ook. Anders doe je het aan het halster met de ketting, al moet je angst nooit afstraffen!
Aan de ontspanning zou ik elke dag werken, gewoon een "standaard programma" voor het losrijden waarmee je hem ontspannen krijgt en rechtrichten is ook iets wat je bij elke training mee moet nemen. Dit zijn allemaal simpele dingen die zeer goed in een afwisselende training mee te nemen is.