voorbeelden: op en afstijgen met zo'n ding is een crime, heb serieus kinderen gehad die begonnen te huilen als ze eraf moesten

wat gebeurde er?
als ze eraf gingen, bleef de bodyprotector standaard wel ergens achter haken en hingen die kinderen zichzelf letterlijk op. zelf met krukjes erbij!
en met alle respect, IK ga niet 10X per dag al die kinderen op en van het paard af tillen

Hierbij liet ik de keuze aan de kinderen en ouders, zo elke keer erop/eraf met alle gevolgen van dien, of zonder protector.
Ook heb ik verschillende echte kleintjes gehad,( denk 5/6/7 jaar oud) waarbij de bodyprotectors qua dikte gewoonweg niet in verhouding waren met van die megadunne sprieten.
resultaat: armen en ellebogen die een soort vogeltjesdans deden omdat ze gewoonweg niet langs het lichaams konden worden gezet.
Ook hier werderom de keuze aan de ouders gelaten,maar ze wel regelmatig gewezen op de consequenties.
verder merk ik weinig qua houding dat het echt slechter is in verhouding met de niet bodyprotector dragende kinderen.
slecht passende kom ik wel regelmatig tegen, maar die gaan na 1 les waarbij we erachter komen, direct altijd weer terug naar de winkel.
Deze mogen ze ook niet aan tijdens de lessen, en in dit geval ben ik degene die beslist dat dat ding dan af af moet

En ik vind ook eigenlijk dat die dingen voor iedereen verplicht zouden moeten worden (en niet alleen met springen of cross). De meeste fracturen van rugwervels worden veroorzaakt door de paardensport! En fractuur aan een rugwervel is niet iets wat je moet onderschatten en hier kan je je levenlang last van houden.
Blijkbaar moet je eerst iets dergelijks overkomen voor je verstandig wordt
Ik draag de protector altijd, ook als ik met een braaf paard ga rijden. Toen ik toch een nieuw zadel ging kopen heb ik inderdaad rekening gehouden met mijn bodyprotector. Het is super irritant als de protector tegen de lepel van je zadel aankomt. Bij mij gebeurt dat overigens alleen als ik niet netjes rechtopzit
Dus juist een extra "zetje in de rug" om netjes te blijven zitten. Mijn houding is vooruit gegaan met de bodyprotector (ik zeg niet door, kan ook door alle rugtherapiën zijn die ik na mijn breuk heb gehad
Heb een heel diep zadel en mijn bp kwam steeds achterop... OOOH echt verschrikkelijk. Doe hem nu ook nooit meer aan...
Lang leve de How's.