Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ambeeeer schreef:by de hoge en verre sprongen ga ik enkel nogal plat liggen , dat zijn de sprongen die we de 1e keer springen , die hoge heb ik al gedaan 2 x, maar ik ben gewoon al blij dat ik hem er heb over gekregen , op die sprong kan ik niet gaan oefenen op mijn houding snap je wel ?Zag het ook zelf maar aan de foto's hoor
maar kom is allemaal geen reden om zo plat te gaan liggen , heb die comentaar nu begrepen , ga er zeker wat mee doen, nog andere dingen ?
uletje schreef:Je zou best eens anders kunnen reageren.
Je duikt veel te veel op de sprong. Doordat je over je paard duikt, haal je hem uit zijn balans. En dat heeft, zoals gezegd, niets met meegeven op de sprong te maken. Zeker op die lage sprongetjes is het helemaal niet nodig om zo over je paard te duiken. Blijf liever wat rechter op zitten, goed je knieen aan het zadel en je onderbeen veel stiller. Dit bereik je door je knieen vaster te zetten en niet los te laten op de sprong. Op de foto's zie je dat je knieen niet mooi strak in het zadel liggen. Daarom leiden je onderbenen ook een eigen leven.
Daarbij heb je, als je hoger gaat springen, in het parcours druk van voren nodig. Anders heb je onderweg echt een probleem als je een keer een afstand niet helemaal pas rijd. Dus hij moet leren met normale druk aan de hand, en been, jouw mee te nemen over de sprong. Dan hoeft hij niet op de kop te gaan staan.
Josieee schreef:Ze voelt zich volgens mij helemaal niet aangevallen, ze reageerd gewoon normaal.
& dat liggen doet ze bij de meeste hindernissen niet.

Liek_Volan schreef:Ziet er goed uit hoor! wat een leuk paardje zeg!
Je ligt inderdaad wat plat, maar daar kan aan gewerkt worden natuurlijk.
Het belangrijkste is dat je paard er totaal geen hinder aan heeft! Je ziet dat je paardje er plezier in heeft!
Lekker zo doorgaan!

bowlegged75 schreef:Het is weer bokt op zijn best!
Ik zie een meisje dat leuk met haar paard bezig is,en wat net als wij allemaal vast nog een boel moet leren.
Het enige wat ze hier leert is dat je nooit zomaar even vrijblijvend foto's op bokt kan zetten,zonder dat je alles 20 x door je strot geduwd krijgt!
Meid ga zo lekker door,blijf lekker lessen en dan kom JIJ er wel!!!