Boy @springwork (:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Surprise_

Re: Boy @springwork (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:30

Ik zou inderdaad het wat lager houden en dan meer oefenen met je houding. Wel vind ik dat je leuk bezig bent en je paardje is superleuk! :D

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 06:42

ambeeeer schreef:
by de hoge en verre sprongen ga ik enkel nogal plat liggen , dat zijn de sprongen die we de 1e keer springen , die hoge heb ik al gedaan 2 x, maar ik ben gewoon al blij dat ik hem er heb over gekregen , op die sprong kan ik niet gaan oefenen op mijn houding snap je wel ? :D Zag het ook zelf maar aan de foto's hoor :') maar kom is allemaal geen reden om zo plat te gaan liggen , heb die comentaar nu begrepen , ga er zeker wat mee doen, nog andere dingen ?

dat is het dus juist niet, je doet het bij ALLE sprongen ook bij de lage... maar voel je niet aangevallen, het zijn gewoon tips!!

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:03

Ze voelt zich volgens mij helemaal niet aangevallen, ze reageerd gewoon normaal.
& dat liggen doet ze bij de meeste hindernissen niet.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:12

Mooi paard heb je!
Je geeft tenminste voldoende mee, misschien moet je idd niet zo voor over duiken maar hier valt aan te werken. Probeer ook naar voren te kijken en niet opzij.
Voor de rest ziet het er wel goed uit! Succes verder!

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:25

ik vind het er fijn uitzien! :D
leuk om te zien dat jullie steeds beter worden samen!
en ja, die houding en die voetjes, iedereen moet daar toch op oefenen :Y) :o
ik ben er zeker van asje oefent, dat het in orde komt!
kijk maar in het begin naar je aller eerste topics en nu!
jullie komen er zeker wel! *\o/*

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:29

Je zou best eens anders kunnen reageren.
Je duikt veel te veel op de sprong. Doordat je over je paard duikt, haal je hem uit zijn balans. En dat heeft, zoals gezegd, niets met meegeven op de sprong te maken. Zeker op die lage sprongetjes is het helemaal niet nodig om zo over je paard te duiken. Blijf liever wat rechter op zitten, goed je knieen aan het zadel en je onderbeen veel stiller. Dit bereik je door je knieen vaster te zetten en niet los te laten op de sprong. Op de foto's zie je dat je knieen niet mooi strak in het zadel liggen. Daarom leiden je onderbenen ook een eigen leven.
Daarbij heb je, als je hoger gaat springen, in het parcours druk van voren nodig. Anders heb je onderweg echt een probleem als je een keer een afstand niet helemaal pas rijd. Dus hij moet leren met normale druk aan de hand, en been, jouw mee te nemen over de sprong. Dan hoeft hij niet op de kop te gaan staan.

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:32

uletje schreef:
Je zou best eens anders kunnen reageren.
Je duikt veel te veel op de sprong. Doordat je over je paard duikt, haal je hem uit zijn balans. En dat heeft, zoals gezegd, niets met meegeven op de sprong te maken. Zeker op die lage sprongetjes is het helemaal niet nodig om zo over je paard te duiken. Blijf liever wat rechter op zitten, goed je knieen aan het zadel en je onderbeen veel stiller. Dit bereik je door je knieen vaster te zetten en niet los te laten op de sprong. Op de foto's zie je dat je knieen niet mooi strak in het zadel liggen. Daarom leiden je onderbenen ook een eigen leven.
Daarbij heb je, als je hoger gaat springen, in het parcours druk van voren nodig. Anders heb je onderweg echt een probleem als je een keer een afstand niet helemaal pas rijd. Dus hij moet leren met normale druk aan de hand, en been, jouw mee te nemen over de sprong. Dan hoeft hij niet op de kop te gaan staan.

ik zou inderdaad ook anders reageren, maar dat doe ik niet!
heb namelijk al veel topics van haar gezien ,( en ik ben niet zo goed in het raad geven) maar ik zie wel dat ze al enorm samen verbeterd zijn!
dat mag ook even gezegd worden....

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:39

Ik heb het over haar, dat zij anders reageren kan. Niet op jou.

Dat ze verbeterd is, dat zal best. Maar ik zie grote verbeter punten, en die wil de TS wegwuiven met allemaal excusses.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:46

Josieee schreef:
Ze voelt zich volgens mij helemaal niet aangevallen, ze reageerd gewoon normaal.
& dat liggen doet ze bij de meeste hindernissen niet.

nee ze blijft maar herhalen dat ze alleen duikt op hoge sprongen! dat is niet zo. ze duikt overdreven op alle sprongen! en dat ligt niet aan de hoogte maar aan haar springtechniek!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:12

HEB GISTEREN NOG EEN BERICHT GEPLAATST DAT HET GOED IS ,DAT IK HET WEET,ZAL ER AAN WERKEN OK ? JULLIE HEBBEN GELIJK !willen jullie er aub niet zo over doordrammen en 20x hetzelfde zeggen, ik begrijp het na 1 x al . heb het wel begrepen hoor nu , Heb gevraagt of ik nog wat anders kan veranderen aan mijn houding en nog gaan jullie door ?
Bedankt dus voor de tips van mijn knieen meer aan te drukken,en die balk voor beter af te zetten .

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:44

Gaat het TS? Denk je om je hart?
Zoalng jij blijft beweren dat je op de lage sprongen niet duikt en wij zijn duidelijk anders dan is het toch niet vreemd dat erop door word gegaan?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:29

Had mijn bericht (op de vorige pagina zelf ) de mensen al gelijk gegeven en heb al gezegt dat mijn houding niet juist was , dan moeten ze niet er over door gaan want daar ben ik toch niets mee ..

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 00:56

Ziet er goed uit hoor! wat een leuk paardje zeg!
Je ligt inderdaad wat plat, maar daar kan aan gewerkt worden natuurlijk.
Het belangrijkste is dat je paard er totaal geen hinder aan heeft! Je ziet dat je paardje er plezier in heeft!
Lekker zo doorgaan!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:24

Jij hoort te bepalen wanneer je paard afzet, niet je paard. Jij moet zelf de afstand inzien en je paard aangeven tot waar je de laatste galopsprong en dus de afzet moet hebben. Als je de afstanden niet goed kan inschatten zou ik het bij lagere sprongen houden. Voordat je paard ook een keer niet goed kijkt en jullie samen in een hindernis belanden.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:40

Fijn TS dat je er wat mee wilt gaan doen, daar help je jezelf en je paard alleen maar mee! :)

Liek_Volan schreef:
Ziet er goed uit hoor! wat een leuk paardje zeg!
Je ligt inderdaad wat plat, maar daar kan aan gewerkt worden natuurlijk.
Het belangrijkste is dat je paard er totaal geen hinder aan heeft! Je ziet dat je paardje er plezier in heeft!
Lekker zo doorgaan!

En hier heb je het mis. Het paard heeft er wel degelijk hinder van als iemand zo op zijn hals duikt. Daarmee haal je een paard uit zijn balans, dat vind geen enkel paard fijn. Ze trekt hem niet in zijn mond, maar het kost het paard veel moeite om zo over een hindernis te komen. Dus moet ze zo niet doorgaan maar zichzelf en de pony verbeteren.

Maar TS, met les van iemand met verstand van springen, komt het vast goed!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:45

lijkt het dat je met spoortje rijdt? zo ja dan graag even op je beenhouding letten. Anders blijf je prikken.
En verders lijkt je zadel wat verder naar achteren te mogen. Qua techniek weet ik niet erg veel. Maar werk eerst aan techniek voordat je de hoogte in gaat. Hoewel 1.10m natuurlijk best gedurfd is.

bowlegged75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:25

Het is weer bokt op zijn best!
Ik zie een meisje dat leuk met haar paard bezig is,en wat net als wij allemaal vast nog een boel moet leren.
Het enige wat ze hier leert is dat je nooit zomaar even vrijblijvend foto's op bokt kan zetten,zonder dat je alles 20 x door je strot geduwd krijgt!
Meid ga zo lekker door,blijf lekker lessen en dan kom JIJ er wel!!!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:30

Knert; neen ik rijd niet met sporen :)
bowlegged75; Bedankt !!! :D

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:59

bowlegged75 schreef:
Het is weer bokt op zijn best!
Ik zie een meisje dat leuk met haar paard bezig is,en wat net als wij allemaal vast nog een boel moet leren.
Het enige wat ze hier leert is dat je nooit zomaar even vrijblijvend foto's op bokt kan zetten,zonder dat je alles 20 x door je strot geduwd krijgt!
Meid ga zo lekker door,blijf lekker lessen en dan kom JIJ er wel!!!

helemaal mee akkoord! :o ;)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:39

ziet er leuk uit hoor! mooi paard en je zit wel goed! beter dan ik waarschijnlijk hihi :)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:04

Horsecookie; bedankt! :)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:09

Om te beginnen vind ik dat je een erg mooi paardje hebt en dat je "richthouding" goed is. Je geeft dus goed mee met je paard.

Wat je nog zou kunnen verbeteren (zoals al gezegd) is het minder plat liggen. Doordat je zo voorover duikt breng je je hele gewicht op de voorhand en hals(als ik het goed heb) en zo raakt je paardje uit balans boven de sprong. Beter is om te zorgen dat boven de sprong het zwaartepunt boven de rug ligt zeg maar. Dit kan je doen door bijvoorbeeld goed druk te houden op je beugels en veel verlichte zit oefenen. Correct me if i`m wrong medebokkers, want ik leg het een beetje knullig uit volgens mij.
Als je paardje trouwens steeds te vroeg afzet kan je proberen om meerdere balkjes neer te leggen voor de sprongen en ook kan je in-uitjes oefenen.

Succes verder en volgens mij ben je zeker bereid om te leren!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:18

Bedankt Hedwig zal dat zeker doen ;)

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:15

pff wat kunnen mensen toch raar reageren, en dan gaan ze lekker met z'n alleen tegen je op.
omdat je toevallig wat jonger ben gaan ze je gelijk vertellen wat allemaal super slecht is, en vergeten ze de goede dingen. gewoon een stelletje zielenpieten haha. :+

@bowleggend75; je hebt helemaal gelijk. ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 10:03

Vind ik ook , en meestal als er 1 iemand begint met slechte commentaar, dan is plots alles slecht. zet er niemand slechte commentaar in het begin dan gaan ze dat ook niet later doen .
Maar kom dat is bokt en dat is in alle topics zo :)
Geef je ook helemaal gelijk josieee :p