Dank jullie wel! Wat ik zelf al eerder gemerkt heb is dat wanneer paarden die van nature erg ruim stappen gaan tellen in de verzamelde stap. Ook een stukje spanning, dus dit verhaal zou best wel eens kunnen kloppen.
crystal1
Geplaatst: 14-06-11 09:01
ziet er top uit ! ik rij toevallig ook een scandic en die had ook hetzelfde probleem in stap. ik heb het eruit gekregen door totaal geen spanning op te bouwen in stap, je hand laten volgen , schouder voor rijden. rustig stappen, maar wel actief. en als ik hem wilde oppakken deed ik dat in draf niet in stap, want zo bouwde hij weer spanning op zodra ik zelf maar een andere beweging maakte ging hij weer anders stappen. met heel veel rust en vertrouwen rijden, en heeel veel geduld! succes!
_Carowa_
Geplaatst: 14-06-11 19:12
veel longeren met elastiek, of pessoa, om je paard mooi lang en laag te laten lopen, hij is nu heel erg opgericht en lijkt alles echt heel interessant en spannend te vinden!,
Mooi paard, ziet er vriendelijk uit! Ik ken ook een Scandic die in telgang gaat in de stap (vooral toen hij jong was). Dit was opgelost door longeren, activeren van de achterhand, grondwerk, lekker ontspannen in de stap. En natuurlijk les nemen, zodat diegene goed kan kijken waar het probleem ontstaat. Veel plezier met dit leuke dier!
Anoniem
Geplaatst: 15-06-11 12:46
Dag meis,
dat komt helemaal goed met jullie... jullie zijn een mooi team samen. Ik ben dus echt wel een donato fan Enne dat stappen, dat komt wel. Hij moet gewoon zijn rug nog leren ontspannen. Hij is ook zo groot, als je straks verder bent kun je daar pas aan werken.. hij reageert nu al zo goed op je beenhulpen. enne wat ene mooie foto's.... binnenkort weer????
misschien is het juist goed voor zijn ´lompheid´ als je hem over balkjes laat stappen? Dan moet hij juist goed opletten waar hij zijn benen neerzet, toch? Ik zou dat alleen niet onder het zadel doen, maar gewoon aan het halstertouw ofzo, en hem dan lekker de tijd ervoor geven Zou dat niet helpen?