Donato Vilia (Scandic x Stravinsky xx) onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:10

comentaar is al geven, wel erg leuk paard heb je joh, leuke combi komt vast goed met jullie beiden :j

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:40

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-03-24 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

adnil35

Re: Donato Vilia (Scandic x Stravinsky xx) onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 05:30

Dank jullie wel!
Wat ik zelf al eerder gemerkt heb is dat wanneer paarden die van nature erg ruim stappen gaan tellen in de verzamelde stap. Ook een stukje spanning, dus dit verhaal zou best wel eens kunnen kloppen.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:01

ziet er top uit !
ik rij toevallig ook een scandic en die had ook hetzelfde probleem in stap.
ik heb het eruit gekregen door totaal geen spanning op te bouwen in stap, je hand laten volgen , schouder voor rijden.
rustig stappen, maar wel actief.
en als ik hem wilde oppakken deed ik dat in draf niet in stap, want zo bouwde hij weer spanning op zodra ik zelf maar een andere beweging maakte ging hij weer anders stappen.
met heel veel rust en vertrouwen rijden, en heeel veel geduld!
succes!

_Carowa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:12

veel longeren met elastiek, of pessoa, om je paard mooi lang en laag te laten lopen,
hij is nu heel erg opgericht en lijkt alles echt heel interessant en spannend te vinden!,

Slinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:17

Mooi paard, ziet er vriendelijk uit! Ik ken ook een Scandic die in telgang gaat in de stap (vooral toen hij jong was). Dit was opgelost door longeren, activeren van de achterhand, grondwerk, lekker ontspannen in de stap. En natuurlijk les nemen, zodat diegene goed kan kijken waar het probleem ontstaat. Veel plezier met dit leuke dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:46

Dag meis,

dat komt helemaal goed met jullie... jullie zijn een mooi team samen.
Ik ben dus echt wel een donato fan ;) Enne dat stappen, dat komt wel. Hij moet gewoon zijn rug nog leren ontspannen.
Hij is ook zo groot, als je straks verder bent kun je daar pas aan werken.. hij reageert nu al zo goed op je beenhulpen.
enne wat ene mooie foto's.... binnenkort weer????

xxx

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:02

Ziet er goed uit! Precies wat ik me voorstel bij een jonkie dat zo kort onder het zadel is +:)+
Ben benieuwd naar jullie komende loopbaan :D

Annemijn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:06

misschien is het juist goed voor zijn ´lompheid´ als je hem over balkjes laat stappen? Dan moet hij juist goed opletten waar hij zijn benen neerzet, toch?
Ik zou dat alleen niet onder het zadel doen, maar gewoon aan het halstertouw ofzo, en hem dan lekker de tijd ervoor geven :)
Zou dat niet helpen?

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:19

De meeste tips enzo zijn al gegeven, dus daar ga ik me niet mee bemoeien, maar ik moet wel zeggen dat jij verschrikkelijk eerlijk en vriendelijk zijn!