Blitzz @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:57

Wat een leuk paardje! :D

Je valt inderdaad iets voorover, maar niet zo veel hoor. Probeer ook je handen rechtop te houden en wat meer voor je ;)

Je paard loopt op bijna alle foto's achter de loodlijn, probeer met je been z'n hoofd wat meer omhoog te rijden, of de teugels langer te laten. Overgangen rijden helpt ook. Maar ik vind het er toch nog best ontspannen uitzien! :)

Veel succes samen!

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:37

Erg leuk dier!
Ik persoonlijk vindt dat je je teugels iet wat te lang hebt, waardoor je de pony niet goed kunt corrigeren, want je zit met je handen bijna tegen je buik, het gevolg hiervan kan zijn dat pony gaat hangen.
Misschien teugels beetje korter, dan kun je ze iets meer opstellen en meer ontspanning bieden, kortere ophoudingen geven etc.
Voor de volte doorzitten, ik had precies hetzelfde probleem!
Ik heb opgelost door thuis in de hoeken aan te springen, en voltes doorzitten ZONDER aanspringen. Ook is je natuurlijke reactie de pony in te houden, en zelf spanning op de bouwen. Probeer dus je hand iets meer te ontspannen, laat je pony het zelf maar 'uit zoeken', en zelf ontspannen blijven zitten.
Succes verder!

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:38

marijkiiii schreef:

Je valt inderdaad iets voorover, maar niet zo veel hoor. Probeer ook je handen rechtop te houden en wat meer voor je ;)

Je paard loopt op bijna alle foto's achter de loodlijn, probeer met je been z'n hoofd wat meer omhoog te rijden, of de teugels langer te laten. Overgangen rijden helpt ook. Maar ik vind het er toch nog best ontspannen uitzien! :)

Veel succes samen!

Langer? Daar heb ik een hele andere mening over, juist met langer gaat de pony duiken, en je kunt dan juist geen correcte ophouding maken. ;)
sorry, maar wou toch even mijn mening kwijt.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:19

Nsvc schreef:
marijkiiii schreef:

Veel succes samen!

Langer? Daar heb ik een hele andere mening over, juist met langer gaat de pony duiken, en je kunt dan juist geen correcte ophouding maken. ;)
sorry, maar wou toch even mijn mening kwijt.

Ja, langer, als hij z'n hals op dezelfde plek moet houden, maar achter de teugel loopt moet je toch echt meer lengte geven, als hij dan nog dieper gaat duiken moet je hem weer met je been omhoog rijden. Je kunt ook de teugels korter maken, maar dan wordt hij wat meer opgericht.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:31

Ik vind het er nu al erg netjes uitzien hoor!!
Ga eens andere dingen doen met doorzitten. Meer overgangen of juist lang doorzittend draven. (een hele proef doorzitten?!)
En pak je teugels eens 7cm korten. Handen hoger en meer naar voren.
Succes!!

roxyolly

Re: Blitzz @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:51

Dankje voor de tips,
Ik vind zelf dat me teugels wel iets korter mogen zodat ik meer contact hebt...
hier word aan gewerkt.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:15

Hij loopt idd wat te laag.
Verder zou ik de teugels ietsje korter pakken zodat je handen iets verder naar voren kunt doen. Je houd ze nu wat te veel bij je.
Maar ik vindt het er toch al goed uitzien hoor!

Elita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:02

Ik vind op sommige foto's dat je paard iets te diep loopt. Probeer hem iets opgerichter te krijgen. Ook mogen je handen een stuk naar voren. Je ellebogen moeten tegen je lichaam aan zitten. En niet erachter.

Vind het er verder gewoon goed uitzien! Je hebt 'm lekker lopen. Lekker doorrijden :Y)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:04

Probeer recht te zitten en hem iets langer te laten.
verder leuk paardje! <3

Ik dacht even op foto 10 een hele grote vogel te zien aanvliegen.. maar dat was een windmolen :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:14

roxyolly schreef:
Dankje voor de tips,
Ik vind zelf dat me teugels wel iets korter mogen zodat ik meer contact hebt...
hier word aan gewerkt.

Ik denk dat je je handen wat meer naar voren moet brengen, je paard mag ook iets minder rond. (je kunt dit het beste nog wat afwisselen)
Hij moet wel ten aller tijden je hand volgen dus waar hij ook loopt, je houdt hetzelfde contact.
Wel een leuk paard, hij loopt lekker ruim!

_Annemiek

Re: Blitzz @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:44

net als de rest ga ik emt hun punten mee,

Probeer hem ook meer bergOPwaarts te laten lopen,wat me opvalt is dat die het bij de galop momenten wel doet.
probeer dit ook in de rest van de gangen te doen.

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:43

wt eenn leuk paard, lekker blijven oefenen het ziet er al netjes uit hoor