Geeftmaar weer aan hoe laag het gemiddelde niveau is van lesgeven
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geeftmaar weer aan hoe laag het gemiddelde niveau is van lesgeven
x_Katja_x schreef:Dankjewel Eliane![]()
Maar kan jij mij uitleggen waarom die handen perse zo hoog moeten? Het scheef zitten en met die stelling snap ik wel, maar met je handen op 'normale' hoogte kan je toch ook stelling vragen?
Naja ik moet er nog even over nadenken wat en hoe ik met lessen ga doen. Laat hem eerst lekker een paar dagen in de wei, kan hij goed wennen aan zijn nieuwe kudde, dan zien we wel verder.
Bedankt allemaal voor jullie reacties, meer zijn welkom!

x_Katja_x schreef:Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Dat met die hoge armen en sturen voelt erg vreemd allemaal.. heb nu weer 2x even op hem gezeten, maar dit nu zelf oefenen lukt me niet.. de gehele tijd rechterstelling, ik heb niet het idee dat hij hier nou recht van word.. we slingeren alle kanten op.. Maargoed ik heb besloten om een proefles te nemen bij de instructeur hier van stal, ik leg de situatie uit en dan zie ik het wel, merk vanzelf wel hoe Damiro er op reageert toch?
Ik heb zelf les van Mireille een Hoed en zij kan het echt goed uitleggen zodat je het ook nog snapt als je zelf aan de gang gaat. 
_lautje_ schreef:Fijn dat je weer kan rijden!
Over de methode van AdB zal ik maar niks zeggen![]()
Vindt het nog altijd bizar dat mensen bij hem gaan lessen en doen alsof hij het recht richten heeft uitgevonden. Volgens mij is dat gewoon het eerste stukje basis wat je hoort te leren van een goede instructeur en dat hoeft toch zeker niet via deze methode.
Dors04 schreef:weinig instructeurs weten dat tegenwoordig![]()
gaat vaak op dezelfde manier, handen laag dwingen hem nagefelijk te lopen totaal zonder ontspanning.
plaatje = mooi, maar als je gaat halthouden of afwend en je kan hem niet rechthouden of hij valt bijna om in een bocht tja ?
Antoine is zeker niet de enige die weet wat rechtrichten is, maar tegenwoordig vind je niet overal mensen die rechtrichten de basis vinden.

elibeest schreef:Wel jammer dat diegene die les geven op de stal waar TS nu staat geen kaas hebben gegeten van klassieke dressuur, laat staan het specifieke rechtrichten van probleempaarden.
Succes.

babydolll schreef:Dat is dus niet waar, als je wat lessen bij Henk had gevolgd wist je wel beter..Henk geeft wel leuk les, maar heel erg basis en is imo teveel bezig met of t beestje aan de teugel loopt of niet..
Dors04 schreef:Nou doe je net of Henk je paard kapot wil hebben, zo'n reactie had ik toch niet van jou verwacht.Als je besluit bij Henk te gaan of blijven lessen wens ik je veel sucses want dat zal je paard denk ik nodig hebben;)
Ik hoop dat je de juiste keuze maakt en niet alleen voor jezelf maar ook in het welzijn van je paard en dat hij snel weer de oude is.
Splendesco schreef:Hee jou heb ik van de week op stal gezien hahah.
Leuk paardje heb je, wat fijn dat je er weer op kan rijden.
Vind dat je je handen wel wat hoog houd, maar misschien hoort dat bij deze manier.
Nog veel plezier met Damiro en zal je nog wel zien op stal.babydolll schreef:Dat is dus niet waar, als je wat lessen bij Henk had gevolgd wist je wel beter..Henk geeft wel leuk les, maar heel erg basis en is imo teveel bezig met of t beestje aan de teugel loopt of niet..![]()
Henk is inderdaad veel bezig met basis, omdat je zonder een goede basis niet ver komt.
Hij wil dat je met een vriendelijke en zachte hand rijd en wil het paard goed zijn lichaam laten gebruiken.Dors04 schreef:Nou doe je net of Henk je paard kapot wil hebben, zo'n reactie had ik toch niet van jou verwacht.Als je besluit bij Henk te gaan of blijven lessen wens ik je veel sucses want dat zal je paard denk ik nodig hebben;)
Ik hoop dat je de juiste keuze maakt en niet alleen voor jezelf maar ook in het welzijn van je paard en dat hij snel weer de oude is.
Er staat een paard op stal die problemen in de nek heeft, dat paard loopt veel soepeler sinds ze les heeft van Henk.
En denk maar niet dat Henk het goed vind als je je paard in de krul wil rijden hoor, harde hand is not done.
babydolll schreef:huh? ik heb niet bij henk gelest nee, maar ik heb wel een aantal keer in de binnenbak gereden terwijl er een les bezig was. Ik zeg toch wat ik er van vind? Hij is echt niet bezig met paarden rechtrichten, wel met stelling rijden en voltes en mensen moesten veel navragen van voor.
Maargoed dat is wat ik er van denk!

Dors04 schreef:Bovendien heeft dit paard kissing spines, en volgensmij is ontspanning en dergelijke zoals ik eerder gezegd heb dan helemaal belangrijk.