B-waardig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Re: B-waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:29

Bedankt voor je reactie!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:20

Ik zou je beugels wat langer doen, zodat je ook je benen wat meer kan uitdrukken. Probeer wat meer voorin het zadel te zitten. Dit is moielijk ivm het zadel, maar daardoor meot je jezelf juist trainen meer naar voren zitten dan je gewend bent.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 12:37

Ja, dat voorin het zadel zitten dat probeer ik ook steeds, hier herinner ik mezelf ook steeds aan, maar dat lukt nog niet erg.. maar dat komt wel(denkik).
Beugels mogen inderdaad nog wat langer, maar wil nu eerst weer stabiel zitten. kan binnen kort ook 4 weken niet rijden want ze mag naar de keuring, dus moet ik het later oppakken.

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:30

Ik vind het wel Bwaardig. Beugels mogen idd iets lander. maar het ziet er wel lekker uit. Mooie fries hoor!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:03

Dankjewel voor je reactie!

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:17

Citaat:
Ja, dat voorin het zadel zitten dat probeer ik ook steeds, hier herinner ik mezelf ook steeds aan, maar dat lukt nog niet erg.. maar dat komt wel(denkik).
Beugels mogen inderdaad nog wat langer, maar wil nu eerst weer stabiel zitten. kan binnen kort ook 4 weken niet rijden want ze mag naar de keuring, dus moet ik het later oppakken.

Voorin het zadel zitten lukt denk ik niet met dit zadel.... op foto 3 zie ik dat het zadel erg veer naar voor ligt (op de schouder) en het dieptepunt ligt veel te ver naar achter, dit geeft veel druk en zou problemen met de rug kunnen geven.

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:21

sorry!!! zie nu net dat er al eerder is gereageerd betreft het slecht passende zadel.
Probeer de eigenaar er toch op te wijzen hoor... dit gaat echt problemen geven.

Succes!!

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:18

probeer je schouders langs je lichaam te houden en niet teveel naar beneden tek ijken, want dan ga je vanzelf naar voren zitten (doe het zelf ook, haha) succes!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:32

Oeh, mooi beestje!
Ik weet zeker dat jullie een hele goede combinatie worden naarmate jullie langer rijden samen.
Misschien zou je eens een paar keer in de week kunnen longeren aan de touwtjes en dan lekker lang en laag, zodat ze op haar eigen benen leert lopen, haar balans kan zoeken en ontspannen.

Veel succes met haar! :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:44

Oehh ja het zadel. vraag aan de eigenaar of er een bredere boom is mag. die zijn niet zo heel duur. misschien 20 euro.

Verder ziet het er wel leuk en vriendelijk uit :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:45

moelly schreef:

lieverd. een achteroverliggend zadel zou je het nooit voorelkaar krijgen om voor in het zadel te gaan zitten ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 16:53

Dankjewel.
Ik zal het er eens over hebben.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:23

B=beginner, ja daar zijn jullei klaar voor, stap draf galop, volte beetje halsstrekken? als dat allemaal lukt, prima toch, B=beginner!!!!
het moet geen M-niveau zijn voor een B proef, gewoon lekker gaan, ervaring opdoen met simpele proeven en daarna komt de verfijning wel, veel plezier, ziet er in ieder geval ook zo uit!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 18:55

Dankje!
Ik ben inderdaad nog veel bezig met de basis, ze hóéft immers nog niks. Af en toe wat wijken en een middendrafje meenemen doen we wel, but, that's it.

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:19

Eigenlijk zeg je alles al zelf, probeer je handen ook wat dichter bij elkaar te houden, en ben trots je zit op zo'n mooi paard.