Meet Umbria!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Layco_

Re: Meet Umbria!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:55

Ik zou eerst is naar de ontspannen lange teugels werken eerlijk gezegd......

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:15

Een erg leuk paardje en wat een doorzettingsvermogen heb jij!!

Ik vind een gelpad niet goed, deze sluit namelijk af en wordt erg warm onder het zadel. Een schapenbontje ademt veel meer.

Ik zou er een osteopaat bij halen, of heel veel geduld hebben. Ik dank dat ze ergens een blokkade heeft. Dat veroorzaakt wrs ook een schudden met d;r hoofd; uit frustatie.
Zoals eerder al gezegd(ook door jezelf), veel voorwaart-neerwaarts, overgangen en achtjes rijden...

Ik ben zelf erg voorstander van galop training. Laag en rond, en dan veel overgangen in de galop, di vn mij wordt daar echt los van. (niet met de kin op de borst, hoor!)

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:21

we hebben een gelpad al weggehaald..

_layco_ : ik ben al vanaf het begin bezig haar naar de ontspanning te rijden.. denk je dat het voor makkelijk gezegd is ik zal maar is dit doen.. ik zal zeggen probeer is zelf even naar de lange teugel te rijden met haar..

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:32

Het is natuurlijk maar een moment opname, maar ik denk dat de commentaar, die je zelf al aan gaf, klopt! Dat is een goed teker! Succes! Hopelijk kun je wat met alle tips van iedereen.
Ik ben niet zo enthousiast van onderleggerd e.d. maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het zadel moet gewoon goed passen en zitten denk ik. Maar je kan het allicht proberen. Veel plezier met je paardje!

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:35

strawberry01: zoals k net gezegd heb hebben we een gelpad weggehaald want de zadel bleek niet meer zo goed te passen met een geldekje!

trouwens, zoals jullie op de foto kunnen zien heb ik een oornetje om bij haar, want ze heeft het meeste last van alle paarden bij ons op stal, last van die muggen. Als het wat warmer is en dan rijd ik, schudt ze heel erg. Maar als het net geregend heeft of het is rond 16 graden schudt ze bijna niet.. Kan het daar ook mee te maken hebben? PS: geen enkel vliegenspray helpt bij haar dus weet ik ook niet wat ik ermee moet doen:P

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:14

irina_umbria: ow, sorry, verkeerd gelezen>>>

maar van die muggen, dat is moeilijk... werkt zo'n roller ook niet, die je dan bijv alleen bij haar oren doet enzo? of hopen dat de muggen snel weg zijn hahaha :+, want je kan het er idd niet kwalijk nemen, wij hebben er ook last van.

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:25

strawberry01: ik had laatst nog een roller gekocht met zo'n vliegenspray er in ofzoiets maar het probleem iedere keer was dathet rollertje het niet deed :P dus ik heb dat spul in een flesje gedaan beetje water erbij en klaar is kees :P maar nog helpt het niet :D

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:30

irina_umbri. slim! zo'n rollertje is denk ik niet heel anders al een spray, alleen wat makkelijker op het hoofd. is het zeker van de muggen? Mijne schudt altijd als er een plukje haar kriebelt, schut hij net zo lang totdat het weg is. Anders moet je eens opletten of hij ook schudt als het warm is maar dan in de wind. want in de wind zitten geen muggen en dan is het iets anders. maar als het wel echt vd muggen is, weet ik het niet...zo'n netje zoals je al zei..

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:37

nou als het waait dan schudt ze alleen als ik stelling vraag maarn iet zo erg als het heel warm is en het vol zit met muggen.. wij hebben ook geen binnenbak dus ik rijd altijd buiten.. van een plukje haar kan het ook niet denk ik want ik doe haar voorpluk altijd vlechten voordat ik een oornetje doe zodat ik zeker weet dat er niets in de ogen komt =)

ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik dacht er net zo dat umbria 's winters bijna niet schudt en 's zomers wel en het is geen pollenallergie.

Wat raar is dat ze bij mijn lerares niet schudt als zij er op zit. Ja in het begin probeert ze onderuit te komen door haar hoofd in de lucht te steken het bit vastpakken en ervandoor gaan maar dan is het ook zo weer over bij mijn lerares. misschien ligt het ook aan mij dat ze zo schudt..?

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:40

ik heb trouwens eens een les gehad van buurvrouw en die zei dat umbria korte rechtse spieren heeft (scheefheid) vandaar dat ik op dat speciale manier moest rijden. Nu ze rechtse spieren iets meer heeft ontwikkeld, heeft ze slappe linkerspieren... het is ook mijn fout want ik was op de linkerstelling gefocusd en reed te weinig met rechterstelling.. nu ben ik weer met dat manier aan het rijden. Als ik haar longeer probeer ik haar dan rond te laten worden dat ze een ronde volte maakt maar als zij het maar een seconde moeilijk vindt doet ze haar hoofd omhoog en dan gaat zij er van door..

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:24

Werk indd naar de ontspanning toe, niet alleen in je paard maar ook in jezelf. Ik zie hier en daar ook spanning bij jezelf. Ik heb Umbria zelf ook gereden 2.5 jaar geleden en het is geen gemakkelijk paard. Goed dat je ellen jou laat helpen daar heb je qua dressuur meer aan als marieke :) Doe indd wat research naar rechtrichten en heb het met haar erover dat kan je zeker helpen! Zou er alleen niet zelf mee gaan proberen want je kan meer kapot maken dan je denkt! Vel succes Irina, ze zag er bij de koetsentoc

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:30

Het is ook moeilijk, maar toch echt het beste. Ik geloof je heus waar
dat het geen makkelijk paard is, maar toch proberen..

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:20

Blackflag schreef:
Werk indd naar de ontspanning toe, niet alleen in je paard maar ook in jezelf. Ik zie hier en daar ook spanning bij jezelf. Ik heb Umbria zelf ook gereden 2.5 jaar geleden en het is geen gemakkelijk paard. Goed dat je ellen jou laat helpen daar heb je qua dressuur meer aan als marieke :) Doe indd wat research naar rechtrichten en heb het met haar erover dat kan je zeker helpen! Zou er alleen niet zelf mee gaan proberen want je kan meer kapot maken dan je denkt! Vel succes Irina, ze zag er bij de koetsentoc

Telefoon werkte niet echt mee toen ik dit bericht typte,

Ik had je nog gezien bij de koetsentocht bij che ze zag er goed uit hoor :)
Probeer ook je handen netjes bij elkaar te houden en niet je handen breed te zetten en naar beneden afdrukken

Greetz Iris

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:25

Probeer haar meer naar de ontspanning te rijden, veel overgangen rijden, figuren.
Vind het goed dat je zo door hebt gezet, en toen ook je angst voor het paard hebt overwonnen.
Wens jullie nog veel succes samen!

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 10:02

Gister heb ik er weer op gereden, veel overgangen gedaan, kleine en grote voltes gedaan, wijken een paar passen (echt letterlijk maar een paar passen :P) in galop veel overgangen gedaan en ook kleine en grote voltes, slangevoltes. Aan het einde schudde ze nog steeds, maar gaf wel stelling. Ik merk ook dat ze laatste paar weken bij haar vlanken(of hoe je het ook schrijft) ook zweet, dus dan denk ik dat ze haar achterhand beter gebruikt.

Iedereen in de les zei gisteren dat het super goed ging, (en dat klopte ook), en dat Umbria sowieso 300% beter is geworden dan toen ik ermee begon :D

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:10

Zit er goed uit Irina, heb jullie veel zien "vechten" samen.
Het gaat zo veel beter en op concours loopt ze ook lekker!
Veel succes maandag en vanavond fotoshootje he :+

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:14

bedankt xLoesje! Ja je weet er alles van he je bent er bijna altijd bij :D whaha

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:16

Ja gek he als je daar woont whaha :D
Maar zie ook dat je ontzettend vooruit gegaan bent met Um :D

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:16

Ik ben al blij dat ik meteen weg kan draven als ik er net op zit zonder dat ze haar rug bol maakt en dan gaat bokken:D ben ook blij dat ze minder schudt dan 1,5 jaar geleden.. hihi

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:29

Plaats anders een filmpje ;)

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:37

Als ze vanavond Umbria rijd kan ik wel filmen :D

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:47

Is wel slim, kunnen ze hier op bokt ook zien door een filmpje wat er mis kan zijn met het schudden enzo, en dan is t geen momentopname :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:03

Wat een leuk paard! Echter zie ik vooral veel spanning in jouw lijf en dat werkt ook door naar je paard. Probeer je eens te ontspannen, bijvoorbeeld door met je schouders te rollen, zo controleer je ook of je nog ontspannen zit. Op die manier kan je paard ook ontspannen.. Succes! :)

niekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:30

Leuk paard! En ik vind het knap dat je zo heb doorgezet. :D
Maar wel 2 tips ; Je zadel misschien iets naar voren doen.
En de 2e tip is ; Bij de 1e foto misschien je handen iets naar voren doen. :D
Naja, Ik vind het een leuk paardje, En veel plezier! :D

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:28

Probeer in de galop iets meer te gaan zitten. Leuk paard :D