op sommige foto's lijkt het volgensmij dat je je tenen naar buiten steekt (weet alleen niet meer op welke
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Esther_87_ schreef:Wat een knap dier! Je weet zelf al een groot deel van je verbeterpunten en ze worden hier ook al genoemd dus daar kan ik niet zoveel aan toevoegen. Wel als tip, probeer minder druk te nemen als je paard onder je uit loopt, maar stuur een (kleine) volte in. Paarden zijn geneigd nog harder te gaan als je ze 'vastzet' van voor, vaak werkt sturen of korte ophoudingen geven beter.
Waar ik wel heel benieuwd naar ben is het bontje om de neus, besef je je dat je hiermee het zicht van je paard belemmert? Dat hij dus minder makkelijk kan zien waar hij loopt?
Virginie schreef:hey,
ik dacht al dat ik paard en omgeving herkende,
dus ben ik eventjes in je profiel gaan spieken en je bent uit de buurt.
Dan heb ik het ws juist als ik denk dat de foto's in de Blauwe Zaal genomen zijn?
Over het rijden, ik vind het er al erg leuk uitzien,
vaak zie je foto's van bitloos rijden waarbij de paarden niet aan het werk gezet wordt.
Hier zie ik een paard dat wel werkt en het ziet er vriendelijk en leuk uit!
doe maar zo verder, ik heb het gevoel dat je weet wat je doet en waar je naartoe wilt.
mistral19 schreef:Ziet er goed uit. Je rijdt vriendelijk en je paard is mooi verzorgd.
Wat me wel stoort is je beenhouding in draf. Probeer er op te letten dat je je been goed onder je houdt. Je moet een denkbeeldige lijn kunnen trekken tussen je oor, schouder, heup en hak. Nu ligt je onderbeen te veel naar voren waardoor je paard wat onder je uit loopt. Hierdoor heb je ook wat moeite om je buitenteugel erbij te houden denk ik, want je paard gaat ligt over de schouder in de wending.
Een goede manier om je beenhouding te oefenen is in verlichte zit rijden. Leg je been naar achter, laat je paard je opveren in verlichte zit en rijd desnoods een hele les in verlichte zit. Zorg ervoor dat je in deze verlichte zit los blijft, zodat je de "schwung" van je paard door je benen kunt laten doorvloeien. Laat je "opveren" op de stijgbeugels.
Maar het plaatje ziet er al erg mooi uit. Paard is mooi bespierd en loopt netjes taktmatig.
Chaos schreef:Ik vind jullie een erg fijne combinatie om naar te kijken. Ik zou wel meer bezig gaan met rust, ontspanning en controle.
Mag ik vragen welk hoofdstel dit is en evt. waar je hem gekocht hebt?
klaske93 schreef:Ziet er gewoon goed uit hoor. Ik reageer eigenlijk nooit op berichten, maar je bent jezelf in dit bericht zo aan het 'afzeiken' dat ik mezelf MOEST aanmelden (wat was mn wachtwoord ook alweer?) om te zeggen dat ik vind dat je het goed doet.

fiona2005 schreef:Wat een leuk paard!! Dat bruin staat hem super!
Probeer wel je handen gelijk te houden. En let op dat je je onderbenen niet naar voren steekt.
Verder ziet het er heel vriendelijk uit!
Ik weet dat mijn houding nog slecht is maar ik ga je tips goed opvolgen 
Juwelenschip schreef:Echt leuk dat het bitloos is en er zo netjes uitziet. De galopfoto is inderdaad wat hectisch, maar die 'lichte' foto ziet er perfect uit.
Wat ik me alleen afvroeg is of het hoofdstel niet wat te ruim is bij de bakstukken? Op de foto's waarop je meer druk op de teugels hebt bollen de bakstukken naar buiten alsof het hoofdstel zichzelf omhoog trekt?
Dankjewel voor het compliment, maar "perfect" is een veeeeel te groot woord!