Verzorgpaardje Donatello fotoshoot (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:03

wat een leuk beestje rij zelf niet bitloos maar vind dit er toch wel heel mooi/vriendelijk uitzien.
op sommige foto's lijkt het volgensmij dat je je tenen naar buiten steekt (weet alleen niet meer op welke :o )

Sonar

Re: Verzorgpaardje Donatello fotoshoot (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:17

zeer mooi paard!!!! voor bitloos loopt die super mooi!! heb 1 keer bitloos gereden en het is best lastig zeker als je het niet gewend bent dus erg knap!!

Weert_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:29

Zeer leuk paard. Het rijden ziet erg vriendelijk uit! Van het paard spat de vrolijkheid vanaf! Leuke combinatie

Maar inderdaad er opletten dat hij niet onder je uit loopt. Succes

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:48

hey,
ik dacht al dat ik paard en omgeving herkende,
dus ben ik eventjes in je profiel gaan spieken en je bent uit de buurt.
Dan heb ik het ws juist als ik denk dat de foto's in de Blauwe Zaal genomen zijn?

Over het rijden, ik vind het er al erg leuk uitzien,
vaak zie je foto's van bitloos rijden waarbij de paarden niet aan het werk gezet wordt.
Hier zie ik een paard dat wel werkt en het ziet er vriendelijk en leuk uit!
doe maar zo verder, ik heb het gevoel dat je weet wat je doet en waar je naartoe wilt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:51

Wat een knap dier! Je weet zelf al een groot deel van je verbeterpunten en ze worden hier ook al genoemd dus daar kan ik niet zoveel aan toevoegen. Wel als tip, probeer minder druk te nemen als je paard onder je uit loopt, maar stuur een (kleine) volte in. Paarden zijn geneigd nog harder te gaan als je ze 'vastzet' van voor, vaak werkt sturen of korte ophoudingen geven beter.

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is het bontje om de neus, besef je je dat je hiermee het zicht van je paard belemmert? Dat hij dus minder makkelijk kan zien waar hij loopt?

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:02

_Esther_87_ schreef:
Wat een knap dier! Je weet zelf al een groot deel van je verbeterpunten en ze worden hier ook al genoemd dus daar kan ik niet zoveel aan toevoegen. Wel als tip, probeer minder druk te nemen als je paard onder je uit loopt, maar stuur een (kleine) volte in. Paarden zijn geneigd nog harder te gaan als je ze 'vastzet' van voor, vaak werkt sturen of korte ophoudingen geven beter.

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is het bontje om de neus, besef je je dat je hiermee het zicht van je paard belemmert? Dat hij dus minder makkelijk kan zien waar hij loopt?

Dank je wel voor je reactie! Het bontje was maar één keer, heb het daarna nooit meer gebruikt, hij loopt beter zonder :)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:03

Virginie schreef:
hey,
ik dacht al dat ik paard en omgeving herkende,
dus ben ik eventjes in je profiel gaan spieken en je bent uit de buurt.
Dan heb ik het ws juist als ik denk dat de foto's in de Blauwe Zaal genomen zijn?

Over het rijden, ik vind het er al erg leuk uitzien,
vaak zie je foto's van bitloos rijden waarbij de paarden niet aan het werk gezet wordt.
Hier zie ik een paard dat wel werkt en het ziet er vriendelijk en leuk uit!
doe maar zo verder, ik heb het gevoel dat je weet wat je doet en waar je naartoe wilt.

Dank je wel! Het is inderdaad in de Blauwe Zaal!

Ik ben blij dat je ziet dat ik ermee probeer te werken! En dat laatste is zeker juist, ik heb zo mijn eigen gedacht...

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:04

Weert_86 schreef:
Zeer leuk paard. Het rijden ziet erg vriendelijk uit! Van het paard spat de vrolijkheid vanaf! Leuke combinatie

Maar inderdaad er opletten dat hij niet onder je uit loopt. Succes

Dankje! Ik ben blij dat je het zo ziet, dat doet me goed!
Ik zal erop letten :o

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:04

Sonar schreef:
zeer mooi paard!!!! voor bitloos loopt die super mooi!! heb 1 keer bitloos gereden en het is best lastig zeker als je het niet gewend bent dus erg knap!!

Dankjewel voor het compliment!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:05

corinezomer schreef:
wat een leuk beestje rij zelf niet bitloos maar vind dit er toch wel heel mooi/vriendelijk uitzien.
op sommige foto's lijkt het volgensmij dat je je tenen naar buiten steekt (weet alleen niet meer op welke :o )

Dankjewel dat je dat zo ziet! Ik weet het, mijn houding is niet denderend :D

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:07

mistral19 schreef:
Ziet er goed uit. Je rijdt vriendelijk en je paard is mooi verzorgd.

Wat me wel stoort is je beenhouding in draf. Probeer er op te letten dat je je been goed onder je houdt. Je moet een denkbeeldige lijn kunnen trekken tussen je oor, schouder, heup en hak. Nu ligt je onderbeen te veel naar voren waardoor je paard wat onder je uit loopt. Hierdoor heb je ook wat moeite om je buitenteugel erbij te houden denk ik, want je paard gaat ligt over de schouder in de wending.

Een goede manier om je beenhouding te oefenen is in verlichte zit rijden. Leg je been naar achter, laat je paard je opveren in verlichte zit en rijd desnoods een hele les in verlichte zit. Zorg ervoor dat je in deze verlichte zit los blijft, zodat je de "schwung" van je paard door je benen kunt laten doorvloeien. Laat je "opveren" op de stijgbeugels.

Maar het plaatje ziet er al erg mooi uit. Paard is mooi bespierd en loopt netjes taktmatig.

Dat zijn lieve complimenten!
Ik zal je tip zeker eens proberen want ik weet dat het niet goed is! Het lijkt me een goede manier om het mezelf te leren!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:08

Chaos schreef:
Ik vind jullie een erg fijne combinatie om naar te kijken. Ik zou wel meer bezig gaan met rust, ontspanning en controle.

Mag ik vragen welk hoofdstel dit is en evt. waar je hem gekocht hebt?

Dit is de Nurtural, gekocht in een stal in Limburg (België): www.stalsteenke.be

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:10

Aurora3 schreef:
Hij oogt inderdaad erg voorwaarts...

Ik zal je tips zeker opvolgen, je commentaar is terecht! Dankjewel voor de reactie!

klaske93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:16

Ziet er gewoon goed uit hoor. Ik reageer eigenlijk nooit op berichten, maar je bent jezelf in dit bericht zo aan het 'afzeiken' dat ik mezelf MOEST aanmelden (wat was mn wachtwoord ook alweer?) om te zeggen dat ik vind dat je het goed doet.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:58

Wat een mooi paard! Het ziet er heel vriendelijk uit, zou willen dat ik zo bitloos met mijn paard kon rijden! Voor de rest ga ik met de rest mee hier.

fiona2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:19

Wat een leuk paard!! Dat bruin staat hem super!
Probeer wel je handen gelijk te houden. En let op dat je je onderbenen niet naar voren steekt.
Verder ziet het er heel vriendelijk uit!

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:11

Ik heb niet veel verstand van bitloos rijden, heb alleen wel eens met hackemore gereden.
Vind dit er erg netjes uitzien, mooi hoofdstelletje ook!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:44

klaske93 schreef:
Ziet er gewoon goed uit hoor. Ik reageer eigenlijk nooit op berichten, maar je bent jezelf in dit bericht zo aan het 'afzeiken' dat ik mezelf MOEST aanmelden (wat was mn wachtwoord ook alweer?) om te zeggen dat ik vind dat je het goed doet.

Dank je wel, dat is superlief! *D
Ik heb sowieso niet zo'n hoge dunk van mezelf, tja... -O-

PS: Profiel aanpassen: Gebruikerspaneel - Profiel - Profiel wijzigen :)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:45

Essssss schreef:
Wat een mooi paard! Het ziet er heel vriendelijk uit, zou willen dat ik zo bitloos met mijn paard kon rijden! Voor de rest ga ik met de rest mee hier.

Dankjewel! :D
PS gewoon eens proberen, de meest paarden nemen dat goed op :P

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:46

fiona2005 schreef:
Wat een leuk paard!! Dat bruin staat hem super!
Probeer wel je handen gelijk te houden. En let op dat je je onderbenen niet naar voren steekt.
Verder ziet het er heel vriendelijk uit!

Dankje, heb dat lichtbruin altijd leuk gevonden :D Ik weet dat mijn houding nog slecht is maar ik ga je tips goed opvolgen :D
Ben blij dat je het zo ziet!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:47

Surprise_ schreef:
Ik heb niet veel verstand van bitloos rijden, heb alleen wel eens met hackemore gereden.
Vind dit er erg netjes uitzien, mooi hoofdstelletje ook!

Dankjewel voor het compliment *D

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:21

Het ziet er heel erg lekker uit. Volgensmij vind je paard het ook wel fijn :D

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 16:22

vivan schreef:
Het ziet er heel erg lekker uit. Volgensmij vind je paard het ook wel fijn :D

Hij amuseert zich geweldig... Soms teveel naar mijn zin :o
Dankjewel! *D

Juwelenschip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:03

Echt leuk dat het bitloos is en er zo netjes uitziet. De galopfoto is inderdaad wat hectisch, maar die 'lichte' foto ziet er perfect uit.

Wat ik me alleen afvroeg is of het hoofdstel niet wat te ruim is bij de bakstukken? Op de foto's waarop je meer druk op de teugels hebt bollen de bakstukken naar buiten alsof het hoofdstel zichzelf omhoog trekt?

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:51

Juwelenschip schreef:
Echt leuk dat het bitloos is en er zo netjes uitziet. De galopfoto is inderdaad wat hectisch, maar die 'lichte' foto ziet er perfect uit.

Wat ik me alleen afvroeg is of het hoofdstel niet wat te ruim is bij de bakstukken? Op de foto's waarop je meer druk op de teugels hebt bollen de bakstukken naar buiten alsof het hoofdstel zichzelf omhoog trekt?

Haha, het was die dag echt erg met 'm gesteld :') Dankjewel voor het compliment, maar "perfect" is een veeeeel te groot woord! :\
Het is moeilijk om een bitloos hoofdstel mooi aansluitend te houden, omdat je overal plaats moet vrijhouden, er zit eigenlijk niets echt "vast" aan. Zelfs de neusriem niet zo :)