consul (weltmeyer x rex magna) aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:38

loez schreef:
Denk juist dat het voor dit paard dan goed zou zijn om lekker vanaf het L op wedstrijd te starten. Zodat hij weet wat het inhoud en dat het niet eng is enzovoorts. Lijkt mij niet slim om hem nu thuis te laten en dan opeens een Z proef op wedstrijd te laten lopen. Maargoed, dat is mijn mening :) Verder vind ik het een leuk paard waar nog wel veel aan gesleuteld moet worden, maar ziet er al goed uit!

ja ik zie het verschil niet zo of ik nu 10x een z proef rijd of 10 x een l zoiezo moet het eerst nog allemaal goed gaan op trailer dus ik loop niet hard van stapel en mocht het allemaal goed gaan gaat hij eerst een keer mee naar andere terrein misschien is ie heel braaf of hij kan heel erg gaan flippen.
dus ik zie het allemaal vanzelf wel maar ga in iedergeval z starten vind het onzin om in de l te starten of iets.

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:40

leuk paard voor het z moet je nog wel oefenen maar jullie komen er zeker wel :o

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:50

corinezomer schreef:
leuk paard voor het z moet je nog wel oefenen maar jullie komen er zeker wel :o

dankje!! ja indd er moet nog een hoop gebeuren maar hij word al steeds rechter :D alleen laatste dagen wel wat sterker en wat meer voorwaarts haha.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:52

reinandje schreef:
loez schreef:
Denk juist dat het voor dit paard dan goed zou zijn om lekker vanaf het L op wedstrijd te starten. Zodat hij weet wat het inhoud en dat het niet eng is enzovoorts. Lijkt mij niet slim om hem nu thuis te laten en dan opeens een Z proef op wedstrijd te laten lopen. Maargoed, dat is mijn mening :) Verder vind ik het een leuk paard waar nog wel veel aan gesleuteld moet worden, maar ziet er al goed uit!

ja ik zie het verschil niet zo of ik nu 10x een z proef rijd of 10 x een l zoiezo moet het eerst nog allemaal goed gaan op trailer dus ik loop niet hard van stapel en mocht het allemaal goed gaan gaat hij eerst een keer mee naar andere terrein misschien is ie heel braaf of hij kan heel erg gaan flippen.
dus ik zie het allemaal vanzelf wel maar ga in iedergeval z starten vind het onzin om in de l te starten of iets.

Waarom zou het onzin zijn om eerst L te gaan starten? Ik vind het best jammer dat jij per se Z wilt gaan starten in plaats van dat je het paard wedstrijd ervaring op laat bouwen. Thuis bouwt hij deze ervaring niet op. En daarmee wil ik niet zeggen dat je nu meteen moet gaan starten. Maar gewoon alles opbouwen zoals je zelf ook zegt dat je niet te hard van stapel wilt lopen.

Verder vind ik dat je goed bezig bent en ook heel goed van je dat je niet te hard van stapel wilt lopen.

reinandje

Re: consul (weltmeyer x rex magna) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 17:34

als ik wedstrijden gaat starten in het z dan hoeft hij van mij ook geen winst te lopen en mag dus gewoon ervaring op doen maar ik vind het ook zonde om al het startgeld weg te gooien om naar het z te komen dus ik start gewoon in het z en al doet hij er een jaar over om winst te gaan lopen maak mij dat ook niet het gaat er niet om dat hij gelijk winst moet lopen maar vind het zonde om alle wedstrijden af te MOETEN gaan om me punten voor het z te gaan halen kost allemaal geld voor niks vind ik!

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:49

je hebt geen direct contact met hem je teugels hangen er maar wat los bij, je houding moet je ook wel wat aan gaan doen..
je rijd hem wel actief zie ik dat is wel al een pluspunt !! succ6 in de toekomst met hem

reinandje

Re: consul (weltmeyer x rex magna) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:41

ja houding klopt maar ben ik hard mee aan het werk, en ik heb indd wat losser teugeltje heb m liever iets te los dan dat ik m in de krul trek.
gaat gelukkig stukken beter inmiddels met rijden!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:25

indd zoals gezegt,zal ik juist de rechter teugel er wat bij pakken. eenm van de voornaamste dingen is dat je paard op 2 teugels is, dan heb je al een goed begin naar een ontspannen in aanleuning gaande paard. als je juist links er bij pakt, maak je hem niet bepaald rechter ;)

als hij op 2 teugels is,dan zal ik hem als ik jou was goed linksom gaan buigen. Om uiteindelijk die 2 spierzijdes gelijk te krijgen zodat hij kan gaan nageven en zich ontspant, want nageven doet hij nog niet erg, in aanleuning komen zo te zien ook niet optimaal.

Maar komt vast goed,het is een leuk dier,je staat er netjes op!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:39

vilouma schreef:
indd zoals gezegt,zal ik juist de rechter teugel er wat bij pakken. eenm van de voornaamste dingen is dat je paard op 2 teugels is, dan heb je al een goed begin naar een ontspannen in aanleuning gaande paard. als je juist links er bij pakt, maak je hem niet bepaald rechter ;)

als hij op 2 teugels is,dan zal ik hem als ik jou was goed linksom gaan buigen. Om uiteindelijk die 2 spierzijdes gelijk te krijgen zodat hij kan gaan nageven en zich ontspant, want nageven doet hij nog niet erg, in aanleuning komen zo te zien ook niet optimaal.

Maar komt vast goed,het is een leuk dier,je staat er netjes op!

ik had daar mijn rechter teugel wat losser omdat ik hem wat naar links wil laten buigen en dat doe ik dus op de rechterhand omdat als ik het doe op de linkerhand valt tie teveel op ze binnenbeen. maar indd ik heb me teugel daar te los!