Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_RMHorse_ schreef:X_Audrey schreef:Pardon, ik ben sowieso 15, dus aan een auto heb ik niks.
Als je niks nuttigs te zeggen hebt reageer dan gewoon niet.
Bedankt! Ben er ook heel zuinig op net zoals op mijn andere paarden
Ojaa das waar, maja kan je die auto gaan vernaggelen in plaats van een levend dier
X_Audrey schreef:geen idee, is ook compleet nutteloos want ik rij daar nooit mee maar goed, soms heb ik zo'n ingeving
X_Audrey schreef:Ja sorry jullie hebben wel gelijk maar ze is toch al mee geweest op concours.
dus er veel valt er niet aan te veranderen.
X_Audrey schreef:Martingaal was stomme actie maar goed, sh*t happens en van fouten moet je leren.
[/quote]
X_Audrey schreef:Het is ook misschien wat vroeg geweest inderdaad, maar dat is me wel duidelijk geworden.
bigone schreef:Audrey, zijn die paarden van jou of rij je ze voor iemand anders?
Ik vind dat je een paard die een wedstrijdpauze heeft van twee á drie maanden na drie dagen rijden mee op wedstrijd neemt niet alleen stress( weg van het veulen en dat is echt langer dan een half uur) maar ook waarschijnlijk behoorlijke spierpijn bezorgt, niet erg slim, hoe goed je ook voor je paarden bent.
Vergelijk het maar met een uur gigantisch sporten als je zelf drie maanden niets gedaan hebt, de volgende dag kun je helemaal niks.
Pak het een eventuele volgende keer wat rustiger op, het paardrijden bestaat niet alleen uit winstpunten, selectiewedstrijden en strikjes rijden, het houd wel wat meer in, vooral op een verantwoorde manier met je dier omgaan en dat heb je nog niet helemaal onder de knie.