B proefje met robina @ schalkhaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:31

@ Amaryllis: Tja mijn beugels zitten op dressuurmaat en toch kom ik nauwelijks onder de buik uit. Voor het mooie ben ik misschien wat aan de lange kant maar vind mezelf zeker niet te groot! Heb dat ook nog nooit als commentaar van jury of omstanders oid gekregen.
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-06-11 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderde quote+reactie daarop verwijderd ivm offtopic

Weert_86

Re: B proefje met robina @ schalkhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:01

Inderdaad mooi rechtop blijven zitten. En voor mij mag het neusje er iets meer uit. En je handen in de gaten houden maar dat gaf je zelf al aan!

Jammer dat je hem moet verkopen!

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:44

Als je voor de zomervakantie nog de gelegenheid hebt om L te gaan starten is misschien een goed idee om vooral te gaan werken aan de halshouding, zoals hierboven al genoemd wordt. Je zou kunnen beginnen met de oefening dat je in draf niet iedere pas ondersteunt met je been maar pas aandrijft zodra ze in stap valt. Dus laat haar in de fout gaan en kom dan heel resoluut met je been, zo maak je haar lekker snel op je been. Tijdens het losrijden, voordat je de ring in gaat kun je je pony met die oefening ook wakker maken.
Heel veel succes!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:49

Hoeveel winstpunten heb je nu? Ga je de B helemaal uitrijden of wil je al eerder doorschuiven naar de L1?
Ik vind ook dat je groot lijkt op je pony. Maar het kan nog wel hoor.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 13:19

Gisteren hebben we 5 winstpunten gereden met 2 proeven, ben nu B+27 en ga de volgende wedstrijd L1 starten!
Halshouding gaat al steeds beter, moet haar nog wel beter voor het been krijgen, heb daar nog wel moeite mee.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:42

Hele leuke combinatie!
L1 gaat wel lukken, en het is leuk om het geprobeerd te hebben, jammer dan dat het wijken niet op en top gaat. Probeer korte ophoudingen te maken, en dan bij te drijven met je been, dan komt ze misschien iets minder diep te lopen! :)

ritahaarman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:25

Ik zie dat je zondag L1 gaat starten, nog even goed oefenen met het wijken en dan gaat het helemaal goed komen.

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:10

Ik denk dat als je minder streng bent met je binnenhand je het ongelijke handen probleem ook oplost. En probeer inderdaad rechtop te blijven zitten.