Bernice voor het eerst op Bokt!!+filmpje!! Wedstrijdklaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:42

laurafluffy schreef:
ik vind dat je niet mooi rijd.
je bent zeker niet klaar voor wedstrijden.!

je moet nog veel werken aan je houding ! (vooral je handen)

en trek je paard eens naar beneden als die zijn hoofd omhoog doet! hij moet en zal aan de teugel lopen!

Ik ben het niet met je eens. Mijn houding is over het algemeen best goed (al zeg ik het zelf), ik moet alleen op mijn handen letten, dat deze stil blijven.

'en trek je paard eens naar beneden als die zijn hoofd omhoog doet! hij moet en zal aan de teugel lopen!'
En deze zin snap ik dus niet...

Kun je je reactie misschien verder onderbouwen??

_Roxanne

Re: Bernice voor het eerst op Bokt!!+filmpje!! Wedstrijdklaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 17:50

Sorry hoor, maar dat is niet mijn manier van rijden, dat trek en pluk werk. Hoofd omhoog doen en daarop terugtrekken is denk ik niet de goede manier om het haar te leren.
Als ik namelijk zou gaan terugtrekken, bouw ik spanning op en zou ze haar rug wegdrukken.
Maar als ik een ophouding+been geef, doet ze haar hoofd normaal omlaag, volgt ze mijn hand, en is er niks meer aan de hand. Het is nog een jong paard he, ze moet nog heel veel leren. Van terugtrekken leert ze alleen maar dat hoofd omhoog(in wat voor situatie dan ook) straf betekent. Ze moet nog leren om haar hoofd onderin te houden en hier te blijven, ook zij mag wel eens een foutje maken. Of ik. :o

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:16

laurafluffy schreef:
hij doet afentoe het hoofd naar boven of je doet het zelf heb ik niet echt gezien maar als die uitzichzelf zijn hoofd omhoog doet moet je hem gewoon terug trekken hoor!

leert hij alleen maar van.!

Volgens mij is dit niet serieus maar bedoeld om te rellen, ik zou dat lekker negeren.
Gefeliciteerd met je overwinningen knap gedaan hoor :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:19

Nette punten! Was het een officiele wedstrijd?

En even over die reactie: Pubertje die probeert te rellen joh. Lekker niet op reageren.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 19:06

Yep, was een officiele wedstrijd! Superblij dus *\o/* . Als het zo doorgaat zitten we zo in het L1.
We hadden besloten dat we met 10 winstpunten door zouden gaan , of als het al eerder heel goed zou gaan(ik mocht L1 met haar starten), maar zo snel...

Over laurafluffy gesproken; ik heb haar maar aan mijn vijanden toegevoegd zodat ik haar reacties niet meer hoef te zien. Ben nu wel benieuwd hoe zij rijd?!?! }>

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:47

He Roxanne,

leuk om een topic van jullie tegen te komen op Bokt. Wat een aansprekend paard hebben jullie gekocht. Leuk type met ruim voldoende beweging erin, zolang de gangen maar correct zijn, aan dat spectaculaire kun je werken. Bovendien vind ik het veel belangrijk om met een jong paard naar rust en ontspanning toe te werken, mooi rechtgericht en los door het lijf. En ik weet zeker dat jij en Hely (daar heb je toch nog les van?) daar naar toe aan het werken zijn. En dan mag je ook zeker trots zijn op zo'n superdebuut, proficiat.

BailyNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:51

wat een mooierd!
ik vind het netjes. jullie kunnen wel op wedstrijd hoor!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:03

Wat een knapperd! En aan de punten te zien, zijn jullie zeker wedstrijd klaar. Ga lekker zo door en met training erbij kom je ook ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:38

Heel gaaf dier en veelbelovend. Zorg wel dat als je haar een keer "door wil pakken", je haar er één keer doorheen rijdt. Dus óf eraan zitten, of niet, en niet de hele tijd iets bijstellen. Hier leren ze niets van, maar worden ze zwaar in de hand door. Vind verder dat je een goede ruiter bent en met veel gevoel rijdt!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:07

Wauw, wat een plaatje!
Jullie zijn een leuke combinatie :)
Je handhouding vond ik eigenlijk wel netjes, zo vanaf de foto's?
Gefeliciteerd met je punten!

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:15

Ziet er goed uit hoor jullie zijn zeker weten wel wedstrijdklaar. Jullie rijden lekker ontspannen en erg vriendelijk! Ben benieuwd wat jullie eerste resultaat is ;)

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:51

Wauuuw ik ben jaloers op je paard!
Waar heb je hem gekocht (a)?
Jullie zijn wedstrijdklaar hoor, eens moet de eerste keer zijn, en als je goed blijft lessen
komt het vast helemaal goed want het is een knap paard!
probeer je handen wat hoger te houden (op het filmpje vind ik ze nogal laag staan) maar dit gaf je zelf ook al aan.
Echt een mooi paard hoor!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 16:46

Hier dus het filmpje van onze eerste wedstrijd samen!
Dit is het tweede gedeelte van de eerste proef, er was eerst iets fout met de camera!

De tweede proef komt later nog :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:40

Het ziet erg ontspannen uit, altijd belangrijk met zo'n jong paard en het hoofd is al veel rustiger dan op het beginfilmpje. Echter, in die eerste proef heb je haar continue te diep en achter de teugel lopen, nu heb je een jury gehad die niet volgens het boekje gepunt heeft gezien het aantal van 214, welbeschouwd had hij/zij bij elk onderdeel een punt in mindering moeten brengen. Begrijp me niet verkeerd, ik gun je de punten van harte maar ik denk dat de punten uit de tweede proef realistischer zijn, komt vast wel met de tijd want het is een mooi paard en loopt goed maar ik denk dat het idd verstandiger is om niet meteen die L in te gaan, heel veel succes verder.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:44

Dit is dus de tweede proef, hier mocht ze behoorlijk wat actiever.

Ik ben me er inderdaad wel van bewust dat ze in de eerste proef vaker te diep of achter de teugel loopt. Dit is voor mijzelf nogal een stom punt, ik kan zelf de tussenweg tussen té hoog (wat ik dus vaker met mijn pony had) en té laag (wat ik met Tut dus vaker heb) maar moeilijk vinden. Nu we thuis wat meer hogerin aan het trainen voor een nog een aantal concoursen en de IBOP is dit wel al beter, al is het nog steeds moeilijk!

ben benieuwd wat jullie van de tweede proef vinden, hier was ik ex eaquo eerste met 189 punt!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:00

Dit zijn terechte punten voor deze proef, echter wel weer te diep en te laag maar je geeft zelf aan dat er aan gewerkt word dus dat zal wel goed komen, ze komt nergens tegen de hand oid en ze blijft heerlijk ontspannen voor zo'n jong dier dus dat is alleen maar goed. Als je haar wel in de juiste houding, dus neusje op of iets voor de loodlijn kunt gaan rijden dan scoor je geen B-proef meer onder de tweehonderd punten.