Martingaal & Rachen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

misz_irene

Re: Martingaal & Rachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:37

De reacties die hier worden gegevn zijn uiteindelijk allemaal goed bedoeld, ze proberen je te helpen. Een paard kost nu eenmaal veel geld en een goed zadel is ook echt heel belangrijk.
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een goede instructeur en dat hoeft echt geen 30 euro te kosten hoor. Ik heb jaren een half uur privé les gehad. Misschien kun je op marktplaats oid een advertentie plaatsen voor lessen. Deze persoon kan echt met jou en het paard werken en opzoek gaan naar een oplossing.
Maar ik zou de tips die hier worden gegeven wel aannemen of in iedergeval meenemen, wees blij dat deze mensen een reactie geven.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:01

Dat betreft is een puber tips geven hetzelfde als een krokodil met kiespijn helpen. Allemaal goed bedoelt, maar bijten doen ze toch wel. Ik ben bang dat het enige dat je wilt horen is dat het bij het paard ligt, niet bij jou, en vooral daar het probleem te blijven leggen. Prive les is inderdaad niet duur, en hoezo moet je dan met een trailer op pad? Je springt met het paard dus ik ga er vanuit dat je in de wei rijd of anders een bak hebt. Daar kun je ook prima rijden toch? Je moet proberen mogelijkheden te zien ipv je blind te staren op de problemen die je nu hebt, en daarop verder gaan. Bel dus gewoon een andere zadelmaker en maak daar een afspraak, een goed zadel is echt het halve werk. Mag ik je vragen wat het advies is van de hoefsmid over de 'slechte' hoeven van je paard?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:10

sluit dit topic maar ik zoek het zelf wel uit! Want ik weet geen zadelmaker bij me in de buurt die ook aan huis komt en van jes weet ik ook en ben ik ook mee bezig! En spoortjes weet ik ook en ook hoe ik er mee om moet gaan

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:20

Michelle_96 schreef:
Omdat ik weet dat ik er wel mee kan rijden omdat ze als ik gewoon dresuur rij ze er super mee rijd en ik heb wel om informatie gevraagd bij iemand die les geeft hoor en die rade mij dit ook aan!

en ik heb haar wel gecontroleerd bij haar rug op de manier zoals iemand die het weet tegen mij heeft gezegd maar ze geeft er niet meteen reactie op!
Privé les bij mij thuis is toch al wel 30 euro en dat dan 1 keer per week kan nu niet!
En ik heb wel 8 jaar les gehad en me tante helpt me ook die heeft ook heel erg lang les gehad!

Ik laat haar wel nakijken dat zeg ik net ik laat toch iemand komen voor het zadel en ook de hoefsmid omdat ze kreupel loopt op stenen en als ze net uit wei of stal komt.

En ik wil wel advies aannemen maar ik moet er wat aan hebben en dat van spoortje kunnen jullie wel over ophouden want daar weet ik al genoeg over!!

Dat hoeft echt geen 30 euro te kosten hoor! Ik heb eens in de twee weken les voor 7,50. Dat is al een heel verschil.
Ik raad je echt aan om les te nemen, ik heb er nu nog iedere keer spijt van dat ik daar niet veel eerder mee begonnen ben!

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:55

Michelle_96 schreef:
sluit dit topic maar ik zoek het zelf wel uit! Want ik weet geen zadelmaker bij me in de buurt die ook aan huis komt en van jes weet ik ook en ben ik ook mee bezig! En spoortjes weet ik ook en ook hoe ik er mee om moet gaan

*zucht*
Adem in.. adem uit..even rustig allemaal :)
Om even alles op een rijtje te zetten, het 1e probleem was dat je paard te snel op de hindernis afging?
Dit is vaak een kwestie van oefenen en je paard leren wachten. Inderdaad voltes voor de hindernis, op de hindernis af, gaat ze harder? Weer terug op de volte. Net zolang tot ze weet dat ze niet harder mag. Rustig opbouwen, eerst balkjes. Natuurlijk zal ik toch net als de rest zeggen dat les toch het beste is :j

Dan, was het 2e probleem de spoortjes geloof ik? Is het zo dat je door een trap van een paard de kracht in je benen (deels) bent kwijt geraakt, of doet het nu een beetje zeer en ontlast je je knie? want als dat laatste het geval is raad ik je vooral aan om (voor jezelf) even rustig aan te doen. Als het dan weer beter gaat kan je weer lekker verder rijden zoals voor je knieblessure :j
Goed dat je al iemand hebt ingeschakeld die er wel wat vanaf weet :j en dat je tante je helpt als je iets niet weet.

Nu even over het zadel. Als het niet past, niet rijden, hoe graag je dat zelf ook wil. Dat is hetzelfde voor jou als met te kleine schoenen rondlopen. Niet zo fijn he? Dus als de zadelmaker niet reageert, zou ik een andere zoeken, ookal zit ie dan wat verder weg ;) De meeste zadelmakers hebben vaste voorrijdkosten, dus de afstand maakt niet zoveel uit. Alle zadelmakers komen als het goed is bij jou langs, want ze kunnen niet vanuit hun winkel zien wat en hoe een zadel aangepast moet worden. Ze komen altijd langs om te zien wat er opgevuld moet worden ;) En ja, meestal duurt dat wel even. Toch zul je geduld moeten hebben, of voorlopig alleen zonder zadel rijden.

Toen kwam het probleem dat ze toch niet helemaal goed loopt op het harde. Dit lijkt me toch een serieuzer probleem. Ben je er al achter welk been het is? Of dat het misschien in dr rug zit?
Heb je het al geprobeert op te lossen met rust? Want als je dan toch doorrijdt, kan het zijn dat het verergert. Een paard is niet te vergelijken met een mens, niet elke stijfheid wordt veroorzaakt door een dag op stal te staan. Het kan ook in dr gewrichten zitten, of in dr rug. Goed na laten kijken is dus toch belangrijk en niet rijden tot je zekerheid hebt, anders kan er een hoop misgaan, waarvan je achteraf misschien wel spijt van hebt ;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat iedereen hier toch iets normaler gaat reageren ;)

groetjes :wave:

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:14

Heb een paar zadelmakers voor je gevonden via google, probeer eens een van deze. Als je hun vraagt langs te komen en je budget doorgeeft dan kunnen zij voor jou en je paard een zadel vinden dat goed past en voor jou goed zit. Verder zou je hier op bokt kunnen vragen of iemand een lesgever weet bij jou in de buurt die gewoon bij huis kan komen. Wat was precies het probleem met je paards hoeven trouwens?

Zadelmakerij De Olde Maten
http://www.zadelmakerij.com - Rouveen

De Heuvelhoeve Zadelmakerij
de-heuvelhoeve.nl - Dwingeloo

Zadelmakerij Bruinsma
http://www.deverenigdezadelmakerij.nl - Wapse

Stoker Zadelmakerij - Place page
http://www.stoker-zadelmakerij.nl - Dronten

Tuig- en Zadelmakerij J.H. van der Windt
maps.google.com - Coevorden

Zadelmakerij Polane
http://www.zadelmakerijpolane.nl - Hooghalen

Hulsebos Zadelmakerij
http://www.hulsebos-zadels.com - Emst

Edit, even telnrs en adressen verwijdert.