Dan is een maandje rust helemaal niet zo erg hoor. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elke dag hahahaha!!!
laura_power schreef:dus een osteopaat is wellicht beter in dit geval.
ik denk dat ik wel ga longeren. maar (zeker) niet rijden! dat was ik sosieso niet van plan.
en als mijn instructrice terug is, vraag ik of zij der even naar kijkt en als het goed gaat dat zij er even opstapt.
zij hefet haar in gereden dus weet precies hoe en wat wanneer mn paard iets doet.
hoe kan je weten of een osteopaat nou goed is dan?
(edit: als ze 1 x zo loopt hoeft er toch niet gelijk iets heel ernstigs te zijn??)

Als ze dan nog vervelend doet zou ik overleggen met je instructrice wat je nu gaat doen. Is ze bevoorbeeld recent naar de tandarts geweest? Ze kan natuurlijk ook uit haar zadel zijn gegroeid.

Ik heb bijvoorbeeld een startrekk en dan moet je wel goed kijken naar de liggen. 

midgie schreef:5 jaar
4 maanden onder het zadel waarvan 1 maand officieel in training geweest
alle knoppen zitten erop: stap, draf, galop, nageeflijk, goed te sturen.
Al bedacht dat dit best veel is in 4 mnd tijd?
Ga eens helemaal terug naar het begin, even lekker een maandje alleen stappen , leuke dingen en niet constant leren leren en nog eens leren, dat is voor een mens al veel laat staan voor een jong dier.
Geef het dier de kans om dingen te verwerken, als je nu door blijft vragen leer hij niks maar gaat alleen maar meer in verzet.
Controleer idd ook het zadel en laat de rug eens nakijken, want een dier wat 4 mnd onder het zadel is kan nog niet lang nageeflijk lopen zeker niet in alle 3 de gangen, dus waarschijnlijk is dat onder druk gevraagd (sorry dat ik het zeg) en dan zet hij spieren in zijn lijf vast en gaat daar idd een keer tegen in, hij heeft dus ergens pijn.
Dus wees zuinig op hem en begin opnieuw maar dan op een manier dat hij wel leert zijn lichaam goed te gebruiken als er een ruiter opzit.

laura_power schreef:hoe bedoel je hier kan ik in mee komen? verklaar uzelf nader
ja dat is zeker ook een goede optie.
iemand leuke tips ideen wat ik in de bak kan doen? wat geen kwaad kan