Manege fjord @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 12:04

_jasmijn_ schreef:
Misschien bij het instappen nog even lange teugel geven?

De eerste 5 minuten stappen we altijd met lange teugel, maar daar zijn geen foto's van genomen. Hierna proberen we ze meestal lager te rijden, en dan langzaam op te pakken.

Bedankt allemaal voor de tips en het commentaar! :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:09

kazan schreef:
Ziet er netjes uit hoor!
Probeer idd meer je armen gesloten te houden en je benen te gebruiken met rijden en niet alleen je teentjes ;)

en ja je instructeur,mischien had die wel last van zn been ofzo dat die daarom zit.
Maar mag toch niet hopen dat dit vaker voor komt want ik zelf vindt het belangrijk dat je hem goed blijft horen en dat die je vanuit alle hoeken goed meot kunnen zien en meteen kunnen ingrijpen.
En waarom heeft de hond een muilkorf om? laat hem dan binnen.

-:(- Nou ja...denk eens helder na joh!

Ts: Ik denk dat je goed bezig bent met rijden en je in je paard zijn gedrag te verdiepen.
Veel plezier verder! :D

Dallista

Re: Manege fjord @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:28

Nou, da's ook toevallig, klik gewoon op een topic over een manege Fjordje, en zie ik ineens Loeki op de foto's, waar mijn moeder net een paar uur geleden op gereden heeft (voor het eerst!, hoewel we alletwee al een paar jaar bij deze manege rijden). :-) Dus bij deze een bedankje van mijn moeder, die het erg leuk vond om een paar foto's van Loeki te zien!

Ik vond het trouwens wel een apart bit inderdaad, kan het te maken hebben met het feit dat Loeki nogal graag heel snel wil lopen, en dat hij daarmee (wat makkelijker?) in te houden is? Zijn stap alleen al lijkt wel twee keer zo snel als die van de andere pony's! Ik had nog nooit zo'n vlot paardje gezien! En mijn moeder zei dat ze het ook een apart zadel vond, maar dat het heel lekker zat!

Ik ben nog een behoorlijke leek, dus kan je geen tips geven, maar ik vind het er leuk uitzien!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 13:31

Dallista schreef:
Nou, da's ook toevallig, klik gewoon op een topic over een manege Fjordje, en zie ik ineens Loeki op de foto's, waar mijn moeder net een paar uur geleden op gereden heeft (voor het eerst!, hoewel we alletwee al een paar jaar bij deze manege rijden). :-) Dus bij deze een bedankje van mijn moeder, die het erg leuk vond om een paar foto's van Loeki te zien!

Ik vond het trouwens wel een apart bit inderdaad, kan het te maken hebben met het feit dat Loeki nogal graag heel snel wil lopen, en dat hij daarmee (wat makkelijker?) in te houden is? Zijn stap alleen al lijkt wel twee keer zo snel als die van de andere pony's! Ik had nog nooit zo'n vlot paardje gezien! En mijn moeder zei dat ze het ook een apart zadel vond, maar dat het heel lekker zat!

Ik ben nog een behoorlijke leek, dus kan je geen tips geven, maar ik vind het er leuk uitzien!

Oh wat toevallig! Ik hoop dat je moeder het leuk vond op Loeki. :D

Ik denk ook dat dat heeft meegespeeld bij de keuze van het bit, hoewel ik het natuurlijk niet zeker weet. En ja, ze mag dan wel klein zijn, in stap loopt ze gemakkelijk de paarden voorbij als je niet oplet!

Het zadel is inderdaad apart. Het is een dressuur zadel, maar met een hele hoge lepel naar mijn idee. Hierdoor word je een beetje naar voren geduwd, waardoor je automatisch je benen afsteekt. Tenminste, dat had ik in het begin, maar dat gaat gelukkig steeds beter. :)

Bedankt MiniBoots voor je leuke reactie!

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:08

je ellenbogen mogen volgensmij wel wat meer langs je lichaam en je handen mogen op sommigen momenten iets meer rechtop veder ziet het er leuk uit :j

uudje

Re: Manege fjord @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:27

Wat heb je een leuke fjord onder je kont zeg.
Vind het er wel netjes uitzien hoor.
kan mijn eigen wel mateloos iriteren aan instructeurs die gaan zitten met les geven en zeker op een stoel midden in de bak, vind het zo ongeintresseerd over komen, maar ja daar kun jij natuurlijk niks aan doen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:31

Wat heb je een leuke fjord onder je kont zeg.
Vind het er wel netjes uitzien hoor.
kan mijn eigen wel mateloos iriteren aan instructeurs die gaan zitten met les geven en zeker op een stoel midden in de bak, vind het zo ongeintresseerd over komen, maar ja daar kun jij natuurlijk niks aan doen.