Mooie vos van Parcival x Disconto in 't M2 Tips gevraagd !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:24

Je hebt een leuk paard en ik zou ook eerst nog de oefeningen die je beschreef bevestigen, voordat je overgaat naar het Z1. Het is inderdaad niet veel moeilijker, maar je moet het toch maar kunnen laten zien.
Om hem wat meer achterop te krijgen, zou je kunnen proberen om hem stukjes iets hoger in te stellen en iets korter te maken. Hierbij moet hij wel nageeflijk blijven. Dan proberen of je korte stukjes kan schakelen, hem achter zo snel mogelijk laten reageren. Het moet natuurlijk geen hang en trekpartij worden, dus wel blijven ontspannen tijdens het schakelen, zeker na een gewenste reactie.
Als je gaat halthouden, probeer dan eens te voelen of hij tijdens de overgang naar halt goed aan je hulpen blijft. Dus kan je tot het laatste moment eventueel weer vooruit rijden en remt hij onmiddellijk af op je remmende hulp? En blijft zijn hoofd halshouding hetzelfde? Als hij perfect aan je hulpen staat, zou je vierkant stil moeten komen te staan. Het achterwaarts zou ik ook eerst aan de hand oefenen.
Deze dingen zijn toch wel makkelijker te oefenen als er iemand mee kijkt van de kant, die ziet toch eerder wat er precies mis gaat. Daarom is een stukje film van een overgang naar halt bijvoorbeeld wel makkelijk.
Succes!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:51

Meya_ schreef:
Ik vind het er niet slecht uit zien! ;) Zou ook iets over je houding zeggen, maar toen las ik het al in de berichten. Dan is het inderdaad moeilijk om recht op te zitten. Spreekt uit ervaring: ik hem kyfose en licht scoliose.. Goed dat je dan zitles neemt, daar heb ik nog niet eens aangedacht.

Ieder mens heeft zowel een kyfose, als lordose in de rug... meerdere zelfs, anders zou je rug eruit zien als een plank. Ik denk dat jij bedoelt dat je een versterkte kyfose in je rug hebt, waardoor je rug wat meer gekromd staat dan bij anderen. het is dan zeker moeilijk om goed rechtop te zitten.

Enne... een scoliose is een zijwaardse + roterende kromming van de wervelkolom die minstens 10 graden moet zijn. Scoliose is niet zeldzaam, want er zijn veel mensen die een scoliose hebben. (sorry, die verdomde oefentherapie studie ook!) Ik vind het wel super dat je je niet laat kennen door de scoliose en gewoon lekker door blijft rijden! (ik weet niet hoe erg het in jouw geval is, maar ik weet wel dat scoliose veel pijn kan veroorzaken)

Super dat je zitles krijgt/hebt! Verder wil ik je meegeven dat je zoveel mogelijk recht naar voren kijkt, in de richting waar je naartoe gaat. Verder lijk je goed je heupen te kunnen kantelen! Ziet er erg relaxt uit! Succes verder op de wedstrijden!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 15:32