Valentino (v.Haarlem) @ work L1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:34

voor zijn gang uit rijden = sneller lichtrijden dan hij draaft ( knap als je dat kan := Zie het niet zo heel vaak )
achter zijn gang aan rijden = iets (of duidelijk) te langzaam lichtrijden vergeleken met de gang van het paard.

Edit: TS had zelf al gereageerd :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:06

Jammer dat het zo ver weg gefilmd is,
maar ach.. iedereen heeft qua rijden weleens een mindere dag toch?

Elise95

Re: Valentino (v.Haarlem) @ work L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:34

Achter de gang aan rijden kan je ook gebruiken om langzamer te gaan op je zit. Wie weet was ik dat wel aan het doen :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:56

oke, dankjewel!!!

Lovely1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:37

Mooi paard ziet er goed uit!

Probeer hem in de galop iets meer gesloten te houden, vooral als je terug gaat rijden naar draf. In het filmpje viel hij terug in draf, in plaats van dat hij een overgang maakte.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:41

Ik vind het er nogal gespannen uitzien als ik eerlijk ben. Probeer rustiger te rijden. En inderdaad letten op je houding en je handen! Mooi paard, voor zover ik het kan zien :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:00

Je doet teveel met je handen. Je paard kan hierdoor niet ontspannen omdat jij blijft zagen in zijn mond. Verder lijk je veel op één tempo te lopen, probeer eens wat overgangen/tempowisselingen te maken. je paard wordt hierdoor ook wat sterker in de achterhand waardoor hij de overgangen ook beter doorkomt (op ong. 51 sec. van het filmpje lijkt je paard uit de galop te vallen.). Daarnaast kun je misschien meer figuren rijden (je rijdt voornamelijk op de volte of slangenvolte), denk aan afwenden, zowel diagonaal als rechtuit, gebroken lijnen, of meer spelen met slangenvoltes (neem bijvoorbeeld meer bogen).

Je houding is verder goed. succes met je wedstrijden!

2164099

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:26

Adamootje schreef:
Je doet teveel met je handen. Je paard kan hierdoor niet ontspannen omdat jij blijft zagen in zijn mond. Verder lijk je veel op één tempo te lopen, probeer eens wat overgangen/tempowisselingen te maken. je paard wordt hierdoor ook wat sterker in de achterhand waardoor hij de overgangen ook beter doorkomt (op ong. 51 sec. van het filmpje lijkt je paard uit de galop te vallen.). Daarnaast kun je misschien meer figuren rijden (je rijdt voornamelijk op de volte of slangenvolte), denk aan afwenden, zowel diagonaal als rechtuit, gebroken lijnen, of meer spelen met slangenvoltes (neem bijvoorbeeld meer bogen).

Je houding is verder goed. succes met je wedstrijden!

Hier sluit ik mij bij aan. Vind dat je een leuk paard hebt!

succes

Elise95

Re: Valentino (v.Haarlem) @ work L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 21:26

Dank jullie :D. Aan die handen wordt gewerkt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:58

Elise95 schreef:
Achter de gang aan rijden kan je ook gebruiken om langzamer te gaan op je zit. Wie weet was ik dat wel aan het doen :')

Als je dat deed drukte je je hakken er niet in om hem door te sporen :P Volgens mij was je gewoon even wat bewuster met je been dan met het
lichtrijden.. en dat moet kunnen hoor ;) Als je op je zit terug wil rijden in tempo of naar een overgang ga je wat zwaarder zitten tijdens het lichtrijden
en druk je je hakken uit, dan verzamel je je paard door en ga je pas een overgang rijden.

U reed geen overgang.. ja.. naar voren :P

Anyway, je begrijpt best wel dat het niet bedoeld is om je te bekritiseren, viel me gewoon even op. Grote dingen zijn duidelijk zichtbaar, maar de
kleine dingetjes hebben ook puntjes op de i nodig. Dat is het enige wat ik er mee probeerde te vertellen.