Probeer wat minder rond te denken en meer voorwaarts op het been,neus eruit en hals niet laten zakken. Vermijdt de gedachten hij moet rond aan de teugel,want hij is namelijk niet aan het been en van het bit af vandaar dat hij achter de loodlijn duikt!
ze "moet" niet rond aan de teugel, ik richt haar alleen meer op tijdens deze training, omdat ze normaal meer lengte heeft en lager loopt. Ze is ook niet "niet" aan het been, maar juist al veel beter aan het been. Dit moet nog wel beter en daar zijn we ook mee bezig, maar ze reageert op zich al heel prima op het been. Dat ze van het bit af is, klopt inderdaad, en daarom richten we haar op dit moment meer op. Het gaat inmiddels alweer een stukje beter dan een paar weken geleden, dus als dit de komende weken zo doorzet dan komt ze weer meer op lengte (en dan dus ook niet meer van het bit). Nageeflijk is ze op zich prima, ik denk dat je dat een beetje verkeerd ziet.
ik vind dat het paardje wat te kort loopt en daarbij af en toe te diep. sommige stukjes vind ik haar weer heel lekker lopen Misschien kun je weer even wat meer basis trainen om lang en laag te oefenen zonder dat ze te diep gaat. en dan langzaam weer iets omhoog werken ? succes (leuke combinatie)
Ik heb ook een Ideal zadel, 17,5 inch met maat 40/42. En ben zelf sowieso 1.76 en mijn paard is 1.62m. Ik snap het probleem van te groot niet (zie evt foto's in mijn profiel). Hoe doen mensen met haflingers enzo dat dan?? Ik vind het prima kunnen.
Ook ik vind de lengte in de hals kort. Als je haar iets meer lengte geeft zul je zien dat ze d'r passen ook beter af kan maken!
Er is inmiddels een nieuw zadel onderweg. Een 18 inch kn symphonie met een 32 boom, ik vermoed dat dit veeeeeel beter gaat zitten qua ruimte en ligging. Gister even met mijn oude zadel gereden, omdat de rossner verkocht is en nu weet ik zeker dat, ondanks dat ie wel goed op het paard ligt, hij gewoon niet geschikt is voor mij. Ik heb er wel meer ruimte in dan in de rossner maar ik steek mijn benen af en kieper voorover, want bij de rossner niet het geval was. Nou ja, komende week maar even weer een fototopic om te kunnen vergelijken.
Gister overigens wel weer meer op lengte gereden en dat bevalt mij zelf ook beter.
Hoi, Ik snap je probleem wel met je paard, aangezien ik zelf ook zo'n soort merrie heb gereden. Probeer in ieder geval 1 systeem aan te houden. Als je continu gaat wisselen van "methode" snapt je paard het op een gegeven moment ook niet meer. De foto's die je nu plaats zijn misschien niet allemaal even charmant en natuurlijk willen we allemaal dat de merrie de neus er meer uit heeft en de hals op lengte houdt. Maar....je moet er ook aan kunnen komen met je been op een gegeven moment. Ik denk dat je gewoon door moet gaan zoals je bezig was op deze foto's. Meer opsluiten tussen been, zit en teugel, dan kun je haar {mits goed uitgevoerd} daarna gewoon weer goed op lengte krijgen, maar dan met een beter achterbeen gebruik en kun je er waarschijnlijk ook gewoon veel beter aan komen met je been etc. Neem in ieder geval les van iemand die je blindelings vertrouwt en hou je gewoon aan die methode. En dan over een maand of vier weer een topic openen!