Springtopper aan de dressuur! (klaar voor de B?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:37

saarie schreef:
@Ilseee13: dankjewel!

@apple01: Ah, op die manier :) Ik snap wat je bedoelt. Ik heb om mijn vorige paard ook helemaal geen zweep gebruikt en ben op deze ook van plan hem weer weg te doen. Hij is op zich ook wel voorwaarts, maar slecht aan het been. Ik wil de zweep nu even gebruiken om hem weer ietsje scherper te maken. Hij krijgt tijdens een training misschien 3 keer een tik, maar dan is het wel duidelijk. Vandaag eigenlijk helemala niet gebruikt :) Dus we bouwen het af!

Het maakt niet uit (wat mij betreft) of je hem 5x tikt of 8x of 1x. Het ging mij meer om het principe van het respect.
Ik zou zelf de zweep pas pakken als ik hem nodig heb. Zo van '3 kansen en de 4e is raak, want ik bepaal, en jij doet wat ik zeg nadat ik het 3 keer heb gevraagd'. Maar het kan ook wel zo als jij het doet. Maar in mijn beleving gaat het niet om de tik maar om de zweep. Paarden die voorwaarts zijn met zweep zonder dat je zze tikt, die weten wat de zweep KAN doen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:30

Oeh, altijd fijn als je met een goed opgeleid paard kan beginnen.
Probeer in de draf je hoofd wel rechtop te houden, ga maar eens wat trotser zitten.
Ik denk dat je schouders dan niet meteen zo 'bungelen' :)

max66

Re: Springtopper aan de dressuur! (klaar voor de B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:54

het valt mij op dat je in galop steeds ietsjes uit het zadel "stuitert". Verder ziet het er netjes uit hoor, mooie combi!

saarie

Re: Springtopper aan de dressuur! (klaar voor de B?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:36

@Matheno: Heel fijn inderdaad :D Rechtop zitten heb je goed gezien! Student he, altijd krap bij kas dus druk aan het speuren naar eventuele euro's op de bakvloer.

@max66: Goed gezien, viel mij ook al op. Het gaat inmiddels wel beter maar heb erg moeten wennen aan zijn grote gangen :) Heb hiervoor een merrietje van amper 1.60 gereden en daarvoor een tinker van krap an 1.50, dus dat scheelde nogal...