Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mickskeh schreef:Het paard moet buigen om je binnen been bij wijken! Bij optie 2 kan dit niet, want dan geef je precies de andere hulpen :S Je begrenst met je buitenteugel en buitenbeen, legt je binnenbeen aan, kneepje in de buitenteugel, binnenbeen aandrukken en gaan met die banaan --> peace of cake
Mickskeh schreef:Het paard moet buigen om je binnen been bij wijken! Bij optie 2 kan dit niet, want dan geef je precies de andere hulpen :S Je begrenst met je buitenteugel en buitenbeen, legt je binnenbeen aan, kneepje in de buitenteugel, binnenbeen aandrukken en gaan met die banaan --> peace of cake

, dan kijken ze in de richting waar ze heen gaan...

Mickskeh schreef:het is maar net wat je de binnen en buitenkant noemt, ik zal het anders zeggen:
bij appuyeren kijkt het paard waar hij heen gaat, bij wijken juist niet, zo bedoelde ik het in ieder geval, misschien is jouw binnenkant, mijn buitenkant? We bedoelen in ieder geval hetzelfde..
Maar ik snap wat je bedoeld.
en heb verder ook helemaal geen probleem met appuymenten en travers, paarden weten het verschil tussen een hulp voor zijwaarts en een hulp voor buiging
Anne_GTI schreef:Optie 1 maar het blijft een punt van discussie blijkbaar.
Volgens mij is ie simpel uit te leggen. De kant waar de buiging naartoe moet ligt op de singel en het been achter de singel helpt om die buiging erin te houden.
Maarja, als je dan op concours weer een jury treft die denkt dat met wijken het hoofd niet mag neigen in de richting van waar je komt kan je het nog zo leuk uitvoeren als er in het boekje staat maar als de jury niet hetzelfde boekje gelezen heeft krijg je nog geen punten.
het gaat me er hier om dat het duidelijk wordt dat het binnenbeen niet zover naar achter gelgd dient te worden ,ik zie geregeld dat mensen hun been tot ad de flank naar achter leggen en dan de achterhand zijwaarts duwen...
en als je ze gaat vertellen dat t zo niet hoort krijg je een discussie...er zijn zoveel mensen die het verkeerd aan mensen leren en nog meer mensen die het verkeerd geleerd hebben
ja en dan ben je 15 jr verder en zijn het paardenbezitsters en kan je het helemaal opnieuw uitleggen...leer het ze nou meteen goed aan?please?