Apennootje schreef:Eerste tip: De hulpteugels eraf halen. Je kunt je paard heerlijk ontspannen en in de goede houding krijgen zonder hulpteugels! Helemaal als je nog niet helemaal de techniek beheerst van het voorwaarts neerwaarts rijden. Ik zou je eerst gaan verdiepen in het paardenlichaam en wat je eigenlijk doet met rijden en van daaruit verder werken. Als je hulpteugels op de verkeerde manier gebruikt dan kun je je paard goed verkloten. Met een Thiedemann teugel eraan leert een paard namelijk nog steeds niet hoe hij zijn rug en buik moet gebruiken, maar wordt hij alleen maar in een bepaalde positie gedwongen.
Als je het paard goed de achterhand eronder laat zetten en zijn rug laat 'verlengen' , dus zijn buikspieren aan laat spannen, dan zakken ze vanzelf naar benenden. Hoef je helemaal niks met je handen te doen..
Ik heb het 1 keer geprobeert, en hij is zonder thiedeman alles behalve ontspannen, en ik weet hoe ik ermee moet omgaan, en als hij onnodig is, hangt hij los, en heeft hij dus geen nut, dus hij hangt er aan voor het geval dat, ik ga hem er dus pas afhalen, als hij hem 100% niet meer nodig heeft, en dat is niet nu...