Knarsentanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aahhp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:46

wat de tandarts wel kan doen is een bitseat of zoiets maken, ik weet niet hoe je het precies schrijft.. wilde ik bij mijn paard ook laten doen, dan veilen ze de achterste kiezen ronder af en daardoor zou het knarsen verholpen kunnen worden.. heb het bij mijn paard niet gedaan omdat hij kort daarna een peesblessure kreeg dus kan nu toch niet zoveel.. :P

leonie87

Re: Knarsentanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:35

UHm kan dat geen kwaad in het eetgedrag? Bedoel hij maalt wel hooi en zo met die kiezen.

Appelbitje werkte niet.
Deze week maar een pot stroop halen om te proberen...

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:38

Desire__ schreef:
Knarsen is een uiting van stress en spanning. Bijvoorbeeld als ze iets heel moeilijk vinden gaan sommige paarden knarsen.
Het betekend dus dat je een stapje terug moet doen zodra ze dat doet.

hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Mijn paard doet het op willekeurige niveaus, niet persee als die stress of spanning heeft, hij doet het ook als ik lkkr vwne rij..
De opa van mijn paard (Chronos) doet het ook tijdens de training (staat op internet) dus wie weet heeft die iets mee gekregen van Opa :P

aahhp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:00

leonie87 schreef:
UHm kan dat geen kwaad in het eetgedrag? Bedoel hij maalt wel hooi en zo met die kiezen.

Appelbitje werkte niet.
Deze week maar een pot stroop halen om te proberen...

nee lijkt me niet.. ze veilen alleen de eerste kies links en rechts die na het tandloze gedeelte komen, de rest laten ze met rust :P ze veilen de voorkant richting het tandloze gedeelte iets ronder.. :)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:13

Mijn paard heeft ook bitseats, net weer bij de tandarts geweest. Dit maakt voor het knarsen niet uit. Mijn paard doet het nog steeds af en toe, ook als ze net bij de tandarts is geweest. Het lijkt er wel op dat ze het minder gaat doen nu. Ik denk dat mijn paard altijd heeft geknarst vanwege ongemak in haar lijf en dat het nu minder wordt doordat ze steeds beter in haar lijf komt nu met het opbouwen na de blessure.