in de krul trekken?¡

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 14:42

is dat een beetje de goede kant op?¡

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:09

Wordt al beter, maar dan loopt die van mij nog steeds niet in de krul. En als je met je buitenbeen op moet lossen wat je met je binnen been veroorzaakt, waar los je dan mee op wat je met je buitenbeen veroorzaakt?
Of zie ik het nou fout? Met je binnenbeen rijd je dus je paard aan de teugel, maar wordt hij scheef. Dan doe je je buitenbeen erin om hem weer recht te maken en leun je op je binnenbeen. Maar dan doe je dus je gewicht naar binnen terwijl je ook je buitenbeen aanlegt, dan gaat ie toch naar binnen? Waar los je dat dan weer mee op?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:14

aqua schreef:
hihhi ik ben 12 hoor!ik ben dus ook NIET oud

Wel knap hoor dat je op je 12e al meer dan 10 afgekeurde paarden hebt gecorrigeerd!

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 15:16

ik niet.huh?

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 15:19

cherwood,binnebeen druk geven.gaat je paard dan scheef lopen leun je op je binnenbeen en geef je druk met je buitenbeen als je pony dan weer in evenwicht is,en loopt je pony dan aan de teugel ontspan je je.
gaat je paard weer hoog lopen geef je druk met j binnen been.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:21

aqua schreef:
grijzekim,

Haha! Sorry, heel erg offtopic maar ik vind dit wel een erg grappige typfout... Haha!

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 15:27

hihhi,sorry weet ik veel hoe die heeet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:42

Gut wat ingewikkeld allemaal met die been zus en been zo... Scheve mond

Allemaal heel erg leuk , maar het zou misschien voor de methode nuttig zijn als de opper-aqua 8 nu eens opstaat en het geheel op een goede , fijne , duidelijk manier uitlegd....

Nu is het zo'n gezanik en idd echt een eng gedoe...
Steeds diezelfde vage topics Boos!

ALS deze trainingsmethode idd iets nieuws , aparts , anders , BETERS is ,
dan komt dat hier op bokt zeker niet ''aan het licht'' Haha!

Doet deze methode geen goed.
We snappen het allemaal nog niet maar krijgen wel een punthoofd van die berichtjes / topics elke keer

Oproep aan alle aqua's , achten en horses :
wees nu eens duidelijk en simpel , leg eens goed uit , verstrek nu eens info over wat JULLIE precies doen.

In plaats van steeds topics dat slofteugels en knikken niet hoeven en *zweverdezweef* HET ANDERS KAN.

Heb het nu eens niet over de fouten van anderen , maar vertel nu eens hoe het dan WEL moet.

Dan krijgen bokkers misschien nog een gezonde belangstelling voor deze ''betere manier van paardrijden'' Lachen

Maar ik heb wel genoten van grijzekim hoor , da's een toppertje *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:44

OK dan!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:56

OK dan! Goed gezegd Pmarena! Dat bedoel ik! Gewoon in een topic, dus niet achter de schermen in PBtjes, de Methode uitleggen en niet zeggen: Mijn pony doet het zo goed Zweef Zweef zweef, bekeer je ook even?
Maar gewoon een duidelijke uitleg over die zogenaamde methode.. (Of het wel zo'n bijzondere methode is zien we dan wel!)
En tot die tijd ga ik geen andere soorten reacties geven dan deze en ik blijf wachten tot er eindelijk duidelijkheid komt, waar hebben de Aqua's het dus eigenlijk over? Dat weten wij eigenlijk nog helemaal niet!
Ik weet nu zo langzamerhand wel wat je NIET moet doen als je de Aqua manier werkt, maar wat moet je eigenlijk wel? Mensen op bokt bekeren?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:01

Samsam"]
[quote="aqua"]hihhi ik ben 12 hoor!ik ben dus ook NIET oud
[/quote]

Wel knap hoor dat je op je 12e al meer dan 10 afgekeurde paarden hebt gecorrigeerd!
[/quote]

[quote="aqua"]
ik niet.huh?
[/quote]

[quote="aqua schreef:
als je je paard goed kan rijden kan het ook zonder sporen en hulpteugels!
van mij mag je een keer komen kan je zien wat wij bedoelen!
wij hebben 12 paarden getraint die waren eerst afgekeurt en zouden naar de slacht!
nu lopen ze weer mooi en goed mee ze moesten naar de slacht omdat ze met slofteugels waren verpest en met andere hulpteugels je verpest je paard als je met hulptweugels gaat rijden!?

Goh, als jij het niet was, heeft misschien iemand anders toegang tot jouw account!! (aqua8horse??????)

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 17:31

samsam ik reageer niet meer op je antwoorden want ik vind het niet leuk wat je allemaal zegt tegen mij want ik ben een leerling van aqua8horse en ik probeer het alleen uitteleggen bij mensen die er wel interesse in hebben en normaal doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:50

er zijn zat mensen die intresse hebben... Maarja, zolang jullie (zowel leraar als leerlingen dus) zo vaag blijven....

staverej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:57

Ik heb even heel veel moeten lezen van Aqua8horse, ik vraag me af of deze hele methode eens helemaal tot in detail uitgelegd kan worden, beargumenteerd en wel.

Dat een paard niet aan zijn kop getrokken moet worden is algemeen bekend, toch wordt dat veel gedaan. Dat een paard voor de loodlijn moet blijven verschillen de meningen over. Beargumenteer eens waarom?

Ik heb niets, maar dan ook echt niets aan ongefundeerde uitspraken, en ik denk dat dat voor iedereen geld.

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 18:05

iik zelf kan het niet zo goed uitleggen.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:19

Warom begin je er dan keer op keer een topic over?

Pmarena, super gezegd!

En over de leeftijd zou ik niet klagen, op mijn twaalf kon ik de shift toets al vinden Knipoog.
Nog een gelukkige verjaardag trouwens.

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 18:35

oke dank je wel maar waarom zou ik netjes met hoofletters gaan typen¿

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:35

aqua schreef:

Waarom zijn de bananen krom?
Misschien omdat het dan allemaal een beetje leesbaar is? En omdat het gewoon normaal is?

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 18:38

omdat ik een leerling ben van aqua8horse en dat ik me erg aan een paard in de krul rijden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:43

waar slaat die reactie nou weer op? beetje uit zijn verband gerukt.
Dat jij een leerling bent en je ergert aan in de krul en dat het ook anders kan weten we zo onderhand wel

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:51

of ze zijn gewoon alle drie dezelfde?
vaag vaag vaag

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:00

aqua schreef:

Omdat dat duidelijk in de regels staat, en dat het dus verplicht is. Als jij daar een probleem mee hebt, de regels gaan niet voor jouw veranderen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:29

En trouwens GRRRRIJZEKIM is helemaal niet leuk!!! Scheve mond Verdrietig

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:29

sodeknetter dit is nou eens een leerzaam toppic.....
hoop dat jullie nog even doorgaan... Lachen
die grijzekim is echt supertje :-D

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:32

aqua schreef:
waarom trekken mensen de paarden toch in de krul?
is het mooi?
je moet eens weten wat er allemaal van gezegt word.
maar ja iedereen heeft zijn eigen manier om een paard GOED te laten lopen.
meestal zie je dan op foto's ook dat het paard niet eens recht loopt!

Misschien heb je nog niet vaak mensen echt mooi 'klassieke' dressuur zien rijden. Ik rij echt zonder boe of ba (zonder new age-dingen Haha! ) en ik denk dat, als je het goed doet, je je paard zonder hard in de mond te zijn kan ontspannen aan de teugel rijden.

Ik geloof best dat er een hele hoop methodes zijn om je paard mooi ontspannen te laten lopen, zonder gepluk en getrek, en misschien is jullie metode daar ook een van. Maar ik ben er zeker van dat je paard zo laten lopen, welke methode je ook gebruikt, een lange weg is. Je kan een paard niet op 5 minuten aan de teugel leren rijden (zoals je beweerde in een vorig topic). Hij moet er fysiek klaar voor zijn, dus de juiste conditie en souplesse hebben, maar ook mentaal moet hij er aan toe zijn, het nodige 'weten' en juist reageren op de hulpen. En ik kan hier nog een hele hoop mooie woorden gaan gebruiken om dit verder uit te leggen. Maar als ik dan alleen terug te horen krijg dat het 'anders' kan, met veel gevoel en je zit, dan vraag ik mij af waarom ik me nog verder uitsloof.

Dus, hier mijn vraag: wat zijn de fundamenten van jullie rijstijl (buiten 'gevoel' en 'zit')? En hoe pak je het aan om een paard ontspannen aan de teugel te laten lopen.

Over die hulpteugels dan nog: ik ben er ook geen grote voorstander van. Toch kan ik begrijpen dat mensen soms naar lpteugels grijpen. Ik durf dan ook niet te beweren dat ik elk verreden (of gewoon moeilijker) paard zomaar in de hand rijd (ik zou nog niet durven).
Ik zeg nu wel dat ik tegen hulpteugels ben, maar misschien komt er ooit wel een dag dat ik een echt moeilijk paard rijdt (ik mag gewoon hard lachen dat ik zo'n brave, gemakkelijke knol heb die je gemakkelijk in de hand kunt rijden) en de beslissing neem om toch (tijdelijk?) met martingaal, thiedeman of slof te rijden. Misschien komt er voor jou ook wel ooit zo'n dag dat je, tegen alle regels van je methode in, die beslissing toch neemt. Ben je dan een dom, gevoelloos mens dat niet beter weet dan naar ulptegels grijpen? Ik bedoel maar dat er een hele hoop mensen wel nadenken over het gebruik van hulpteugels en die mensen proberen ze zoveel mogelijk te vermijden.