Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Matheno schreef:Misschien zou je haar in galop kunnen laten aanspringen op een kleine volte, zodat ze niet compleet naar buiten kantelt?
Vulina schreef:Ik denk ook niet dat dat de oplossing is. Als ze eenmaal galoppeerd en hard gaat kun je best een kleine volte inzetten, maar om het haar nog moeilijker te maken lijkt me niet verstandig. Ze doet het waarschijnlijk omdat ze het moeilijk vind. Ik zou mooi arbeidstempo in de draf aanhouden en beslist niet eerder aanspringen dan wanneer ze dat tempo heeft. Dus als ze harder gaat, terug nemen en dan pas de hulp weer geven..
Sharona95 schreef:Vulina schreef:Ik denk ook niet dat dat de oplossing is. Als ze eenmaal galoppeerd en hard gaat kun je best een kleine volte inzetten, maar om het haar nog moeilijker te maken lijkt me niet verstandig. Ze doet het waarschijnlijk omdat ze het moeilijk vind. Ik zou mooi arbeidstempo in de draf aanhouden en beslist niet eerder aanspringen dan wanneer ze dat tempo heeft. Dus als ze harder gaat, terug nemen en dan pas de hulp weer geven..
Haha, ja dat dacht ik zelf ook al! Ik ben nu inderdaad met mijn instructrice aan het oefenen op het aangalloperen vanuit een arbeidstempo, wanneer ze te hard gaat in draf, draai ik wel een volte, en dan steeds kleiner en weer groter zodat ze rustig wordt en vanuit daar weer, na het groter maken van de volte, meteen aanspringen, dan lukt het altijd al beter!
Citaat:Haha, ja dat dacht ik zelf ook al! Ik ben nu inderdaad met mijn instructrice aan het oefenen op het aangalloperen vanuit een arbeidstempo, wanneer ze te hard gaat in draf, draai ik wel een volte, en dan steeds kleiner en weer groter zodat ze rustig wordt en vanuit daar weer, na het groter maken van de volte, meteen aanspringen, dan lukt het altijd al beter!
Citaat:Precies, dat bedoel ik
mooie combinatie! probeer wat op je houding te letten, dat oogt iig al beter, wat zelfverzekerder. Misschien als je zelf wat meer naar achteren gaat zitten en je handen iets meer gedragen met je teugels wat korter, dat hij dan ook wat meer naar boven komt, (schijn)overgangen zouden misschien ook wel helpen! je hebt leuke handschoentjes! succes met je mooie paardje! strawberry01 schreef:Ziet er leuk uit!mooie combinatie! probeer wat op je houding te letten, dat oogt iig al beter, wat zelfverzekerder. Misschien als je zelf wat meer naar achteren gaat zitten en je handen iets meer gedragen met je teugels wat korter, dat hij dan ook wat meer naar boven komt, (schijn)overgangen zouden misschien ook wel helpen! je hebt leuke handschoentjes! succes met je mooie paardje!