Kleine update Zyalda

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Kleine update Zyalda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:22

Dankjewel boleertje06! Ja door haar achtergrond heeft het wat langer geduurd, maar ze had die tijd
om langzaam te groeien gewoon echt nodig. Ze is helemaal uit haar schulp gekropen en nu kan ik
ook echt met haar aan het werk.

Voor sommige dingen is ze gewoon nog niet sterk genoeg en dat voel je al heel snel. Maar we hebben
alle tijd.

Vind zelf ook idd dat je heel duidelijk vooruitgang ziet. Ben ook heel trots op mn paardje (en een beetje
op mezelf, al moet ik toch nog altijd heel simpel blijven nadenken en niet teveel willen :o )

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 00:11

dankje.. ja moet er weer ff inkomen, tijd geleden dat ik met naald en draad heb gevlochten :)

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:54

Wat een vooruit gang zeg! En je paard is ook positief veranderd! Je rijdt netjes en je zal snel in het L1 kunnen starten! ga zo door *\o/*

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 20:20

dankjewel Kyra :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:09

Ziet er keurig uit! Je rijd netjes, paard loopt netjes.
Wat een vooruitgang in 4 maanden!
Wat al eerder gezegd is, net even wat meer loslaten in de kaak en dan is het top!

En ik denk dat je nu al L1 zou kunnen starten hoor..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 08:42

Ja, foto's waren van een dag na mijn les. Het was weer een hele andere oefening voor ons beiden.
Heb sinds het posten(van topic) iedere dag wel een uur gereden (incl veel stapwerk EN instappen EN uitstappen)
tot het kwartje viel. Vandeweek werd ze wat "makkelijker" (sneller ontspannen in de kaak en hoofd/hals
stiller) toen heb ik haar de dag erna (eergisteren) een dagje vrij gegeven, lekker op de wei sprinten, bokken,
rollen en grazen.

Gisteren ben ik er weer opgeklommen. Ingestapt.. 20 min/25min gestapt, voltes, 8jes. Buiging om het been,
beetje wijken, beetje SB, beetje travers. Veel beloond. Uiteindelijk ging mw. uit zichzelf alle zijwaartse
oefeningen uitvoeren (net zolang van oefening veranderen tot ik braaf zei HAHAHA := ) Zelf daarna nog een
oefening GEVRAAGD (grote keertwending op de achterhand.. ging ook super.. voor dat zijwaartse heeft ze echt aanleg)
en toen aangedraafd. Paardje liep heeeerlijk, onderhals ontspannen.. mooi knikje na.

Bijna helemaal niet meer gekanteld met haar hoofd in de hoeken.. soms iets te weinig actief en soms
zakte ze iets teveel met de hals maar ze was zo verschrikkelijk braaf en meewerkend dat we maar 5 a 10
minuutjes gedraafd hebben met veel beloning en toen uitgestapt.

Paard was zo vrolijk dat ze op mijn beloningen letterlijk liep te kwispelen :D

Misschien dat mams straks wel een paar kiekjes wil schieten als t vandaag goed gaat.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:28

Jeetje meis wat zijn jullie vooruit geschoten! :j
Ziet er echt al een stuk beter uit, en Zyalda zelf ook, het word echt een knappe dame zeg! <3
Dat je vriendelijk rijd, en graag de puntjes op de i zet wist ik al, haha je had meteen mijn zwakke puntjes door.
Puntjes die je zelf noemt ben ik het mee eens, maar jullie zijn al zoveel verbeterd dat je alle redenen heb om zo trots te zijn. Ga lekker zo door en geniet er lekker van! ;)

PS: Als je paard niet kantelt, moet je het niet zelf gaan doen hé :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:52

heel netjes gereden ik heb eigenlijk maar 1 puntje,
je handen rechtop houden en meer bij elkaar maar voor de rest ziet het er super uit

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:21

Capriootje schreef:
Jeetje meis wat zijn jullie vooruit geschoten! :j
Ziet er echt al een stuk beter uit, en [***] zelf ook, het word echt een knappe dame zeg! <3
Dat je vriendelijk rijd, en graag de puntjes op de i zet wist ik al, haha je had meteen mijn zwakke puntjes door.
Puntjes die je zelf noemt ben ik het mee eens, maar jullie zijn al zoveel verbeterd dat je alle redenen heb om zo trots te zijn. Ga lekker zo door en geniet er lekker van! ;)

PS: Als je paard niet kantelt, moet je het niet zelf gaan doen hé :P

Hihihi dankje!

Ja ik ben een pietje precies.. waarom genoegen nemen met minder als je uiteindelijk het goed wil hebben?
Doorzetten (zonder dwang en gewoon te blijven vragen) is gewoon heel belangrijk. Paard en ruiter moeten
een combi vormen die beiden moeten weten waar ze aan toe zijn. Het heeft voor [***] geen nut om de
ene dag te mogen sjokken met haar neus eruit terwijl ze de andere dag keihard moet werken.
(daarnaast is het SAMEN MET MIJ een gewenningsmonster.. lang instappen en veel oefeningen en vanuit
daar als ze los is pas werken in draf en galop werkt gewoon het beste.

karlijn1985: We hebben ook het een en ander nog te oefenen in galop.. vooral het aanspringen en terugkomen
vind ze nog erg lastig. Maar de draf is nu even het belangrijkste.. daarom hebben we afgelopen week ook
eigenlijk niet gegallopeerd. Wil eerst dat ze lekker fijn nageeft en er zelf ook lol in heeft. Dat als ze het
super doet ik het niet altijd direct moeilijker maak maar haar ook een keer beloon door juist minder hard
te moeten werken. Als ik haar 2x beloon en 5x corrigeer is ze minder fijn dan als ik haar 2x corrigeer en
5x beloon.

Lijkt wel alsof ze dan nog harder haar best doet := Eerst de puntjes nog even op de i en dan komt het
starten wel goed denk ik :)

ponylies; ja klopt, had ik zelf ook al aangegeven :) Wordt al steeds beter, al blijft dat knikje er wel wat
inzitten.. als ik mn polsen "rechtop" zet dan zet ik mn handen vast in lock-positie. Vind [***] niet zo
prettig als ze de druk van mn hand opzoek omdat er dan geen vering meer in "onze" aanleuning zit.

Ik ben allang blij dat ik al meer voor me uit kijk ipv continu omlaag. _O-