Paard verkeersmak maken zonder hulp bij drukke weg, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:45

ik ben dus ook altijd alleen en heb het ook maar even moeten doen , ik had al een 12 jarige die niet verkeers mak was (is)
ik heb echter wel een bepaald tijdbestek echt al mijn tijd erin gestoken , elke dag weer , er komt bij ons nagenoeg alleen maar heeeeeeeeeel groot verkeer langs , ik ben er dus met hoofdstel naast gaan lopen en in het begin in een dam , verkeer opgewacht , en zonodig kalmeren ,als ik ernaast sta is het vertrouwen groter dan het erop zitten , nadat in een dam(waar je uit kan wijken redelijk goed ging , ben ik langs de weg gaan lopen , wel als er weer iets groots aankwam bij een dam gaan staan of wat uitwijkmogelijkheden ( daarbij bedoel ik dus een strookje groen bv of brede berm. zo nodig ook de bestuurder even met een lange arm een wuifgebaar maken om langzamer te gaan rijden
ik heb dus ook nooit een ander paardje erbij , het heeft me enorm veel tijd en energie gekost ,maar ik pluk nu wel de vruchten ervan ,trailer laden was ook hopeloos , heb het elke dag gedaan en als ik ergens heen ging rustige plekken opgezocht om te oefenen
nu gaat beide best ''prima'' durf ik te zeggen
alleen heel groot verkeer te dichtbij wat tegemoet komt is nog wat lastig , het kostte me veel tijd ,maar ben u wel blij ,kan alleen vertrouwd de weg op voor een ritje
succes en ik hoop dat je er wat aan heb of dat je al je rondje rijd

maja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:47

het kost tijd , energie en geduld , natuurlijk is niet elk paard het zelfde , ik durf wel te zeggen dat mijn paardje niet de makkelijkste is ( rottig verleden ) en dus ook met alle gevolgen van dien ,
en dan niet rottig bedoeld , maar begin er niet alleen aan als je niet ervaren genoeg ben of je zelf al je twijfels heb , schakel dan altijd wat hulp in
een ongeluk zit in een klein hoekje ,maar de schade en gevolgen zijn niet te overzien ( wil er niet eens over nadenken )