Prive les op Kilaeue iki zijn we klaar voor de B ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:02

Lindy1982 schreef:
Ik meen dat in de B je paard nog niet eens nagefelijk hoeft te lopen

Nou dan haal je 9 van de 10 keer toch echt geen winstpunt. :n

Ts, ik denk dat het er een beetje om zou spannen of je hiermee een winstpunt zou halen. Vind het er wel al netjes uitzien en komt zeker goed!

Algraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:22

Ik denk dat je in de B kan beginnen hoor.. Je moet toch ergens beginnen en ik vind dat het er toch aardig netjes uitziet.
Uiteraard zijn er nog verbeterpunten, maar dat is ook de reden dat je begint in B en niet in Z;)
En al je wedstrijden rijdt, krijg je ook commentaar en kun je dingen te weten komen die je zelf, of je instructrice nog niet opgevallen waren.. denk ik dan..
Als je het niet probeert weet je het nooit, dus ik zou zeggen begin gewoon en anders rijdt je toch langer in de B, tot de 20 wp bijvoorbeeld?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:05

Lindy1982 schreef:

wel nageeflijk, maar hoeft niet aan de teugel :j
zelf denk ik als ik de foto's zie, dat je er nog niet helemaal aan toe bent om echt winstpuntwaardig de B in te gaan. maar is dat je absolute doel op dit moment?
maar goed, dit zijn moment opnames, en wie weet rij je de figuren helemaal perfect :j daar kun je ook best mee scoren!
en wat is nou leuker dan lekker starten, en dan stapje voor stapje ergens naartoe groeien? in de B hoeft het immers nog niet perfect :D
Ik zou dus als tip geven, WEL alvast enkele malen te starten en lekker ervaring op te doen.
goed luisteren naar de tips van de jury's en lekker blijven lessen.
dan komen die punten vanzelf :Y)

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:02

weet niet of het al gezegd is maar probeer eerst eens een paar onderlinge wedstrijden ;) :o

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:09

Elise95 schreef:
Lindy1982 schreef:

Maar toch krijg je ineens geen wp als je paard het niet doet.

Jullie zullen niet voor gek staan in de B, maar persoonlijk zou ik nog heel even wachten.

Neehoor, daar ben ik het levende bewijs van :D
Toen ik mijn eerste wedstrijdje startte kon ik mijn pony ook nog niet nageeflijk rijden, wel dat ie af en toe een stukje inzakte maar geloof me, dat kwam maar weinig voor in mijn proeven. In die tijd reed ik telkens net-aan-winstpuntjes, dus het is mogelijk! :) Dikke punten zal je alleen niet rijden...

Maar op een onderlinge wedstrijd zou ik zeker starten hoor! Houd er wel rekening mee dat er vaak wat milder gejureerd word als in het echt :)
Verder echt proberen van voor naar achter te rijden, en aan je houding werken. Dan komt het helemaal goed! :D

lauwtjuhh

Re: Prive les op Kilaeue iki zijn we klaar voor de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:42

hey bedankt voor de reacties!!

mijn echte doel? wedstrijdjes rijden en dat gepaard met een hoop Plezier!
ga er ook echt niet vanuit dat ik direct winstpunten behaal ofzo, maar zo hoor je wel van een anders waar je aan moet werken.

op 22 mei hebben we een onderlinge wedstrijd gepland. zal mij benieuwen!

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:40

Wat een mooi paard met een mooi hoofdje!
Leuke combinatie ook :)
Ik denk dat je klaar bent voor de B, hij loopt al heel netjes,
voor de L zou hij iets meer nageeflijk kunnen lopen, maar voor de B is het voldoende.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:00

melody93 schreef:
Neehoor, daar ben ik het levende bewijs van :D
Toen ik mijn eerste wedstrijdje startte kon ik mijn pony ook nog niet nageeflijk rijden, wel dat ie af en toe een stukje inzakte maar geloof me, dat kwam maar weinig voor in mijn proeven. In die tijd reed ik telkens net-aan-winstpuntjes, dus het is mogelijk! :) Dikke punten zal je alleen niet rijden...

Maar op een onderlinge wedstrijd zou ik zeker starten hoor! Houd er wel rekening mee dat er vaak wat milder gejureerd word als in het echt :)
Verder echt proberen van voor naar achter te rijden, en aan je houding werken. Dan komt het helemaal goed! :D

Bij de pony's is dat al weer anders dan bij de paarden.
Wil je echt plezier hebben aan wedstrijd rijden dan wil je niet altijd onderin eindigen. Dus train je paard iets verder door dan dat hij op wedstrijd dient te zijn. Door de spanning gaan er al genoeg punten mis. Het is fijn om iets reserve over te hebben. :j

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:14

Hoi hoi, ik vind jullie een leuke combi hoor! En als je niet meteen voor de winstpunten gaat, dan geeft het toch niet dat jullie nog niet in het perfecte model rijden samen? Zolang het leuk is voor jullie allebei, dat is denk ik het belangrijkste van alles. Ik zou het gewoon lekker doen. Overigens, iemand zei iets over een hellend zadel, daar ben ik het wel mee eens. Ik vraag me alleen af of je het niet een eind zou oplossen door je zadel een eind(je) verder naar achteren te leggen. Als ik het zo bekijk is daar ruimte voor en het zal ervoor zorgen dat de schouder van je paard meer vrij komt, waardoor ze hoogst waarschijnlijk makkelijker zal kunnen zakken.

Heel veel plezier en succes samen, komt vast goed!

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:32

zelf zou ik eerst onderling starten voor de ervaring. Er wordt gezegd dat je in de B de paarden nog niet aan de teugel hoeft te rijden. Dit was ook altijd zo, maar tegenwoordig kom je er niet als je paard met zijn hoofd omhoog loopt. Dus daar zou ik eerst aan werken en dan uitbrengen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:35

Ze gaat ook eerst onderling starten zondag heeft ze haar eerste wedstrijd
en foto's zijn maar moment opnames..
van de wedstrijd ga ik ook foto's maken..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:35

Winola schreef:
zelf zou ik eerst onderling starten voor de ervaring. Er wordt gezegd dat je in de B de paarden nog niet aan de teugel hoeft te rijden. Dit was ook altijd zo, maar tegenwoordig kom je er niet als je paard met zijn hoofd omhoog loopt. Dus daar zou ik eerst aan werken en dan uitbrengen.

Maar ze loopt niet met haar hoofd omhoog ze kijkt geen sterren alleen het laatste knikje zit er nog niet altijd

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:47

Grappig dat niemand ziet dat je scheef zit.
Je knikt in in je rechterheup. En scheve ruiter maakt scheef paard!
Wat betreft de B...ik zou er voor gaan, het ziet er mooi ontspannen uit en in de B kan je sowieso geen minpunten rijden natuurlijk.
Als je overgangen netjes zijn en je rijd op de letter, denk ik dat je een heel eind komt.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 21:50

scheef zitten dat weet ik helaas ook inderdaad, heb ook een lengte afwijking in mijn benen zitten.
met de lessen rijd ik meestal in de binnen bak en dan kan ik ook mooi in de spiegel kijken of ik wel recht zit. voor mijn gevoel is het dan recht maar dat is meestal niet zo.

het is bekend en wordt steeds aan gewerkt! maar idd nog iemand eerder is het opgevallen. bedankt!
weet ook niet echt ohe ik dit het beste kan voorkomen..

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:23

Ik ga mee met het eerste bericht in je topic, op foto 9 loopt ze aardig. Ze moet voor nog net iets meer er door heen komen, dan gaat het vast wel lukken ;) Je cap viel mij ook op, denk dat ie meer naar voren moet.

debbbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 07:56

ziet er netjes uit opzich
alleen ik vind ook dat je paard voor wat meer los mag komen
en ontspannen
b starten lijkt mij wel goed
dan krijg je commentaar van de jury waar je thuis aan kan werken ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:23

Ze heeft inmiddels gestart. Proef ging niet lekker maar toch een winstpunt 181 punten

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:31

Ik vind dat zo'n onzin, je kan toch gewoon starten waarom niet? Wat is klaar zijn? Je kan toch groeien, dit zie je dan ook terug in je coupons. Er kan toch niks mis gaan, als het nu springen was en je kan geen afstand rijden ok maar met dressuur kan je toch gewoon je proefje rijden?

Ik vind dit een ok beeld geven hoor, blijf er gewoon aan werken. Omdat ik toch een tip moet geven: zet a.u.b. je cap recht haha :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:24

Dat groeien in wedstrijden klopt ook wel. Maar dan moet je niet gelijk met 10wp overgaan, wat tegenwoordig wel heel veel gebeurt (is het nu met een T of een D?) Wil niet zeggen dat TS dat doet of van plan is.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:09

Vind het er wel lekker ontspanne uitzien eigenlijk. Zoals iedereen als zei hakken uitdrukken en handen bij elkaar houden.
Vind hem goed lopen. Onderling? Grote concurent hoor!

Coel gaatje in je broek! :')
(heb ik ook hoor!)

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:25

haha ja idd! had ruzie met een hoek in de bak en paardje lief luisterde niet naar mijn been. en toen was het BOEM! haha

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:48

Jullie passen leuk bij elkaar :).

Maar je mag wel iets meer je hakken uitdrukken,
Op sommige foto's zie je dat als je aandrijft
dat je dan je hak omhoog trekt!

aahhp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:50

Lindy1982 schreef:

Haha nee dat zeggen ze wel heel mooi, is ook officieel volgens het boekje zo, maar als je paard niet nagefelijk en aan de teugel loopt, lekker over zijn/haar rug dan krijg je vaak je punten niet. Tenminste hier bij mij in de buurt niet.. Vind dat ze soms in de B al aardig wat verwachten van combinaties hoor..

Leuke foto's en leuke combinatie! en idd wat hierboven al steeds genoemd is mag het paard er "meer doorheen", losser in de hals en over zijn rug. :) Ik zou ook zeggen, lekker starten! :D dan zie je vanzelf je punten en commentaar wel en dan kun je daar weer verder mee knutselen :)

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 13:58

bedankt!

oakklandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:09

Waarom niet gewoon op wedstrijd gaan? Proberen kan geen kwaad, toch? :')