Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nicole3939 schreef:Synthaa bedankt voor jouw tips.
Ik heb goed les en overleg ook veel. Van mijn instructeur moet ik de teugels veel korter nemen. Als ik dan even bezig ben, dan komt Tuttie ook door die knip heen en buigt hij netjes af. Volgens mijn instructeur is dit even een rotmoment waar ik hem doorheen moet rijden. Alleen dat kost mij zoveel kracht, bv op volte buitenteugel strak en binnenteugel iets vn de hals af, dan rijd ik bv al 5 voltes met zoveel kilo in mijn hand voordat Tuttie inbuigt en loslaat, dan sta ik toe met mijn binnenhand. De rest van de prive les heb ik dan inderdaad geen kilo's meer in mijn handen. Alleen dit kost zoveel kracht dat ik het niet altijd doe als ik zelf rijd. Net wat maikeltje zegt dan loopt hij braaf en vind ik het goed. Volgens mijn instructeur moet ik dus veel consequenter gaan rijden. Dat ik met mijn houding bezig ben, komt doordat ik uit het zadel getrokken wordt door Tuttie en veel been moet geven, daardoor zit ik krom en trek mijn hakken op. Omdat ik normaal gesproken best wel netjes zit, erger ik mij daar aan en probeer telkens weer goed (lees ontspannen) te gaan zitten. Mijn houding is volgens mijn instruteur even niet zo van belang, hij wil eerst dat Tuttie weer normaal gaat lopen. Ik ben trouwens wel vergeten te melden dat Tuttie voor hij bij mij kwam de laatste 4 maanden niet of nauwelijks gereden is.
nicole3939 schreef:Vandaag heb ik even een touwtje van de singel door het bit naar het oogje op het zadel vastgemaakt.
Hij kan dan wel hangen maar niet meer zijn hoofd omhoog gooien en zich sterk maken.
Heb toen veel bewuster kunnen rijden en vooral de overgangen gingen heel goed, ook loopt hij dan veel meer over zijn rug en voelde ik hoe hij hoort te lopen. Het touwtje hing zelfs vaak slap, maar je krijgt hem dan net door het rot moment heen. Het was een eenmalig project ik wilde gewoon even voelen, hoe het hoort te voelen bij Toet.
Ninx schreef:Leuk dat je zo open staat voor tips...
Het ziet eruit als een leuk paard
Mijn enige advies: neem je tijd! Je bent veeeeeeel te kritisch naar jezelf... Dit paard weet net wie je bent, jullie moeten elkaar nog helemaal leren kennen!
Geniet daarvan, neem je tijd, doe leuke dingen en ontspan! Komt allemaal vanzelf wel....
Gulpje schreef:Ninx schreef:Leuk dat je zo open staat voor tips...
Het ziet eruit als een leuk paard
Mijn enige advies: neem je tijd! Je bent veeeeeeel te kritisch naar jezelf... Dit paard weet net wie je bent, jullie moeten elkaar nog helemaal leren kennen!
Geniet daarvan, neem je tijd, doe leuke dingen en ontspan! Komt allemaal vanzelf wel....
Goed commentaar in dit topic, en TS je pakt het allemaal super op! Tot ik Ninx haar bericht las was dat wat ik nog aan advies miste in dit topic, neem inderdaad je tijd! Een goede combinatie vormen kost gewoon veel tijd, zweet, hard werken, twee stappen terug, een stap terug en veel geduld! Heel veel succes!