Lotus en ik @ work in het roze...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:36

:# Iedereen bedankt voor de reacties, complimentjes en tips!

@Lizz: Bedankt voor de tip, zal er eens op letten! Ben van plan om zeer binnenkort ook eens een lesje bij Marieke te nemen, dus mag die er ook bij mij flink op hameren. :Y)

@Simone: Zodra ik ook in de linkergalop normaal de bak door kan, wil ik een keer een wedstrijdje proberen.. Kan nog wel even duren dus. :')
Laatst bijgewerkt door Sica op 11-05-11 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde quote eruitgehaald

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:42

Ik zie vooral een leuke combinatie! Bepaalde dingen heb je zelf al aangegeven, goed blijven oefenen en op je kont blijven zitten maar ook vooral niet te negatief over jezelf zijn :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:43

Ziet er vriendelijk uit. Alleen het eerste wat ik dacht, is dat je je zwaartepunt heel hoog hebt liggen.. Hoe is je ademhaling tijdens het rijden, want zo te zien is dat aardig gespannen, dat zie je ook terug in je schouders. Zucht eens heel erg uit en haal je zwaartepunt naar beneden, dus meer in je onderlijf dan in je bovenlijf. En de verlichte zit tijdens de galop als je paard het moeilijk vindt is helemaal niet erg, kan juist prettig zijn voor een paard wat nog niet zo veel balans heeft in galop.. :)

Maar ik vind dat je vriendelijk rijdt, en je hebt een erg mooi paardje! :j

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:33

Leuke foto's weer van jou en Lotus, Nath.
Roze staat jullie beide goed.
Vind net als Siel je beenligging ook een stuk netter met laarzen, maar ben zowiezo zelf ook prolaars zeg maar ;)
Verder geef je jezelf al genoeg kritiekpuntjes, dus verder geen commentaar. En die galop is een kwestie van oefenen, volhouden en dan komt het vanzelf goed.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:36

Het ziet er netjes uit! Wat me vooral opvalt, op elke foto en in elke gang, is dat je een soort 'gedraaid' op je paard zit. Hiermee bedoel ik dat je je linkerschouder voor je rechterschouder plaatst. Tot aan je bekken lijk je wel recht te zitten, maar je bovenlichaam draait als het ware.

Probeer hier zelf heel goed op te letten en scherp op te zijn, je zult merken dat je paard dan ook makkelijker met stelling en buiging gaat lopen.

Wat je kunt doen om hier fanatiek mee bezig te gaan, is eerst op de volte gaan rijden en je alleen focussen op je lichaam en niet op hoe/waar het paard loopt. Op de volte buig je heel bewust mee in de rijrichting, dus rechtsom heb jij het makkelijk (en kun je wellicht proberen iets minder in jouw eigen makkelijke houding te blijven, maar misschien zelfs iets meer op gelijk niveau te blijven met je schouders), maar linksom zul je voor je gevoel heel overdreven je linkerschouder naar achteren moeten halen / rechts naar voren draaien (net hoe je het bekijkt :) )

Gaat wel goedkomen, vind het een leuk paardje!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:01

Bedankt voor jullie tips, Sodeletuut en Jibbel! +:)+
Daar ga ik zeker snel eens mee aan de slag!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:05

Ik vind het er echt goed uitzien!!!
Lekker ontspannen en jullie hebben er allebei plezier in zo te zien :j :)

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:18

Jibbel schreef:
Het ziet er netjes uit! Wat me vooral opvalt, op elke foto en in elke gang, is dat je een soort 'gedraaid' op je paard zit. Hiermee bedoel ik dat je je linkerschouder voor je rechterschouder plaatst. Tot aan je bekken lijk je wel recht te zitten, maar je bovenlichaam draait als het ware.

Probeer hier zelf heel goed op te letten en scherp op te zijn, je zult merken dat je paard dan ook makkelijker met stelling en buiging gaat lopen.

Wat je kunt doen om hier fanatiek mee bezig te gaan, is eerst op de volte gaan rijden en je alleen focussen op je lichaam en niet op hoe/waar het paard loopt. Op de volte buig je heel bewust mee in de rijrichting, dus rechtsom heb jij het makkelijk (en kun je wellicht proberen iets minder in jouw eigen makkelijke houding te blijven, maar misschien zelfs iets meer op gelijk niveau te blijven met je schouders), maar linksom zul je voor je gevoel heel overdreven je linkerschouder naar achteren moeten halen / rechts naar voren draaien (net hoe je het bekijkt :) )

Gaat wel goedkomen, vind het een leuk paardje!

Jullie zijn een leuk stel samen hoor.

Wat Jibbel hierboven zegt klopt helemaal maar misschien komt dat voort uit het feit dat het lijkt of dat jouw paardje ook rechts als voorkeurskant heeft. Op alle foto's is ze rechts gebogen, ook op de linkerkant. Daarom is de linkergalop ook nog zo moeilijk. Probeer samen met je instructrice eens wat oefeningen te doen zoals op bijvoorbeeld de rechtervolte met stelling en later ook buiging naar links te rijden of rechtuit op de rechterhand met stelling naar links en dat regelmatig afwisselen en regelmatig hals strekken.

Misschien nog een klein tipje probeer wat soepeler vanuit je ellebogen te worden, dus vanuit jouw ellebogen hoofd en hals volgen en iets meer ruimte geven achter de kaak, dan komt de ontspanning wat meer door het lijf en gaat ze uiteindelijk ook soepeler worden.

Veel plezier met je leuke pony!

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:54

het ziet er leuk uit! vooral aan het einden trek je je hak een beetje op en zit je teen teveel in de beugel, het kan ook een momentopnamen zijn hoor.

Anoniem

Re: Lotus en ik @ work in het roze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:36

Maar een tip: denk dat je zadel iets naar achteren mag, dan is er meer ruimte voor de schouder. Kan al een hoop racerigheid schelen ;)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 23:22

Bedankt voor je tip, MoniqueB!
Klopt helemaal dat ze erg naar rechts buigt/valt, ben veel bezig met rechtstellen en zal jouw tips ook zeker uitproberen! :j

Zadel zal ik eens ietsje meer naar achteren leggen..

xMakitax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:07

Ziet er mooi en netjes uit!

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:54

Leuke combinatie!
Let er op dat je je benen niet afsteekt ;)