probleem met een draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:26

de mijne had dat ook, ze kon niet rustig draven. Oplossing= rijden met lange teugel, veel oefeningen en overgangen, tot ze wat ontspant. Vanaf dan mag je iets kortere teugelsn nemen en iets meer beendruk, maar blijven werken aan ontspanning. Als ze een stukje rustig draaft, direct belonen enz. Opbouwen van training is ook belangrijk, niets overhaatsen en veel longeren. succes! Lachen

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:29

Ik heb ook een draver zinds april.
Ik ben begonnen met haar eerst op haar eigen benen te laten lopen omdat ze nogal een balans probleem had. Toen dit goed ging ben ik wat meer gaan vragen van haar, dus een wat kortere teugel en heeeeel veel overgangen. Ook longeer ik haar regelmatig.
Het is wel lastig om dit zo uit te leggen.
Ik heb mijn draver in ieder geval nu zo ver dat ze een keertwending om de achterhand kan OK dan! .
Als je nog vragen hebt kan je me Pb en.

Groetjes. Knipoog

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:02

utopia schreef:
sorry dat ik niet zo snel reageer maar ik heb niet de beschiking over internet ja die zyn er ook nog.
info mijn utopia is een draver van 8 jaar met goede papieren door omstandigheden van de vorige eigenaar zou ze afgemaakt worden
dit had niets met gebreken te maken.
utopia gaat hard en brengt de achterhand er niet onder
loopt romelig als ze rustig draaft gaan we sneller gaat het beter
ik weet dat ze de achterhand er onder moet brengen maar hoe krijg ik dat voor elkaar
mijn 2de probleem is dat ik mijn rug heb gebroken door een val van het paard 20 jaar geleden.
dus het is voor mij heel belangrijk dat ze regelmatig gaat loopen we hebben elkaar nog een jaar gegeven anders is het voor utopia en mij einde oefening
als er nog iemand rond drachten (friesland)woont met veel ervaring
die mij zou willen helpen graag
alle bedangkt voor de reakties ook van utopia

Hey,
Ik heb mijn paardje ook gekocht met de informatie dat het een draver zou moeten zijn geweest.
Kon beslist niet galopperen (in het land natuurlijk wel de gek aan steken) maar kan nu zelfs zo nu en dan een dressuur galopje!
en moet je haar hier eens zien lopen:
Afbeelding
Afbeelding
Het meisje wat erop rijd , rijd soms op Lady omdat ik met een fulltime baan zit.
Bij mij loopt ze dieper in draf.(ik heb alleen nog niemand gevonden die foto's van mij maken kan)
Maar het is echt een kwestie van doorzetten (ik heb haar inmiddels bijna 5 jaar,(volgens mij zit ik te liegen en is het bijna 6 jaar))
Ik heb veel met haar geoefend en altijd mijn eigen methodes aangehouden, als je elke dag iets nieuws probeert weten ze op het laatst helemaal niet meer wat ze moeten.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:05

Astragirl schreef:
de mijne had dat ook, ze kon niet rustig draven. Oplossing= rijden met lange teugel, veel oefeningen en overgangen, tot ze wat ontspant.

Het klinkt idd erg vreemd maar een lange teugel helpt wel.
Kijk maar eens naar die dravers op de baan, er loopt geen enkel bij met een lange teugel.
Dit doe je na het racen om ze te laten afkoelen en ontspannen.
Hoe meer ik aan Lady's teugels ging zitten hoe gekker ze eigenlijk werd.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:17

Longeren wil ook wel helpen om ze soepeler te krijgen. Ik longeer Rival (4 jarige draver, wel voor de sulky geweest maar enigzins onhandelbaar Schijnheilig ) met slofteugel en dat helpt ontzettend. Ze begint al veel lager te lopen met haar hoofd; normaal was het; draf=kop erop! Nu valt dat heel erg mee. Vooral aan de longe loopt ze nu super

Van begin deze zomer:
Afbeelding

Deze zijn van ong. een maand geleden:
Afbeelding
Afbeelding

utopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 16:06

mooi paardje heeft de goeie uitstraaling die ik graag zie .wat moet ik met losse teugel als ze dan onder me vandaan vliegt.
in stap komt ze nu lager in het begin kon ik met de oren sturen
maar in draf komt er spannig in en dat rijd niet prettig hoe kan ik dat zo snel moggelijk onder de knie krijgen wand met een gebrooke rug wil het niet en dan zit er maar een ding op dat ze weg moet
graag had ik een foto van utopia laaten zien maar mijn internet dekendheid is nihiel
gr. diane en utopia

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:00

Als je pony onder je weg vliegt moet je de teugels wel weer iets strakker nemen maar zodra ze weer rustig loopt kun je de teugels weer langer laten.
Maar niet gelijk weer hele korte teugels.
Heb je de 'lange teugel techniek' alweer eens geprobeert of denk je dat het dan echt mis gaat?
Heb je hier trouwens hulp bij?
Ik ben wel erg benieuwd naar Utopia geworden en het zou zonde zijn als je haar nu weg zou moeten doen.
Ik heb het er bij Lady uitgekregen maar kan nog steeds lastig doen als ik erg korte teugels neem.
Maar je woont in Friesland dus als je wilt , kan ik eens langskomen om te kijken of het mij misschien lukt.. kan natuurlijk nix beloven maar snap van jou dat je niet weer op ongelukken zit te wachten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:57

Ik heb zowel Rival als Ofir noh niet erg lang onder het zadel. Rival is idd ook nog niet gewend aan met korte teugel rijden. Ik kan mn armen kapot trekken en ze loopt nog door, maar zodra je zelf rustiger bent, meer ontspannen, wil het ook beter en rent ze niet meteen weg. Ik woon doordeweeks in Leeuwarden, en heb dinsdag woensdag en donderdag vrij. Als het met het openbaar vervoer te doen is wil ik ook wel eens helpen hoor