Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
utopia schreef:sorry dat ik niet zo snel reageer maar ik heb niet de beschiking over internet ja die zyn er ook nog.
info mijn utopia is een draver van 8 jaar met goede papieren door omstandigheden van de vorige eigenaar zou ze afgemaakt worden
dit had niets met gebreken te maken.
utopia gaat hard en brengt de achterhand er niet onder
loopt romelig als ze rustig draaft gaan we sneller gaat het beter
ik weet dat ze de achterhand er onder moet brengen maar hoe krijg ik dat voor elkaar
mijn 2de probleem is dat ik mijn rug heb gebroken door een val van het paard 20 jaar geleden.
dus het is voor mij heel belangrijk dat ze regelmatig gaat loopen we hebben elkaar nog een jaar gegeven anders is het voor utopia en mij einde oefening
als er nog iemand rond drachten (friesland)woont met veel ervaring
die mij zou willen helpen graag
alle bedangkt voor de reakties ook van utopia
Astragirl schreef:de mijne had dat ook, ze kon niet rustig draven. Oplossing= rijden met lange teugel, veel oefeningen en overgangen, tot ze wat ontspant.
) met slofteugel en dat helpt ontzettend. Ze begint al veel lager te lopen met haar hoofd; normaal was het; draf=kop erop! Nu valt dat heel erg mee. Vooral aan de longe loopt ze nu super
Ik kan mn armen kapot trekken en ze loopt nog door, maar zodra je zelf rustiger bent, meer ontspannen, wil het ook beter en rent ze niet meteen weg. Ik woon doordeweeks in Leeuwarden, en heb dinsdag woensdag en donderdag vrij. Als het met het openbaar vervoer te doen is wil ik ook wel eens helpen hoor