Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lissisanne schreef:je houd je paardje wel behoorlijk vast inderdaad, ik heb geleerd (en daar verschillen de meningen wel een beetje over) om druk te houden en kuit te geven tot hij nageeft. Zijn beloning voor het nageven is dat je onmiddelijk de druk van voor weghaalt, wanneer zijn hoofd omhoog komt geef je onmiddellijk weer druk. Je laat weer los als hij naar beneden gaat. Zo leert het paardje dat ontspanning prettig is (namelijk geen druk) en zal sneller naar beneden gaan lopen (anders loopt hij tegen die druk aan).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
ps. als hij te diep loopt iig iets meegeven of drijven, als hij dan helemaal omhoog komt geef je weer wat druk.

Juangi schreef:Maren schreef:
Maar op de 'fijne' foto steekt het bit wel een stuk uit zijn mond, wat ie op de andere foto's niet doetEn je die hand is ook dichter bij je lichaam.
okee, ik heb dat niet echt gevoeld
Wat bij mij hielp was je handen tegen elkaar doen, stuurt wel verrot maar zo leer je het heel snel! Misschien dat je er iets aan hebt!