Chinook , Nu B waardig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Algraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:37

Ik denk dat je zelf het beste door hebt of je B waardig bent..
Als je thuis gewoon een proefje kunt rijden denk ik dat je B waardig bent.
En als je het niet probeert weet je het nooit..
Lekker proberen en desnoods rijdt je tot e 20 wp door..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:42

Ik zie heel veel in jouw houding wat voor mij herkenbaar is.
Vooral de galop! Mijn haf wordt dan ook gauw "sterk" en gaat snel hard.
Een tip: ga vooral ontspannen zitten en neem anders je teugels iets losser, wat minder druk.
Dan is hij ook wat minder gespannen en zul je zien dat je wat gecontroleerder kunt galopperen.
Nog een tip, probeer je paardje meer van achter naar voor te rijden, meer been (druk, geen spoor) en minder met je handen doen.
Bij mij heeft het geholpen en loopt mn paardje meer ontspannen.
Succes!

PS. mooi dekje heb je! Mag ik vragen wat het is?

Horseplaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:03

Haha vlgs mij wel een boefje!
Probeer m in draf niet te diep te laten lopen en in de galop meer nageleijk te maken. In de galop meer voltes gaan doen en wat stelling vragen, dan zou dat makkelijker kunnen gaan!

rolling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:46

als je de galop goed/beter krijgt vind ik je b waardig!

Sil_Bill

Re: Chinook , Nu B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:24

@MartineC1711 : het dekje is van de nieuwe zomercollectie van Scapa sports ;)

@Horseplaza:haha een boefje is het zeker hihi, bedankt voor de tip van de voltes.

Iedereen verder bedankt voor het commentaar!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:00

Oeh wat een mooie vos. Je oranje dekje springt er echt uit. Leuk!

Ik denk dat je wel een B proefje zou kunnen rijden. Je kan altijd voor de leuk een paar keer een onderling wedstrijdje starten. Over je handen zal ik het niet hebben, daar is al genoeg over gezegd.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is wanneer hij gaat racen in galop. Doet hij dit elke keer als je aanspringt? Je zegt in OP dat je eigenlijk al klaar was met rijden, dus ik neem aan dat je er dan toch al een goed half uur op het zitten. Dan lijkt het mij niet zo zeer joligheid dat hij gaat racen in de galop maar eerder een balansprobleem. Balans krijg je door de achterhand sterker te maken.

Als je veel overgangen rijdt, stap-draf, draf-galop, stap-galop en andersom. En veel schakelen tussen arbeidstempo, middentempo, etc. Dan zal de achterhand sterker van worden. Je kan bijvoorbeeld bij elke letter een overgang maken.

Succes met je leuke paard.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:08

Ik vind dat het er opzich prima uit ziet hoor!
De meeste tips zijn al gegeven, maar ik vind jullie zeker B-waardig.

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:47

Dit kan zeker voor de B :D
Voor de L zou je wat meer aan de aanleuning moeten werken, maar dat komt vanzelf goed ;)

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:50

heej,
ziet er goed uit hoor! :9
Ik weet het naar je mooie paard kijken is erg leuk, maar eigenlijk moet je toch echt naar voren kijken. :+
in de galop heb je je teugels vaak erg lang, dat mag wel wat korter.(ziet er wat netter uit) toch ziet die galop goed uit hoor, voor zo'n heethoofd als chinook.
Het komt zeker goed met jullie. zeker met dat mooie dekje ;)
je moet gewoon wedstrijden met hem gaan rijden!(en dan ga ik een keertje mee, haha) :j
komt vast goed.
Succes met rijden. *\o/*
groetjes

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:18

ik denk als je de galop rustiger krijgt dat je de B wel aankunt. Probeer in de galop de rust te krijgen door kleine stukjes te gallopperen en veel voltes. Ga zelf niet te veel terug trekken daardoor wordt hij nog sterker en gaat nog harder.
Let goed op je houding blijf achter over zitten. In de galop is dit ook heel belangrijk.

Verder ziet het er goed uit.

love_jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:33

lekker achterover zitten en soms je handen wat netter houden (hoger, dichter bij elkaar) en je bent echt wel B-waardig hoor ik zou het gewoon een keer proberen! en die galop ga eens lekker hard aan het werk op een volte 10 meter draf-stap-draf-stap veel overgangen en dan ga je op die kleine volte in galop hou hem KLEIN hij mag absoluut niet groter worden is heel moeilijk maar helpt wel! jullie zijn een leuke combi!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:17

ik vind jullie een leuke combinatie, vooral de laatste foto's zie ik meer ontspanning!!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:39

Ik vind het der al leuk uitzien!
probeer idd op je houding en handen te letten.

Ik wil je even waarschuwen, probeer af en toe ook je paard omhoog te vragen, dus meer in de oprichting. Want als je dat nu niet doet wordt het straks veeel moeilijker;) Heb ik ervaring mee namelijk.
hoeven maar kleine stukjes te zijn en ook niet telkens als je rijd maar ook dat moeten ze leren:P

Wat ook kan helpen om te achterhand sterker te maken is stukjes te verzamelen, arbeid tempo, verzamelen, arbeid tempo, veruimen, arbeid temp etc. Let dan bij het veruimen op dattie ook echt verruimt en niet versnelt:P

Nja na alles vind het echt een leuk paardje! & een leuke combinatie!

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 15:45

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ik was even niet meer zo actief op bokt i.v.m. eindexamens..
Maar ik kon het nu niet meer laten :o

Handen word aan gewerkt en rechtop hoofd omhoog ook.

@Depende: Hij doet dit niet altijd met aanspringen, als er hindernissen staan gaat hij in de rustige galop stand uit zichzelf.. totdat je er langs rijd wat dan wil die springen.. (ik weet raar paard) En als ik voor het eerst weer galloppeer in de training gaat hij juist crossen. Spring in een paar keer aan of rij ik schijn overgangen dan issie juist rustig(er). maar als ik ga wijken of iets waar die te lui voor is en dus geen zin heeft gaat die weer racen.

Gisteren stond het trainen weer in de planning. Maar je kom het beter schriktraining noemen...
Wat een chaos in de bak.. pff
Dus 1 TIP: mocht je het nog niet geprobeert hebben om op de kont of de nek van je paard te zitten tijden het rijden. Hoef je dat ook niet te doen, zadel zit veel comfortabeler. (ik weeet er alles van :+ )

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:14

Ik denk dat je eerst wat meer aan de ontspanning moet werken voordat je kunt starten. Je paard ziet er erg gespannen en verkrampt uit, en lijkt, voor zover ik dat op foto's kan zien, last te hebben van jouw houding in met name de galop.
Let erop dat je je hand niet vastzet op je bovenbeen om hem 'naar beneden te drukken/rond te krijgen' maar probeer die te bereiken door middel van ontspanning en toestaan.

Je teugels zijn als het ware 2 vogeltjes. Je wilt ze niet weg laten vliegen, maar ook niet doodknijpen. :)