Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arianna1983 schreef:Dank je @bonita!
Babs heeft vergroeiingen tussen de doornuitsteeksels van haar rugwervels. Dit is geen kissing spines. Ze krijgt last als ze haar rug vaak weg gaat drukken, naar beneden getrokken wordt en niet van achter naar voren loopt. Ze moet vooral rond lopen, van achter naar voren en niet opgericht. Gewoon goed over de rug. Ik ben nogal onzeker van aard, en als de dood dat ik wat verkl**t bij haar.
De tips die ik kreeg was meer begrenzen met de buitenteugel, niet drijven maar op eigen benen laten lopen. Als ze stopt met lopen moet ik haar een schopje en een tik geven. Vervolgens moet ik veel schakelen en op mijn zit weg en terug rijden. Dit gaat echt super goed, mijn les was volgens de instructrice nog nooit zo goed gegaan, haha. Ik zie ook dat de bovenhalsspier zich meer aan het ontwikkelen is.
Mijn instructrice zegt nooit wat van continu drijven, dat vond ik eigenlijk een beetje raar. Het is iets elementairs om te leren het paard op eigen benen te laten lopen...

), wel is de ruiter er weer voor om hem in balans te brengen onder het gewicht van de ruiter en het lichaam beter te gebruiken.
als ik nu bewust drijf, schiet Babsie naar voren. Vroeger niet echt..!