Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Antoinette schreef:De zwaarste dag van de week is woensdag wanneer we les hebben.
Op donderdag rijd ik haar dan meestal wel, maar rond en laag en iets van een half uurtje. Beweging geven, loswerken en dan klaar.
Soms ook nog wel longeren, maar dan ook niet fanatiek.

maar als je dan gelijk weer gaat rijden is het de dag dáárop weer een stuk minder --> je hebt je afvalstoffen afgevoerd die voor de spierpijn zorgen. Tis egt waar
cornelie schreef:Oke, maar dan dus niet nog een keer in dezelfde mate aanspreken want dan kan de spier niet sterker worden, voor zover men in de wetenschap heeft onderzocht. Ff off topic maar ik krijg dus ook giga spierpijn als ik een paar dagen NIET rijd, zijn er meer die hier dan last van hebben??
ennuh over jou off topic ik word onwijs stijf, maar dat zal de leeftijd wel zijn
AlmostBlack schreef:Euh Mulan, is dat niet een beetje krom...als je de dag na een zware training niet gaat wandelen of zo ben je van spierpijn verzekert hoor (dat heb ik zelfs van verschillende paardenfysiotherapeuten gehoord)
iig, ik ga altijd de dag erna een lekker buitenritje maken, een halfuurtje of zo en alleen stappen
runningkawa schreef:Maar hardlopers lopen de dag na een zware training ook uit.
Juist om spierpijn te voorkomen.

staverej schreef:Het idee erachter de spierpijn voorkomen door de volgende dag weer te trainen komt doordat je heel simpel gezegd door de spierpijn heen werkt.