Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Atalanta schreef:heeft je draver al wel voldoende balans ontwikkeld en is ie soepel en recht in het lijf? de mijne ging in draf rennen als ze uit balans raakte, ze kon moeilijk krappe bochten of voltes maken, hoofd ging naar buiten en versnelling omhoog. door voltes te blijven draven ging ze zeker niet langzamer! dit zag je bijv ook als ik haar liet slalommen om bomen heen, ging ze gelijk harder.
van wat ik zo hoor reageren veel dravers op problemen als spanning, pijn of onbalans door harder te gaan lopen. nu na veel oefenen met rechtrichten, longeren, gebruik bodywrap etc kan mijn draver eindelijk rustig ontspannen draven. dit heeft bij ons ruim driekwart jaar geduurd, maar ik rij ook maar 2-3 keer per week. nu ze dat eenmaal kan, zoekt ze het ook inderdaad zelf op! ze vindt dressuren ook gewoon leuk en doet haar best ervoor, al is ze dan geen natuurtalent. we zijn inmiddels al aan de schouderbinnenwaarts toe![]()
ik zou het niet te snel opgeven hoor, als je het paard in december pas gekocht hebt ben je nog niet zo lang bezig, het kost gewoon tijd.