hoe ruiter in conditie en balans brengen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Re: hoe ruiter in conditie en balans brengen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:51

@ Speed101: wat bedoel je met een sport met pieken?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:58

bv ineens heel hard moeten rennen enz..
paardrijden is ook een duursport dus zal je het daar ook in moeten zoeken.
en geloof me paardrijden is een vermoeiende sport ben ooit begonnen met 15 min. en nu met bijna gezonde hartkleppen heb ik het nog wel eens ( vaker ) zwaar

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:00

nou, de 2e hardloopsesie zit erop, ging vrij goed, begon een beetje al stervend, maar dan had ik mijn ademhaling onder controle en ging het heel goed.
Gisteren de buikspieroefeningen gedaan, ben echt benieuwd, ga beginnen met een maand om de dag te lopen en om de dag oefeningen te doen, en dan kijken wat het voor positieve inwerking heeft op mijn paardrijden!!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:36

Goed bezig sympie :j Moet nog steeds mn hoelahoep kopen :+

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:48

Jeetje, ik word al kort ademig als ik aan sport denk.. haha
Wat bij mij enorm heeft geholpen is zumba, super leuk, je leert dansen en je conditie in sneltrein vaart opbouwen, het is zwaar maar door de muziek,en het dansen lijkt het weer niet zwaar, ik was binnen 3 weken 7 kilo afgevallen , en voelde me als herboren..Tevens rijd ik bijna elke dag op mijn paard, wat op zich ook al een workout is van een half uur.. moet nl hard werken om hem voorwaarts te rijden en houden.. vooral in draf is het een ware uitputtings slag, moet hoog uit het zadel komen bij hem.. dus ook dit werkt, en laat ik het 'echte'sporten voor wat het is. Paard en ik werken samen aan onze conditie..zijn beide liever lui dan moe.. haha

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:34

Fitness?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:18

Kismetje schreef:
Jeetje, ik word al kort ademig als ik aan sport denk.. haha
Wat bij mij enorm heeft geholpen is zumba, super leuk, je leert dansen en je conditie in sneltrein vaart opbouwen, het is zwaar maar door de muziek,en het dansen lijkt het weer niet zwaar, ik was binnen 3 weken 7 kilo afgevallen , en voelde me als herboren..Tevens rijd ik bijna elke dag op mijn paard, wat op zich ook al een workout is van een half uur.. moet nl hard werken om hem voorwaarts te rijden en houden.. vooral in draf is het een ware uitputtings slag, moet hoog uit het zadel komen bij hem.. dus ook dit werkt, en laat ik het 'echte'sporten voor wat het is. Paard en ik werken samen aan onze conditie..zijn beide liever lui dan moe.. haha

haha, heb dat ook ooit nog eens gedaan zumba, maar als ik mezelf dan in de spiegels bezig zag, kreeg ik echt medelijden met mezelf, nul komma nul ritmegevoel, :D :D

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:19

Dressuurgek schreef:
Goed bezig sympie :j Moet nog steeds mn hoelahoep kopen :+

wil ik hem halen voor je :P haha