Zijn Azra en ik klaar voor de B dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Zijn Azra en ik klaar voor de B dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:00

Leuk paard, echt een chique de friemel met die mooie frontriem. Staat haar prachtig.
Gewoon die kaart aanvragen en je opgeven voor een wedstrijd! Houd je handen wat meer bij elkaar en ontspan in je schouders. Laat ze maar afhangen. Succes!

karinlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:21

Wat een mooie merrie.
Om wat rechter te gaan zitten ,kun je je borst naar voren /schuin naar boven te bewegen.
Net of je met een touwtje vanaf je borst naar voren omhoog getrokken word.
Succes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:11

Echt wel klaar voor de B! Als je je bovenlichaam wat meer naar achter zou brengen zou het er mooier uit zien.

Mooie frontriem heb je! Is dat nou zo'n dubbele v? Ik wil er ook zo eentje!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:12

Bedankt voor jullie reacties!

Geryon: Thanks! Nee het is geen dubbele V frontriem. Het is een gesplitste frontriem :P

LuckyRemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:37

Gewoon beginnen in de B!

Mooie combinatie, op de foto's te zien zijn jullie erg leuk samen. Op een paar foto's zou je inderdaad iets meer rechtop kunnen zitten. Zelf reed ik een week voor mijn eerste B wedstrijd met een zweepje achter mijn rug, reken maar dat je dan mooi recht zit! :D

Succes in ieder geval

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:52

Mooi paard hoor, ik zou de B gewoon proberen, volgens mij redden jullie dat best! :D
Ik erger me alleen een beetje aan je houding, je kijkt teveel op je handen en je steekt je benen tever naar voren denk ik, het ziet er in ieder geval een beetje ongemakkelijk uit (zie foto 3,4,5).
Omdat je je benen wat afsteekt val je als het ware ook wat naar voren met je bovenlichaam. Probeer op je kont te zitten ipv op je bovenbenen, je schouders naar achter duwen en voor je uit kijken!
Maak van dit: <
Deze vorm: |
(schematisch gezien dan :P )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:04

Joolien schreef:
Idd teugels korter wat al wordt gezegd.

Verder vind ik dat je haar wel meer aan het werk mag zetten, het ziet er allemaal lauw uit. Ze is er naar mijn idee ook net niet doorheen.

Dus veel overgangen rijden en aan het werk meid, hup hup!

Ja hier ben ik het ook mee eens.
Al kom je de B zo ook wel simpel door denk ik.
Om het voor het oog net wat spectaculairder te maken mogen er net iets meer vonken van af komen.
Maar als je lekker doorgaat, komt dat helemaal goed.

Leuk dier hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 05:52

Jullie zijn zeker klaar voor de B! :)
Let wel op je houding, dit vind ik wel storend op de foto's.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 08:00

Mijn houding is een drama inderdaad. Als dat verbeterd ziet het er gelijk beter uit!
Maar hoe denken jullie dat ik het spectaculairder kan maken?
Want sommige vinden haar wat lauw en braaf tonen. En dat ik er meer aan moet rijden!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:30

Zelf gaf je al aan wat er moet verbeteren aan je houding daar ben ik het mee eens (al is mijn houding ook nog steeds slecht hoor;)) Alleen je moet je schouder niet naar voren doen maar juist naar achter he.
Het is een leuk paard en jullie zijn ook een leuke combi.
Ik snap wel een beetje waarom ze zeggen dat het er wat lauw uit ziet, het mag allemaal wel wat activeren en met meer kracht/passie (kan het goede woord even niet vinden dus ik hoop dat je me snapt). Dit kun je denk ik al een stuk verbeteren door inderdaad overgangen te rijden. Waardoor ze lekker actief gaat lopen en je meer impuls krijgt enzo.

edit: waar jij zegt dat ze niet zo vrolijk kijkt is dat niet gewoon concentratie?

muts95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:34

Ik denk dat jullie er klaar voor zijn :D
Ik heb paarden in de B minder zien lopen!
Gewoon aanvragen die startkaart :j

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:58

Paard is klaar voor de B.
Jij kan zitles nemen, want je zegt het zelf al: die houding. Het ziet er zeer gespannen uit.
Geen fijn beeld om naar te kijken. Probeer hier echt iets aan te doen, je paard zal je dankbaar zijn.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:59

Astor schreef:
Mijn houding is een drama inderdaad. Als dat verbeterd ziet het er gelijk beter uit!
Maar hoe denken jullie dat ik het spectaculairder kan maken?
Want sommige vinden haar wat lauw en braaf tonen. En dat ik er meer aan moet rijden!

Ik haat het woord spectaculair. Laat mensen die B willen starten toch lekker rustig starten.
Beter een braaf B paard dan een gespannen beeld.

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:52

ziet er wel goed uitvoor de B. Wat je zelf al zei je handen meer dragen en voor je zadel en meer gaan zitten dan krijg je het paard nog meer aan het lopen.
maar ziet er verder goed uit!

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:38

probeer meer te gaan zitten dan kan je meer met hem gaan rijden. Probeer je teugel wat korten tehouden.

Voor de B zijn jullie zeker klaar

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:25

Wat hier al inderdaad genoemd is wat meer dr aan werken en het plaatje is af! Je hebt een knap paard onder je! denk wel aan je houding dat je netjes recht op zit en je schouders achterover! Voor de B ben je zeker klaar! Succes :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:56

Lever je de volgende keur er aub even een kwijlbakkie bij? :')
Wat een prachtig paardje! :~

Zoals gezegd je mag haar wat meer aan het werk zetten, meer eraan rijden teugeltjes mogen wat korter dan is het plaatje helemaal compleet!
Wat ik ook nog als tip mee wil geven; ik weet niet of je op stal de mogelijkheid hebt tot buiten rijden? Maar je geeft aan dat ze buiten kijkerig is je zult toch t/m september buiten wedstrijden moeten rijden dus misschien een ideetje om wat vaker buiten trainen, kom je dadelijk met wedstrijden niet voor onverwachtse reacties te staan denk ik :j

love_jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:07

wat een cutie!! hartstikke gaaf jullie 2, probeer iets meer te ontspannen als je dat doet dan is het perfect! gewoon net doen alsof je lekker aan het buitenrijden bent lekker ontspannen zitten niet ingezakt natuurlijk ook niet te ver achterover maar voor je gevoel eigenlijk wel. en wat betreft de B daar racen jullie zo doorheen!!

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:18

:j jullie gaan zeker punten halen in de b

leuk stelletje hoor!!!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:41

Nou de aandachtspunten zijn ondertussen wel gegeven, ik zou haar zelf denk ik iets meer aan het werk zetten, het ziet er nu -op de foto's althans- iets te vrijblijvend uit, al mag dat natuurlijk altijd wel eens een keertje ;)

Verder vind ik haar echt een typische Rubi om te zien, zeker op de 'slaap' foto.. foto 2.
Heb zelf 2 jaar stage gelopen bij Rubi, erg leuk om zo'n knap kind van 'm tegen te komen :j

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:42

Hoi,
Ik weet bijna zeker dat jullie klaar zijn voor de B..
Je kan egt goed zien dat het een rubiquiltje is met dat deukje in dr hoofdje!! egt een knap paardje is het!!
Zelf heb ik ook een rubiquiltje met een mooi hoofdje.. en ze doe ook super dr best op wedstrijden!
Dus dat komt wel goed met jullie! enkel nog wat aan je houding werken, maar dat wist je zelf al. :)
Succes!
Groetjes Candeletta

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:39

De B kun je gerust starten :)
Probeer wel je bovenarmen langs je lichaam te houden en je handen bij elkaar te houden.

_jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:59

Je zit erg naar voren en je moet je been iets naar achter leggen. Dan kom je meer in balans.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:49

Bedankt voor jullie leuke reactie's en tips. Dit weekend is het zover! Onze eerste dressuurwedstrijd samen in B.

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:30

Wat een eyecatcher! Ik zou zeggen lekker wedstrijden gaan rijden!