Over dat heen en weer schudden met zn hoofd is al genoeg gezegd volgens mij, dus succes ermee!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Over dat heen en weer schudden met zn hoofd is al genoeg gezegd volgens mij, dus succes ermee!
LuckyRemi schreef:Ik vind dat je best goed kan rijden voor iemand die "nog maar" 2 jaar rijd! Ken veel mensen die 4 keer zo lang rijden en 2 keer zo slecht ..Over dat heen en weer schudden met zn hoofd is al genoeg gezegd volgens mij, dus succes ermee!
Daantj__ schreef:Voor 2 jaar rijden ziet het er niet verkeerd uit en goed dat je hier een filmpje plaatst om tips te vragen.
Wat mij op valt zijn je handen maar dat gaf je zelf ook al aan. Ze gaan alle kanten op. Die mag je dus stiller houden en je mag ze netjes rechtop houden. Daarnaast heb je af en toe een knik in je polsen en dat hoort eigelijk niet... je teugel moet zeg maar in 1 lijn door lopen met je hand en onderarm en mag pas bij de elleboog een knik in komen. Let wel op je hakken dat je die uit gaat drukken! En helemaal met het lichtrijden valt het op.. jij werkt harder dan het paard. En dat hoort niet. Probeer hem veel meer voorwaarts te rijden dus dat er veel meer tempo in komt. Als hij niet goed reageert op je been kan tempowisselingen en consequent zijn helpen. Dus als jij wilt dat die harder gaat moet die gelijk luisteren en moet jij niet 4 keer je been aan hoeven leggen. Dus wees daar streng in. En rij tempowisseling dus draven- paar stappen stappen- en weer aandraven. of arbeidsdraf- paar passen middendraf- en weer arbeidsdraf. Doe dit een paar keer en wees er ook consequent bij dan wordt hij elke keer sneller voor je been. Maar ik vind het er echt niet gek uit zien hoor voor iemand die 2 jaar rijdt.
.