Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Grace schreef:aerdenhout1 schreef:Oei..en nu hoop ik dat ik niet al te negatief over kom, maar als jij eerste bent geworden met een pony die zo loopt, dan denk ik dat dat genoeg zegt van het niveau van de lessen!
op de meeste manege is dat volgens mij wel het geval.. ik mocht te minsten nooit m'n paard ontspannen laten lopen.. hij deed het een keer uit zich zelf.. zegt de instructrice.. sorry maar dat mag hier niet![]()
Tja.. manege is leuk voor de basis.. maar daarna zou ik lekker een verzorgpaardje of een eigen paard nemen en dan verder gaan lessen (niet op manege)
dit is natuurlijk niet op iedere manege zo..maar die ik ken wel
Nienke96 schreef:aerdenhout1 schreef:Oei..en nu hoop ik dat ik niet al te negatief over kom, maar als jij eerste bent geworden met een pony die zo loopt, dan denk ik dat dat genoeg zegt van het niveau van de lessen!
Haha idd(nog wel de 'gevorderden' les)
Succes! roommeid schreef:Dankjewel voor de tips
en dankje dat jullie niet zo reageren zoals de andere
maar nu rijd ik neit meer op deze pony ik rijd nu op een andere manege namelijk:P
en die hakken komt omdat ik net aanspoorde haha
Zeker bij manegepony's is de activiteit vaak niet wat het wezen moet. Tempowisselingen/overgangen werken heel goed om je paard vlugger aan het been te maken. Pas wanneer je die basis (die toch altijd weer ontzettend moeilijk blijkt!) goed voor elkaar hebt, kun je 'echt' dressuur/springen gaan rijden. Het is dus belangrijk dat je daar altijd, op welk paard dan ook, lekker mee bezig bent!