commentaar? op mijn rijkunsten'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Re: commentaar? op mijn rijkunsten'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:47

Dit is inderdaad bij de KasteelscheHof Vera :)

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:07

aerdenhout1 schreef:
Oei..en nu hoop ik dat ik niet al te negatief over kom, maar als jij eerste bent geworden met een pony die zo loopt, dan denk ik dat dat genoeg zegt van het niveau van de lessen!

Haha idd :P (nog wel de 'gevorderden' les)

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:08

Grace schreef:
aerdenhout1 schreef:
Oei..en nu hoop ik dat ik niet al te negatief over kom, maar als jij eerste bent geworden met een pony die zo loopt, dan denk ik dat dat genoeg zegt van het niveau van de lessen!

op de meeste manege is dat volgens mij wel het geval.. ik mocht te minsten nooit m'n paard ontspannen laten lopen.. hij deed het een keer uit zich zelf.. zegt de instructrice.. sorry maar dat mag hier niet :oo
Tja.. manege is leuk voor de basis.. maar daarna zou ik lekker een verzorgpaardje of een eigen paard nemen en dan verder gaan lessen (niet op manege) ;)
dit is natuurlijk niet op iedere manege zo..maar die ik ken wel ;)

Oh das ook mooi dom! Wel apart dat dat niet eens mag haha

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:12

Wat een leuke pony zeg. Misschien dat je eens wat privelessen kunt nemen, dan kun je dressuurmatig een beetje een begin gaan maken, volgens mij ben je daar wel aan toe.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:16

Nienke96 schreef:
aerdenhout1 schreef:

Haha idd :P (nog wel de 'gevorderden' les)

Spijt me zeer, maar ik vind deze twee opmerkingen echt niet kunnen. TS vraagt om tips, niet om de grond in geboord te worden. Iedereen rijdt op zijn eigen niveau, en zoals Blijheid al zei, 'gevorderd' is in manegetermen een erg rekbaar begrip.

Wat ik van deze foto's kan afleiden, is dat je pony iets actiever mag lopen. De achterhand komt er nu niet genoeg onder. Een tip is om veel overgangen/tempowisselingen te rijden. Zo gaat hij wat vlotter op je been reageren en krijg je een pony die veel actiever/pittiger oogt. ;)

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:48

Dankjewel voor de tips
en dankje dat jullie niet zo reageren zoals de andere

maar nu rijd ik neit meer op deze pony ik rijd nu op een andere manege namelijk:P

en die hakken komt omdat ik net aanspoorde haha
<3

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:52

Maar ook met aandrijven moet je proberen je hakken uit te drukken :) Succes!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:19

roommeid schreef:
Dankjewel voor de tips
en dankje dat jullie niet zo reageren zoals de andere

maar nu rijd ik neit meer op deze pony ik rijd nu op een andere manege namelijk:P

en die hakken komt omdat ik net aanspoorde haha
<3

Deze tips kun je ook goed toepassen op andere paarden hoor! ;) Zeker bij manegepony's is de activiteit vaak niet wat het wezen moet. Tempowisselingen/overgangen werken heel goed om je paard vlugger aan het been te maken. Pas wanneer je die basis (die toch altijd weer ontzettend moeilijk blijkt!) goed voor elkaar hebt, kun je 'echt' dressuur/springen gaan rijden. Het is dus belangrijk dat je daar altijd, op welk paard dan ook, lekker mee bezig bent! :)

xtessa1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:11

chippie :)
je zit goed recht op het paard .
haha.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:21

xtessa1998 schreef:
chippie :)
je zit goed recht op het paard .
haha.

Helemaal niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:32

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.