Gek paard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DoDo123

Re: Gek paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:25

orienta omdat ik maar 1paard heb ;)

Bedankt voor je uitleg Martie maar ik kan er niet blijven opzitten, ze bokt me er af...
Ik zal volgende les eens proberen, hopelijk blijf ik er op zitten :D

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:28

Ik heb precies hetzelfde met mijn paard gehad!!
Allen had ik haar wat langer.
Ik ben met haar zelfs naar de kliniek gegaan om haar af te keuren! Gelukkig zagen ze daar dat ze een verschoven ruggewervel had!! Ze is in het land achterover gevallen (is gezien door mensen). Ik ben pas na 2 maand heen gegaan. Ik heb met haar meer dan een jaar moeten ravalideren en trainen voordat ze weer goed was.

Ik zou zeggen: Laat er snel een deskundige (paardendierenarts) naar kijken.

DoDo123

Re: Gek paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:43

Utrolig:

bij mij op de wei is er altijd wel 1 iemand die mijn paard in het oog houd.
dus dan zou iemand wel gezien hebben dat er iets met hem gebeurd was, denk ik.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:57

Dodo: Ik heb een paar vraagjes:
- Hoe lang rijd je zelf?
- Hoe oud is het paard?
- Hoe oud ben je zelf?
- Heeft er al iemand anders op dit paard gereden?

Het kan namelijk best zijn wat anderen ook al zeggen. Dat je paard je nu gaat uitproberen.
Maar je zegt zelf ook al, dat je haar bokken niet kan uitzitten. Dan gaat er bij mij eigenlijk wel een belletje rinkelen. Dan komen er 2 ideën bij me op. 1 is: Hoe bokt het paard? (Gemeen, hoog etc.) en 2: Kan je dit dan eigenlijk wel aan?

Als je paard nog jong is, kan het zijn dat het jongigheid is. En jongen paarden proberen je uit. Het kan best zijn dat ze in de puberteit zit, en dan gaan ze gewoon vervelend doen, en komen ze in opstand. Dat doen wij ook tegen onze ouders. Als je paard al op leeftijd is, kan het zijn dat ze misschien dingen heeft meegemaakt, waardoor ze zo doet.

Jou leeftijd is ook zeker belangrijk. Je moet namelijk besluiten kunnen nemen en weten hoe je de baas moet zijn. Je zegt zelf dat je instructriece het ook niet meer weet. Dan ga ik ook meer twijfelen aan jou instructrice dan aan jou! Want als jou instructrice niet weet wat ze met een bokkend paard aan moet, dat er in rengalop vandoor gaat, dan is dat er een van de lagere nieveau's... (sorry) Want mijn instructrice zou zeggen: Vang hem op. Hij mag niet bokken als je wat van m vraagt. Dan komt hij namelijk tegen jou in protest. Als ik vraag aan mijn paard om te galoperen, en hij begint te bokken, nou dat kan hij 1 keer doen (uit blijheid), maar de 2e keer moet hij het niet doen, want dan kan hij net zolang een tikje van me krijgen, tot ie het niet meer doet. Als mijn paard er vandoor zou gaan zou ze zeggen: Vang op, vang op, vang op, vang op, vang op, vang op. En dit doe ik dan door hem ook echt op te vangen. Niet in een keer de kiezen achterstevoren willen trekken, maar opvangen. Sluit (met effect), en los. In het begin zou je paard er echt nog wel vandoor gaan, als je weer los laat, maar je moet wel durven,kunnen en leren ontspannen in zo'n geval. Want je alleen zwaar maken, en aan de teugels trekken, gaat je paard echt niet rustiger op lopen. Als jij een rustig galopje wilt maken, moet je je paard dus opvangen als ze zo doet. En als het jou niet lukt, zoek dan iemand die het WEL lukt. Jou gewicht is echt niet belangrijk bij paardrijden! Zoek iemand die jou echt kan helpen met dit paardje, want blijkbaar is jou instructrice niet geschikt.. (Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is, maar als het je eenmaal lukt, dan heb je ook wat!)
Als je hier in de buurt woonde (den haag) zou ik je best willen helpen.. :)