6 jarige ruin TE voorwaarts in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Pieter

Re: 6 jarige ruin TE voorwaarts in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:36

Hij moet weten dan jij de baas bent, en niet hij.
Goed achterover zitten en een beetje kneden in de teugels,

_Marte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:54

Hier is nog een amazone met hetzelfde probleem:(
Mijn paard (ook 6 jaar, net een jaar ohz) gaat in elke situatie rennen. Is hij bang, boos, heeft geen zin in werk, vind het moeilijk dan gaat hij rennen. Hij heeft zoveel energie dat ik wel rondjes kan blijven galoperen voordat hij moe is. Wanneer hij gaat rennen is er niet echt een houden aan, kleine ophoudingen en stemgebruik helpen niet. Wanneer je veel oefeningen gaat rijden is hij braaf maar zodra je een wending uitkomt gaat hij ervan door, ook tegen de bak stil zetten werkt niet.
Meestal is het zo dat hij op bepaalde plekken gaat rennen, daarvoor rij ik hem terug en ga langzamer lichtrijden, maar ook dit helpt meestal niet...
Ik weet het soms echt even niet meer en ben ook niet iemand die er direct een scherp bit in hangt of een slof.
Gelukkig heb ik wel goed les en hoop toch zijn voorwaartse bewegingen om te zetten in krachtige bewegingen en ruime passen.

cassandra92

Re: 6 jarige ruin TE voorwaarts in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:47

Ilard, misschien dat het helpt om hem proberen voor te zijn, als je voelt dat die wilt gaan rennen meteen een kleine volte maken en als hij weer wat rustiger is weer naar die plaats begint die weer te rennen weer kleine volte en misschien wat zwaarder in het zadel gaan zitten.

Verder als hij het goed doet naar een paar keer ook stoppen met rijden doet die het niet goed doorgaan tot het wel lukt, zo beloon je hem voor goed gedrag en "straf " je hem als hij niet luisterd.

Heel veel succes en ontspannen, niet erop gaan zitten met het gevoel dat die weer gaat rennen dan neemt hij je spanning over !