Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Ow jeej, ow wee als er iemand een paard heeft die inderdaad gewoon koppig is...
Bang, grondles nemen... Kom op mensen, jullie weten heust wel dat het niet altijd zo werkt. Soms moet je een keer streng zijn.
Een keer 'in de mond raggen'. Nou dat klinkt zielig maar als mijn paard er ongewenst vandoor gaat ben ik even niet zo lief meer voor hem, ook al moet ik hem dan even 'in zijn mond raggen'. Ho is ho en hij heeft er maar respect voor op te maken. Een fjord hoef je niet altijd lief te vragen of ie wilt luisteren, soms nemen ze gewoon een loopje met je.
Een slofteugel vind ik helemaal geen verkeerde oplossing, zo kun je op een nette manier een noodrem toepassen. Succes.
Slofje schreef:Natuurlijk kun je hard zijn tegen je paard, ook een flinke schop tegen zn kont zal m niet bijzonder veel deren. Maar een klap tegen je arm of been of een klap tegen je kaak is toch iets anders vind ik.
Daarnaast niet echt leuk dat je mijn paard uitmaakt voor l*lletje.
en @Nienke, daar heb je natuurlijk gelijk inIk bedoel meer te zeggen dat je niet alles op hoeft te lossen op de makkelijkste manier, zoals even een harde ruk in die mond. (en ps, even offtopic, wat heb jij daar een lekkerding als paardje zeg *even in profiel gespiekt*
)
Hihi ze is best lekker ja
Dankjewel!
Vinca schreef:j amijn fjord is ook heel snel
we hebben een mega groot veld in het dorp en daar doen mijn vriendin en ik altijd wedstrijdjes wie het snelst is
en ja hoor mijn fjord wint van een paint van 1.60 hoog hahaah
ze ivnd het zo leuk even onderweg nog even een bokje en dan van start echt geweldig
nientje78 schreef:Kwam in een ander topic dit tegen;Vinca schreef:j amijn fjord is ook heel snel
we hebben een mega groot veld in het dorp en daar doen mijn vriendin en ik altijd wedstrijdjes wie het snelst is
en ja hoor mijn fjord wint van een paint van 1.60 hoog hahaah
ze ivnd het zo leuk even onderweg nog even een bokje en dan van start echt geweldig
Mss heeft dat er ook wat mee te maken?

Heb dan wel een gele ezel met muizenoortjes ;3 Slofje schreef:als hij te hard gaat krijgt hij een tik tegen zijn hals. hij reageert hier wel op dus... als ik dat dan niet doe zit ik binnenkort onder een autoRosa_emmelie, slaan als je paard ervandoor gaat? Domste wat ik ooit heb gehoord, leer eerst eens wat en hoe je moet reageren op welk moment en in welke situatie.
Een paard leert in de beginselen dat een tik harder gaan betekent, niet dat hij fout zit. Vind dus dat je erg dom bezig bent.
sillyhorse schreef:Ik ben het met je eens hoor Jolien. Bang, onzeker, tanden, zadel. Ja dat kan allemaal best wel, maar soms gaat een paard op een buitenrit gewoon aan de kletter omdat het wel eens even lekker is om zo hard te rennen.

of een zwaarder bit?