stang met kinketting . meningen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:29

*grin* voor jou ja.... Knipoog

Als ik de energie heb en hij heeft iets passend voor me (nou ja, voor Moritz) geef ik je wel een seintje Kawa, kom ik de echte Kawa ff aaien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:30

Is goed Lachen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:30

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 06-01-26 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:33

en jij hebt nooit op een verklote wpn-er gezeten die, om een voorbeeld van 1 te noemen, met alleen een onderleg trens is gereden en altijd met strakke slof.
Toch weer goed gekomen hoor Haha!
Op gewone normale dikte, zonder slof zonder weet ik veel wat.

jammer dat ik die niet meer rij, dan had je ook ff gemogen Lachen
Want ook die peerde er op een gewone trens van tussen hoor, maar na veel oefenen niet meer.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:41

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 06-01-26 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:42

Ik heb eens op een belg gezeten
zonder zadel, midden door de wei gecrosst
maar dat is al lang geleden Lachen

En dat paard was daarna een fijn paard.
Hij was erg bang in het begin, bang van de zweep, bang dat hij er steeds mee te maken kreeg, ook als je erlangs stond.
Flipte totaal als je erop zat, van angst

was super sterkt
en als zelfbescherming hals erop, kop vooruit, kaken strak.

daarna heb ik er nog B mee gesprongen en was meteen verkocht

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:02

Citaat:
Is een koudbloed per definitie sterker in de mond dan een warmbloed

misschien niet per definitie, maar ik heb veel Norikers gereden en de meesten kan je niet houden op een trensje, dat zullen mensen die ook Norikers gereden hebben, kunnen beamen.

De mijne heeft toevallig veel boomgesleept (of geboomsleept) en die is nogal van beton, en als ie het in z'n kop krijgt, ga ik liever op safe, is ie gewoon braaf, dan hangt de onderste teugel in een boogje ...

Citaat:
En nogmaals ik kan d'r met een los teugeltjes rijden op mn zit. Maar met noodsituaties redt je het niet hiermee en ook niet met trens.

idem idem

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 09:53

nou genoeg meningen dus. voors en tegens. ik zal het haar doorgeven en ondertussen ben ik blij dat ik mijn fjord op een dubbel gebroken bitje kan rijden Knipoog

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 09:55

Tyrza schreef:
Stang met kinketting? Mijn ervaring is dat het paard alleen maar dieper zal lopen, ivm de hefboomwerking en de daaropvolgende pijn in zijn onderkaak. Hij zal daardoor dus juist zwaarder op de hand worden. Geen goede oplossing dus. Bovendien zal hij alleen maar afstompen, waardoor rijden op een normaal trensje al helemaal niets meer wordt.

Je zegt zelf dat je hem hebt verwent. Ga het dan niet ineens met een groffe oplossing zien te verbeteren, maar geef jullie allebei de tijd om het weer op een vriendelijke manier op te lossen. Wacht desnoods met naar buiten te gaan.

Van een dubbel gebroken trens naar een stang. Van het ene uiterste naar het andere....

eff goed het probleem volgende keer lezen voordat je zo'n reactie geeft. waar staat dat ie verwend wordt????? en het gaat niet om mijn paard maar die van een ander en ik heb er juist mijn vraagtekens bij.