Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zuinig mee zijn hoor!! Dit paard gaat jou zoooveel leren. Geef hem ook de kans om elkaar met de basis te leren kennen en laat je niet verleiding tot de trucjes. Want wat ik nu zie zijn trucjes, geen goede rijtechnisch uitgevoerde oefeningen.
De verleiding is dan - ik geef dit toe - groot om hem 'los' te maken door op 1 teugel meer kracht te geven. Maar eigenlijk trek je je paard gewoon uit elkaar. letterlijk.
svdijk86 schreef:Als een paard op 1 kant vast pakt moet je vooral lekker vasthouden zodat je een oefening kunt rijden.
Chapeaux. Goed gedaan. Heb je dat van je instructrice geleerd? Zo ja, die had ik ALLANG de laan uit gestuurd.
Dat een paard sterk wordt in de kaak ligt niet aan de oefening of aan het paard maar omdat jij hem niet
de correcte aanwijzing geeft en hem niet corrigeert maar hem iets afdwingt omdat hij niet ALLES uit zichzelf doet..
Ik denk nieteens dat hij een loopje met je neemt. Jouw beenligging is waarschijnlijk dan te wiebelig of je steekt je
benen af en drijft te weinig, of teveel. Of niet tegelijk.. dan krijg je bij een "hoger" paard zo'n reactie.
Consequent zijn voor het paard schiet weinig op als de ruiter het niet goed doet
Ik ben het helemaal eens met kleinvosje sorry.
Veel succes in de B.
succes TS! 

)
Neem aan dat de mensen die de grootste commentaar hier hebben ook niet alles de 1e x perfect deed en ook alles hebben moeten leren en ook trots waren hoe ze het 1e keer deden. Verder is de commentaar al gegeven, ik ga niet helemaal mee met sommige mensen maar dat is puur omdat ik dit paard zelf ook ken.
Pardon. Hoe moet ik nou weten hoe de vorige eigenaar 'm heeft afgericht? Dus dan heb ik gelijk een bord voor m'n kop? Dankje. Jij trekt ook snelle conclusies.

Variaton schreef:De wissel is niet super gesprongen maar iedereen moet leren.Neem aan dat de mensen die de grootste commentaar hier hebben ook niet alles de 1e x perfect deed en ook alles hebben moeten leren en ook trots waren hoe ze het 1e keer deden.
En dat in 1 uurtje les. Maargoed. Nogmaals.. dat was