zou ik sporen aan doen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: zou ik sporen aan doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:20

het lijkt me verstandiger je pony te laten doorrijden door iemand die er verstand van heeft,dan zelf te gaan aanrommelen

sterkte

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:00

vandaag ging het al veel beter bedankt !

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:00

Het is goed dat je het hier vraagt.

Maar het feit dat je het al moet vragen (en het op dit probleem wilt toepassen) geeft eigenlijk al aan dat je niet met sporen moet gaan rijden.

Hiervoor moet je zelf heel verfijnd kunnen rijden en NOOIT onbedoeld de buik van het paard aan moet raken. Je benen moet je dus zo stil kunnen houden en er controle over hebben dat jij precies kunt bepalen wanneer je je spoor laat inwerken en wanneer niet.

Sporen gebruiken voor een paard wat niet reageert op een beenhulp is verkeerd spoorgebruik.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:11

Als ik jou was zou ik zeker geen sporen gaan gebruiken.
Je zegt dat je paard nog niet zo lang onder het zadel is en dan zijn deze stops erg normaal.
Dit komt door hun onzekerheid en op dit soort momenten moeten ze even alles verwerken.
Heb geduld na een tijdje stopt het, en uiteraard niet hard gaan schoppen gebruik evt een kort zweepje.

Domino_x

Re: zou ik sporen aan doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 08:11

@Sassol ik heb al met sporen gereden bij met mijn vorige pony, maar bedankt voor de uitleg!