Chaos schreef:Het bit lijkt me overigens helemaal niks mis mee.
Ik ken het bit zelf niet, vandaar mijn vraag wat voor een bit het was.
Meer niet. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chaos schreef:Je kunt al eerder te groot zijn hoor, daar hoeven je benen niet voor over de grond te slepen.
Je moet in balans zijn met je paard, iemand die veel te lang is kan een pony pootje haken, uit balans brengen door lange benen en evenwicht en bovendien is het moeilijker een goede rompbalans te vinden.
Schouderbinnenwaarts lijkt me te hoog gegrepen, daar het in aanleuning en nageeflijk rijden ook nog niet gaat. Daar moet TS niet zelf maar mee gaan beginnen.
Eerst stukje schoudervoor. Als dat al lukt, werkt ze al aan die binnenachterhand op dat moment. Maar goed, ben het met je eens dat ze daar wel begeleiding bij moet hebben.fleurpony schreef:Wat is TS eigenlijk?
Zouden jullie me ook kunnen vertellen HOE ik haar een betere achterhand kan geven?
De TopicStarter. Oftewel: degene die het topic gepost heeft. 
Probeer eens met een losser teugeltje voltes en slangenbogen te rijden op de zit, of toch met minimale teugelhulpen. Met je zit ga je tegelijkertijd haar dwingen trager te draven door zelf niet op haar tempo omhoog te komen, maar altijd net ietsje later en trager. Goed rustig ademhalen uit de buik en ontspan in je lijf.
Reformer schreef:Even ter ondersteuning van de TS : Het bit is een kneveltrens, voor vele onbekend maar een vriendelijk bit. Ligt stiller in de mond en door de stangen aan de zijkant heeft het weinig bewegingsvrijheid en kan het bit niet door de mond gehaald worden.
gelukkig kan het niet veel kwaad
fleurpony schreef:Reformer schreef:Even ter ondersteuning van de TS : Het bit is een kneveltrens, voor vele onbekend maar een vriendelijk bit. Ligt stiller in de mond en door de stangen aan de zijkant heeft het weinig bewegingsvrijheid en kan het bit niet door de mond gehaald worden.
ziet er wel hard uit zon groot harnas voor een kleine ponygelukkig kan het niet veel kwaad
Sidera schreef:Een kneveltrens is wel scherp, door de rolletjes. (geen martelwerktuig ofzo, maar wel scherp)
Maar als ik het goed begrijp heb jij er weinig over te zeggen.. Miracle_ schreef:Je moet idd niet veel meer groeien TS. Je bent al wat aan de lange kant, maar ik vind je nog niet veel te groot. Al vind ik het zadel wel aan de krappe kant...
Ik vind het jammer dat hij met stiek gereden wordt. Je zegt dat hij dan automatisch omlaag loopt, maar hij kan ook niet veel anders.
Je moet hem vanuit de ontspanning rond rijden, niet vanuit dwang.Maar als ik het goed begrijp heb jij er weinig over te zeggen..